Indraget KK

Davidk

Guest
Jaha förr eller senare måste man åka dit och igår så tyckte en viss konstapel att mitt körkort va så fint att hon ville behålla det.
Körde lite för fort på en 30 sträcka och det va ingen trafik och bra uppsikt men jag hade lite bråttom.
Så hur länge brukar man få det indraget?? jag har aldrig åkt dit tidigare under mina 4 år med kk och jag erkände.
Jag tänkte överklaga beslutet för att jag behöver kk i jobbet samt att jag är sjukskriven och behöver bilen då jag gå på rehab just nu.
Är det nån som enbart fått en månad indraget eller kortare tid??
 

Fall

Det va en gång, som va sandad
Gick med
10 Aug 2006
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda cbr 954 rr fireblade -03
Det brukar väl vara 3 månader,men det beror ju på "hur" fort du har kört.
Jag skulle personligen aldrig erkänna,sen lägger man sig om det ska upp i rätten för annars blir det dyrt :)
 

Dark_Messenger

Guest
Beror på hur fort du kört och omständigheterna i övrigt. Bränner du 100 på 30-väg på slangen så räkna med att åka dit för vårdslöshet också.

Förövrigt hände denna lilla episod mig i morse:
Tokbråttom till jobbet. Stressad som man är gick det säkert bitvis i 160-180 på motorvägen. Kanske passerar några bilar på fel sida också.. whatever. Kommer till jobbet med andan i halsen, ställer hojen. En bil kommer framsmygandes och en kille kliver ut. Halar fram en polisbricka.. Helvete tänker jag. Inte mycket o göra i det läget. Killen ger mig en moral/trafikvettspredikning och jag ursäktar mig med att jag var sen till ett möte.. Vi småpratar lite, det visar sig att killen hade en retta själv så jag antar att han vet hur det brukar vara :)

Slutar med att han ger hojen en blick och säger något i stil med att passa dig, dom där är inte så vanliga så jag kommer nog att känna igen dig.. Sen går han och jag har fortfarande körkortet kvar. Poliser är trevliga människor. :yoparty
 

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
[Förövrigt hände denna lilla episod mig i morse:
Tokbråttom till jobbet. Stressad som man är gick det säkert bitvis i 160-180 på motorvägen. Kanske passerar några bilar på fel sida också.. whatever. Kommer till jobbet med andan i halsen, ställer hojen. En bil kommer framsmygandes och en kille kliver ut. Halar fram en polisbricka.. Helvete tänker jag. Inte mycket o göra i det läget. Killen ger mig en moral/trafikvettspredikning och jag ursäktar mig med att jag var sen till ett möte.. Vi småpratar lite, det visar sig att killen hade en retta själv så jag antar att han vet hur det brukar vara :)

Slutar med att han ger hojen en blick och säger något i stil med att passa dig, dom där är inte så vanliga så jag kommer nog att känna igen dig.. Sen går han och jag har fortfarande körkortet kvar. Poliser är trevliga människor. :yoparty[/QUOTE]

Härligt...finns trots allt hopp för polisen....
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Jag hade lite mer tur.

På favoritrakan utanför Ronneby drar jag upp den på bakan några hundra meter.
Tydligen låg de precis efter mig när jag tog upp den, kanske ska man kolla lite i backspeglarna först:)
Blåljus, sirener och allt.
Ytterligare:
Inga fungerande blinkers.
Blå diodljus fram.
Ingen regskylt.

Fick otroligt nog behålla lappen, men fick sponsra polisens kaffekassa med några hundringar.
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Samma sak hände mig i Fredags, jag ska inte gnälla efter omständigheterna men va fan surt är det ju :mad: Men man har väl tjänat ihop till det

Nåja så här gick det till...

Avgick från Sthlm vid 11:30 tiden och den fina morgonen hade förbytts till pissregn och stormvarning vilket resulterade i att jag frös som fn redan när jag äntrade E18

Höll ett högt tempo, ibland mkt högt på den näst intill tomma motorvägen för att komma fram till det finare vädret jag visste väntade närmare Örebro.

Nåväl någonstans före Ekolskrog heter den så? Såg jag något som jag tog för en glidarhoj i ögonvrån :va

Slog av vid kontrollplatsen som vanligt och den var som vanligt tom, ökade farten igen... Hade någon konstig känsla av att det kanske var en snut det där jag såg på vad jag tyckte närmast såg ut som en goldwing :confused:

Ökade lite till på tempot och med den farten jag höll nu skulle jag komma till Örebro i god tid :tummenupp

Ser på gärdena innan Enköping att en Polishoj stoppat en bil med blåljusen på vägen upp mot Sthlm, ignorerade detta och fortsatte i samma tempo.

Vid 90 so´m blir 70 som blir 50 innan rondellen i Enköping slog jag av ordentligt och följde skyltarna, ser då till min förvåning att den där "glidarhojen" kommer i en faslig fart och lägger sig i arslet på mig.

Va fasen gör du gubbe tänkte jag ska du köra in i mig? Läger ner ordentligt i rondellen för att visa att jag är lite extra ball och tänkte sedan uuiila mig upp i fart, men får en väldigt obehaglig känsla i kroppen när gubben förföljer mig wtf

Mkt riktigt gubben kommer upp på sidan och jag ser det minimalablåblinket på sidorna av hans hoj Fack :mad:

Han prejar mig åt sidan och vinglar ordentligt när han försöker visa med höger handen att nu är det dags att stanna grabben.

Det första jag hör när jag tar av mig hjälmen är på hans polisradio ropar kollegan -har du fått stopp på R1an nu? Har du han, har han stannat? Han får givetvis ett jakande svar av civilgubben.

Den klistrade hojen dyker upp efter någon minut och kör en flygande besiktning..

Han hade alltså följt mig med trafipax och den moderata snitthastigheten visade 170km/t

Summa sumarum
Indraget körkort
På pappret står det snitthastighet på 110 väg 141km/t
1800:- i böter
Flygande besiktning, oläslig skylt bristen skall åtgärdas
Detta trots att jag har ett påpekande sen flygande i sommras
Polismännen var väl trots allt snälla

Men på frågan om jag inte skulle ta en kopp kaffe med dem i hummelsta eftersom jag frös så så blev svaret Nej!

Oj det blev långt det här men jag var tvungen att skriva av mig nu när min säsong är slut :(
 
Last edited:

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
hellre köra långa omvägar än att köra 30-väg, de tar ju en för minsta överträdelsen över 30.
 

californication

Guest
Nej fyfan vilken otur. :mad: Lycka till med överklagningen iaf, heja heja! :pannkyss :)
 

StormBringer

??????????
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
gsx-R 750 -96 Streetfighter
Davidk skrev:
2456188 Jaha förr eller senare måste man åka dit och igår så tyckte en viss konstapel att mitt körkort va så fint att hon ville behålla det.
Körde lite för fort på en 30 sträcka och det va ingen trafik och bra uppsikt men jag hade lite bråttom.
Så hur länge brukar man få det indraget?? jag har aldrig åkt dit tidigare under mina 4 år med kk och jag erkände.
Jag tänkte överklaga beslutet för att jag behöver kk i jobbet samt att jag är sjukskriven och behöver bilen då jag gå på rehab just nu.
Är det nån som enbart fått en månad indraget eller kortare tid??

Jag blev av med lappen för några år sedan, 124 km/h på 90 väg... Fick 2 gå till fots 2 månader, men skickade in ett intyg från arbetsgivaren att jag skulle bli tvungen att ta tjänstledig om jag inte kunde köra bil och då blev det bara 1 månad. Skrev att förlorad inkomst på ungfär 38' kr var lite saftift straff, det tyckte dom också...
 

Davidk

Guest
StormBringer skrev:
2456633 Jag blev av med lappen för några år sedan, 124 km/h på 90 väg... Fick 2 gå till fots 2 månader, men skickade in ett intyg från arbetsgivaren att jag skulle bli tvungen att ta tjänstledig om jag inte kunde köra bil och då blev det bara 1 månad. Skrev att förlorad inkomst på ungfär 38' kr var lite saftift straff, det tyckte dom också...

