Läst tråden...
Du skall alltså få en "ensam mamma"att ta ekonomiskt ansvar och stå för sina handlingar, roligt...och lycka till!
Räknas inte underhåll och sånt som inkomst i dessa fall? Det tas ju med när det handlar om betalningsförmåga tex vid husköp.
Inte lätt detta, tjejer brukar ju vilja "tjäna" på en separation och här är det ju två, följer med spänning.
Har personligen svårt att förstå det här med skuldebrev och sånt när det gäller folk man är/varit nära, iaf om såna småsaker. När du börjar gagga om ränta har du nått ett riktigt lågvattenmärke för mej, åtminstone på en sån skitsumma. Det där luktar mer hämnd. Har lånat ut till vänner, aldrig mer än jag kan förlora utan att fara illa och aldrig begärt en spänn mer tillbaka än vad jag lånat ut. Fått ränta, aldrig begärt nån. Däremot vill jag att den som lånat håller reda på hur mycket,(och hur mycket som är betalt), och sköter om betalningar, utan att jag behöver tjata. Får jag inte pengarna gäller det att glömma och komma vidare. Separera har alltid varit dyrt....
Om hon nu har en besvärlig ekonomisk situation,(hur det nu skulle vara möjligt för översubventionerade, studerande ensamma mammor. EDIT; arbetslös stod det ju, de mammaorna är också översubventionerade), så tänk på att knäcker du henne slår det mest på hennes barn. (Vare sej de bor hos henne eller ej, förutsatt att det finns ett umgänge).