scud skrev:Men polisen kan väl utan mätning "om det är uppenbart att det gått jätte-förfort" sätta dit en? om inte för fortkörning så för vårdslöshet i trafik, det är iaf vad jag fått för mig. Alltså behöver de inte klocka dig ifall du kommer i 200+ på 70-väg, man förstår att det går för fort. Så det blir väl vårdslöshet i trafik, för fortkörning kanske de inte kan sätta dit dig för utan en mätning.
Vilken tur att dom tog dig, skulle inte vilja att min dotter gick på ett obevakat övergångställe när du kommer med ditt tunga släp oavsett hastighetsöverskridning...raceman_peps skrev:Jag kör oftast påverkad.... av FARTBERUSNING!!! När jag nu får köra igen... Det var ju inte riktigt fartberusning att losa lappen i 56 km/h med bil och tungt släp på en 30 sträcka...
Tack Dalapolisen!!!!.
Bara för att testa så fläskade jag på lite extra genom södra länken idag. Jag kom upp i dryga 200km/h, trots rusningstrafik, vid flera tillfällen och jag var aldrig under 130km/h... men jag blev besviken när inte farbror blå stod och väntade vid tunnelmynningen!Masen skrev:Vägassistans har kontakt med polisen och kan tala om i vilken av tunnlara och var som hastighetsöverträdelsen sker och kan dirigera närmaste polisbil så att dom kan stoppa föraren!! storebror ser dej ni vet!!!!
Ingen av er hade skinnställ heller förståss.anja skrev:jag och mattias körde också 110 i tunneln idag. vi såg inga poliser.
Jo, förlåt. Inte ett dugg outlaw på det viset. Jag skäms.Johan skrev:Ingen av er hade skinnställ heller förståss.
Problemet med södra länken brukar vara att överhuvudtaget komma upp i högsta tillåtna hastiget, eftersom svennson alltid måste ställa sig på bromsen så fort dom ser en tunnel. Men att hålla 60 knyck på 30 sträckan utanför en lågstadieskola klarar dom av. Förövrigt så skrev jag förra inlägget mest för att såga trådstartarens skitsnack.Bikerbitch skrev:Vet ni vad vi gjorde då när vi åkte i tunneln? Vi åkte nästan lagligt. Jag sväär.
Skulle tro att båda faktorerna spelar in... 1+1=3 vetduvälTwinSucker skrev:Men det är Phet bra akustik där nere Eller så är det bara min hoj som gör att det låter bra
Mattias skrev:Va?! Min mätare visade 0 km/h.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |