Indraget kk i Södralänken

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Är det inte lite pinsamt att bli klockad för en så låg fart som 110 ? (det hade väl gått att klämma i med 170 i alla fall ?) :7peta :hihi Jag förstår att polisen ville ge böter då...

Jäkla bromsklotsar! :D

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
scud skrev:
Men polisen kan väl utan mätning "om det är uppenbart att det gått jätte-förfort" sätta dit en? om inte för fortkörning så för vårdslöshet i trafik, det är iaf vad jag fått för mig. Alltså behöver de inte klocka dig ifall du kommer i 200+ på 70-väg, man förstår att det går för fort. Så det blir väl vårdslöshet i trafik, för fortkörning kanske de inte kan sätta dit dig för utan en mätning.

Kan kan de ju alltid. Och det är så det går till allt som oftast tror jag. Men personligen skulle jag aldrig skriva på den boten.
Tror de får rätt svårt i tinget att bevisa att man kört för fort utan mätning. Kolla igenom tidigare trådar ang fortkörning (typ tipsen från poscheklubbens sida mfl.) så förstår ni nog. Det läggs troligen ner i brist på bevis.

JompaStäll

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Impreza STI 2005
raceman_peps skrev:
Jag kör oftast påverkad.... av FARTBERUSNING!!! När jag nu får köra igen... Det var ju inte riktigt fartberusning att losa lappen i 56 km/h med bil och tungt släp på en 30 sträcka...
Tack Dalapolisen!!!!.
Vilken tur att dom tog dig, skulle inte vilja att min dotter gick på ett obevakat övergångställe när du kommer med ditt tunga släp oavsett hastighetsöverskridning...

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Masen skrev:
Vägassistans har kontakt med polisen och kan tala om i vilken av tunnlara och var som hastighetsöverträdelsen sker och kan dirigera närmaste polisbil så att dom kan stoppa föraren!! storebror ser dej ni vet!!!!
Bara för att testa så fläskade jag på lite extra genom södra länken idag. Jag kom upp i dryga 200km/h, trots rusningstrafik, vid flera tillfällen och jag var aldrig under 130km/h... men jag blev besviken när inte farbror blå stod och väntade vid tunnelmynningen! :va

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
-
Dom kameraskåp som jag sett i tunneln har inga kameror monterade, precis som alla andra kameraskåp i en 10 mils radie runt sthlm.

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Bikerbitch skrev:
Vet ni vad vi gjorde då när vi åkte i tunneln? Vi åkte nästan lagligt. Jag sväär.
Problemet med södra länken brukar vara att överhuvudtaget komma upp i högsta tillåtna hastiget, eftersom svennson alltid måste ställa sig på bromsen så fort dom ser en tunnel. Men att hålla 60 knyck på 30 sträckan utanför en lågstadieskola klarar dom av. Förövrigt så skrev jag förra inlägget mest för att såga trådstartarens skitsnack.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
tycker man se de där blåvita smurfarna vart jag än är på BudHojen i stan..

sandstream

Guest
Anledningen till att de stod vid tunnelmynningen är att från och med invigningen och en tid framöver så är Söderleden prioriterad av trafikpolisen. Kompisens kollegor som är trafikpoliser i hans distrikt är alla satta på att jobba längs Söderleden. Mao kanske personen i det första inlägget inte blev fångad av kameran utan av en vanlig laserpicka...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...