Indraget kk i Södralänken

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
R1
Min kolegas kompis körde i 110 i tunneln, kamerorna registrerade hastigheten och polisen väntade på honom uppe i dagljuset.
Tänk på det innan ni skruvar på allt för jävligt där nere.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Masen skrev:
Min kolegas kompis körde i 110 i tunneln, kamerorna registrerade hastigheten och polisen väntade på honom uppe i dagljuset.

jag och mattias körde också 110 i tunneln idag. vi såg inga poliser.

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 -05
Men grattis till kollegans kompis! Svårt att ta ifrån honom om att vara först att bli av med kortet på Södra länken ;)

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Masen skrev:

Jag har sett dom där kamrerna men jag kunde aldrig tro att det kunde funka så att polisen har direkt kontakt med dom. Jag trodde att polisen var tvungen att åka ut o hämta bilderna i lådorna.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Robban W skrev:
Jag har sett dom där kamrerna men jag kunde aldrig tro att det kunde funka så att polisen har direkt kontakt med dom. Jag trodde att polisen var tvungen att åka ut o hämta bilderna i lådorna.

nä det trodde ja först skulle komma på 3000-talet :D

antikrist

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
yamma busfemti
Det är bara att beklaga, men allt som har med söder och trafik att göra är helt åt helvete. Blev för övrigt av med min styrlapp på rosenlundsgatan i fredags, buhu jäfla siit söder och sånna krejjer

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Det var nog bara en tillfällighet att polisen stod där.
Enligt vad man kan läsa om byggprojektet södra länken så har inte Polis någon kontakt med några kameror.
Däremot så övervakas kamerorna dygnet runt av "vägassistans" eller vad det nu hette pga av säkerhetsskäl.
Händer en olycka, brand m.m. så ska dom slå larm direkt för att evakuera eller sända räddningspersonal till rätt plats i tunneln.
Övervakningscentralen kan även stänga tunneln remotestyrt med bomma osv.

/Nitrous

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
R1
Nitrous skrev:
Det var nog bara en tillfällighet att polisen stod där.
Enligt vad man kan läsa om byggprojektet södra länken så har inte Polis någon kontakt med några kameror.
Däremot så övervakas kamerorna dygnet runt av "vägassistans" eller vad det nu hette pga av säkerhetsskäl.
Händer en olycka, brand m.m. så ska dom slå larm direkt för att evakuera eller sända räddningspersonal till rätt plats i tunneln.
Övervakningscentralen kan även stänga tunneln remotestyrt med bomma osv.

/Nitrous

Vägassistans har kontakt med polisen och kan tala om i vilken av tunnlara och var som hastighetsöverträdelsen sker och kan dirigera närmaste polisbil så att dom kan stoppa föraren!! storebror ser dej ni vet!!!!

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
DOH! Då är det väl bäst att hålla i utav bara f** då eller så får man ligga och hetsa på ettan så att det blir lite ljud där nere :yoparty

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Masen skrev:
Vägassistans har kontakt med polisen och kan tala om i vilken av tunnlara och var som hastighetsöverträdelsen sker och kan dirigera närmaste polisbil så att dom kan stoppa föraren!! storebror ser dej ni vet!!!!

Kul! 1984 here we come!
Men hur juridiskt bindande är den rapporteringen? Måste inte polisen gjort en egen mätning? Eller är det helt ok att låta vägassistans sköta bevisinsammlingen nu?

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
raceman_peps skrev:
Kul! 1984 here we come!
Men hur juridiskt bindande är den rapporteringen? Måste inte polisen gjort en egen mätning? Eller är det helt ok att låta vägassistans sköta bevisinsammlingen nu?

Vägassistans kan endast rapportera om busåkning, dom har ingen befogenhet av myndighet för att utföra mätning av nåt slag.
Endast polis får utföra mätning om hastighetsöverträdelse som lagbrott!

Polisen lär ju även har viktigare saker att göra än att kunna infinna sig på 1min vid en tunnelutmynning för att ev. sätta dit en fortkörare.
Herregud, då skulle dom ju få stå vid varje tunnelände dagarna i ända fast stationerade för sätta dit fortkörare.

/Nitrous

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
raceman_peps skrev:
Bra! Då är jag åter lugn.
Undrar dock hur det egentligen gått till i detta fall. Luddigt skrivet.
Men polisen kan väl utan mätning "om det är uppenbart att det gått jätte-förfort" sätta dit en? om inte för fortkörning så för vårdslöshet i trafik, det är iaf vad jag fått för mig. Alltså behöver de inte klocka dig ifall du kommer i 200+ på 70-väg, man förstår att det går för fort. Så det blir väl vårdslöshet i trafik, för fortkörning kanske de inte kan sätta dit dig för utan en mätning.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Med andra ord räcker det ju med att sakta ner mot slutet då där polisen förmodligen står.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...