Masen skrev:Min kolegas kompis körde i 110 i tunneln, kamerorna registrerade hastigheten och polisen väntade på honom uppe i dagljuset.
Tänk på det innan ni skruvar på allt för jävligt där nere.
Va?! Min mätare visade 0 km/h.anja skrev:jag och mattias körde också 110 i tunneln idag. vi såg inga poliser.
Mattias skrev:Va?! Min mätare visade 0 km/h.
anja skrev:jag och mattias körde också 110 i tunneln idag. vi såg inga poliser.
Plåtniklas skrev:Ni är allt bra tuffa.
goodspeed skrev:Men grattis till kollegans kompis! Svårt att ta ifrån honom om att vara först att bli av med kortet på Södra länken
Masen skrev:Min kolegas kompis körde i 110 i tunneln, kamerorna registrerade hastigheten och polisen väntade på honom uppe i dagljuset.
Tänk på det innan ni skruvar på allt för jävligt där nere.
Robban W skrev:Jag har sett dom där kamrerna men jag kunde aldrig tro att det kunde funka så att polisen har direkt kontakt med dom. Jag trodde att polisen var tvungen att åka ut o hämta bilderna i lådorna.
anja skrev:jag och mattias körde också 110 i tunneln idag. vi såg inga poliser.
Nitrous skrev:Det var nog bara en tillfällighet att polisen stod där.
Enligt vad man kan läsa om byggprojektet södra länken så har inte Polis någon kontakt med några kameror.
Däremot så övervakas kamerorna dygnet runt av "vägassistans" eller vad det nu hette pga av säkerhetsskäl.
Händer en olycka, brand m.m. så ska dom slå larm direkt för att evakuera eller sända räddningspersonal till rätt plats i tunneln.
Övervakningscentralen kan även stänga tunneln remotestyrt med bomma osv.
/Nitrous
Masen skrev:Vägassistans har kontakt med polisen och kan tala om i vilken av tunnlara och var som hastighetsöverträdelsen sker och kan dirigera närmaste polisbil så att dom kan stoppa föraren!! storebror ser dej ni vet!!!!
raceman_peps skrev:Kul! 1984 here we come!
Men hur juridiskt bindande är den rapporteringen? Måste inte polisen gjort en egen mätning? Eller är det helt ok att låta vägassistans sköta bevisinsammlingen nu?
Men polisen kan väl utan mätning "om det är uppenbart att det gått jätte-förfort" sätta dit en? om inte för fortkörning så för vårdslöshet i trafik, det är iaf vad jag fått för mig. Alltså behöver de inte klocka dig ifall du kommer i 200+ på 70-väg, man förstår att det går för fort. Så det blir väl vårdslöshet i trafik, för fortkörning kanske de inte kan sätta dit dig för utan en mätning.raceman_peps skrev:Bra! Då är jag åter lugn.
Undrar dock hur det egentligen gått till i detta fall. Luddigt skrivet.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |