Samma sak hände mig i Fredags, jag ska inte gnälla efter omständigheterna men va fan surt är det ju
Men man har väl tjänat ihop till det
Nåja så här gick det till...
Avgick från Sthlm vid 11:30 tiden och den fina morgonen hade förbytts till pissregn och stormvarning vilket resulterade i att jag frös som fn redan när jag äntrade E18
Höll ett högt tempo, ibland mkt högt på den näst intill tomma motorvägen för att komma fram till det finare vädret jag visste väntade närmare Örebro.
Nåväl någonstans före Ekolskrog heter den så? Såg jag något som jag tog för en glidarhoj i ögonvrån
Slog av vid kontrollplatsen som vanligt och den var som vanligt tom, ökade farten igen... Hade någon konstig känsla av att det kanske var en snut det där jag såg på vad jag tyckte närmast såg ut som en goldwing
Ökade lite till på tempot och med den farten jag höll nu skulle jag komma till Örebro i god tid
Ser på gärdena innan Enköping att en Polishoj stoppat en bil med blåljusen på vägen upp mot Sthlm, ignorerade detta och fortsatte i samma tempo.
Vid 90 so´m blir 70 som blir 50 innan rondellen i Enköping slog jag av ordentligt och följde skyltarna, ser då till min förvåning att den där "glidarhojen" kommer i en faslig fart och lägger sig i arslet på mig.
Va fasen gör du gubbe tänkte jag ska du köra in i mig? Läger ner ordentligt i rondellen för att visa att jag är lite extra ball och tänkte sedan uuiila mig upp i fart, men får en väldigt obehaglig känsla i kroppen när gubben förföljer mig wtf
Mkt riktigt gubben kommer upp på sidan och jag ser det minimalablåblinket på sidorna av hans hoj Fack
Han prejar mig åt sidan och vinglar ordentligt när han försöker visa med höger handen att nu är det dags att stanna grabben.
Det första jag hör när jag tar av mig hjälmen är på hans polisradio ropar kollegan -har du fått stopp på R1an nu? Har du han, har han stannat? Han får givetvis ett jakande svar av civilgubben.
Den klistrade hojen dyker upp efter någon minut och kör en flygande besiktning..
Han hade alltså följt mig med trafipax och den moderata snitthastigheten visade 170km/t
Summa sumarum
Indraget körkort
På pappret står det snitthastighet på 110 väg 141km/t
1800:- i böter
Flygande besiktning, oläslig skylt bristen skall åtgärdas
Detta trots att jag har ett påpekande sen flygande i sommras
Polismännen var väl trots allt snälla
Men på frågan om jag inte skulle ta en kopp kaffe med dem i hummelsta eftersom jag frös så så blev svaret Nej!
Oj det blev långt det här men jag var tvungen att skriva av mig nu när min säsong är slut