Det där lät smart, jag kommer nog köra samma stil! :tummenupp
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Det är bara att glömma! Att överklaga när du redan har erkänt...
Antagligen blir det 1 mån och 2000 i böter, för jag antar att du inte låg speciellt mycket över 50 knyck...
Om du ville överklaga så skulle du ha bestridit deras mätning och absolut inte skrivit på något...
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Poliser är jättesnälla...ibland :D

Åkte fast en gång, med bil, enda gång jag blivit stoppad.
215 på farthållaren på väg till sth i över 1h. Hade inte tittat i backspegeln på ett tag, då farten gjorde att jag kikade framåt mest. Såg helt plötsligt polismc bakom mig. Ingen aning hur länge jag haft häng. Bromsar ner till 140 takten och låter honom klocka mig igen.

Efter en lång moralpredikning om att köra som "en jävla autobahn åkare" och någon halvvändning till att det inte var nyttigt för själen att stressa och hans egen påpekning om att jag behövde kortet i jobbet, gav han mig som han sa "jag har två mätningar på dig. Den ena är ren autobahn stil, den andra är fortkörning, ska vi enas om den andra på 139.6?"

Log hela vägen till banken med den lappen.


Lider med dig att du blivit av med det :( de är aldrig snälla på 30väg
 

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 07
Fall skrev:
2456201 Det brukar väl vara 3 månader,men det beror ju på "hur" fort du har kört.
Jag skulle personligen aldrig erkänna,sen lägger man sig om det ska upp i rätten för annars blir det dyrt :)

Skitsnack, det blir inte alls dyrt. När STATEN kallar in en privatperson så kostar det ALDRIG något, om man nu inte har orsakat någon skada på ett av vägverkets egendom eller annans och kört med ett oförsäkrat fordon. Men rent bötersmässigt så får du betala EXAKT samma belopp på boten som du skulle ha gjort om du inte ERKÄNT. Det är bara det att du får en chans att pröva ditt ärende i Rätten om du tycker något annorlunda en farbror blå.

Fall skrev:
2456201 Det brukar väl vara 3 månader,men det beror ju på "hur" fort du har kört.
Jag skulle personligen aldrig erkänna,sen lägger man sig om det ska upp i rätten för annars blir det dyrt :)

För övrigt så kan du hänvisa att missförstod polise på att du skulle skriva på för att sedan kunna överklaga. Sen det där med intyget från ditt jobb, hur många tror du andvänder sig att det. Så hys inte något större hopp.
 
Last edited:

Galle

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Ort
Nyland
Hoj
FJ 1200
kk

Davidk skrev:
2456188 Jaha förr eller senare måste man åka dit och igår så tyckte en viss konstapel att mitt körkort va så fint att hon ville behålla det.
Körde lite för fort på en 30 sträcka och det va ingen trafik och bra uppsikt men jag hade lite bråttom.
Så hur länge brukar man få det indraget?? jag har aldrig åkt dit tidigare under mina 4 år med kk och jag erkände.
Jag tänkte överklaga beslutet för att jag behöver kk i jobbet samt att jag är sjukskriven och behöver bilen då jag gå på rehab just nu.
Är det nån som enbart fått en månad indraget eller kortare tid??
Har inte tappat mitt......än,försöker hålla 30å50 fast det är skitsvårt(fast på 50 2ggr inom ett år),skulle jag tappa mitt körde jag ändå,lite konstaplar där jag bor:D
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Blanco skrev:
2456684 Det är bara att glömma! Att överklaga när du redan har erkänt...
Antagligen blir det 1 mån och 2000 i böter, för jag antar att du inte låg speciellt mycket över 50 knyck...
Om du ville överklaga så skulle du ha bestridit deras mätning och absolut inte skrivit på något...

Ett yttrande kan ju vara värt att skicka in även om du erkänt för att sänka spärrtiden.

Sen är det väl inte ofta de verkligen tar hänsyn till det...

Jag har aldrig fått en bot på något innom trafik sen jag tog lätt kort -98, vågar man hoppas på två månader?
 

DumbassDriver

Hårt arbetande i city
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha REXA
Fall skrev:
2456201 Det brukar väl vara 3 månader,men det beror ju på "hur" fort du har kört.
Jag skulle personligen aldrig erkänna,sen lägger man sig om det ska upp i rätten för annars blir det dyrt :)

Bara för kännedom och för att reda ut begreppen...dom som planerar att inte erkänna så gör det inte att man får behålla lappen. Den omhändertas ju på plats, det är ju bara böterna man i så fall kan förhala.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top