Inför Årsmötet i Höst..

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
Hej kära medlemar..

Jag vill att ni redan nu funderar lite smått hur klubben ska se ut i framtiden..

Som ni redan känner till så kommer Funatic (Viceordförande) lämna sin post och vi kommer att behöva en ny Vice ordförande.

Jag kommer också lämna min post och det innebär att en ny ordförande kommer att framträda, i samma veva så har jag varit moderator (tillsammans med FredR1k) för Västerås-forumet och det innebär även där en plats.

Tjabla inte nu i tråden utan ta en funderare hur det ska se ut i framtiden. Denna klubb har vuxit och ärligt blivit historisk...jag har spånat på andra klubbar men har inte hittat ngn som kan komma upp i våra mått när det gäller medlemskap på 2år (3år). Vi har varit med i tidning,radio, blivit rikskända( Tack vare Sporthoj.com) gemenskapheten är otrolig:tummenupp.

Ps. Innan jag lämnar tronen så ska det ske genom race och inte ngn töntig handuppräckning:huvet

/ Mvh VaLLe

Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Vi kanske ska ha en poll om hur klubben ska utvecklas/avvecklas så det finns något förslag att rösta om på årsmötet.

*CASHMAN*

Ceterum censeo Sandviken esse delendam
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
SUZUKI RM250 -91
Valberedningen...

... bestående av "Lunkan", "T2" och undertecknad ser som vanligt fram emot alla förslag och synpunkter på ny styrelse. Vem i skaran av alla medlemmar känner sig manad att lägga någon eller några timmar i månaden på att ägna sig åt styrelsearbete? PM:a oss, det är dags att röra om lite i grytan.

I övrigt så vill jag tacka både VaLLe och Funatic för deras engagemang i klubben. :Bugar

VaLLe skrev:
2336494 Hej kära medlemar..

Jag vill att ni redan nu funderar lite smått hur klubben ska se ut i framtiden..

Som ni redan känner till så kommer Funatic (Viceordförande) lämna sin post och vi kommer att behöva en ny Vice ordförande.

/ Mvh VaLLe

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Lägg ner skiten..... :hihi

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
Tack själv!

Ska vi försöka få till en sjujävla fest och blåsa ur klubbkontot en gång för alla?????

*CASHMAN* skrev:
2342587 ... bestående av "Lunkan", "T2" och undertecknad ser som vanligt fram emot alla förslag och synpunkter på ny styrelse. Vem i skaran av alla medlemmar känner sig manad att lägga någon eller några timmar i månaden på att ägna sig åt styrelsearbete? PM:a oss, det är dags att röra om lite i grytan.

I övrigt så vill jag tacka både VaLLe och Funatic för deras engagemang i klubben. :Bugar

Larre70

The one and only
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Triumph Daytona
Funatic skrev:
2347263 Tack själv!

Ska vi försöka få till en sjujävla fest och blåsa ur klubbkontot en gång för alla?????

Det vill ju du bara för att du inte åker hoj längre:tungan :D

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Funatic skrev:
2353545 Hur i hela äppeldalen har klubbkontot lyckats krympa till 1200:- ?????????????? saknas det inte en nolla?
Jag sa inte att det fanns dom pengarna på kontot, jag sa bara att du är en gud om du lyckas fixa en fest för 1200:-:)(håller hårt i pengarna)

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6+yz426+wr450
aRWe skrev:
2353606 Jag sa inte att det fanns dom pengarna på kontot, jag sa bara att du är en gud om du lyckas fixa en fest för 1200:-:)(håller hårt i pengarna)

1200:- = 2400 bugg!!! Klart.:tummenupp

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
känns lite tråkigt om klubben går under vi har ju i alla fall i mina ögon ett litet roligt ryckte :)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Klubben har många olika grenar av aktiviteter, samt medlemsklientell med olika tycken och smak, vissa är med och åker bana då och då, en del tävlar i erf också, andra är med och onsdagsåker/samåker och träffar andra likasinnade mc-entuiester, vissa verkar vara stödmedlemmar som skriver i forumet ibland, vissa tycker om att "busa" på stan, sen finns de som kör lite tvärgående aktiviteter. Ex Supermoppe som jag träffat både på onsdagsåka och banköra, samt att han fredagsbusar och skriver i forumet med bilder.:tummenupp

Om vi inte vet hur klubbens skall utvecklas el vilken riktning vi skall gå, så är det väl bra om vi har det som vi har idag, en klubb med ganska låga klubbaktivkteter, och att veta att det finns likasinnade. För många är tiden den stora akilshälen, man vet själv att bara kunna ta sig till onsdagsåka kan vara svårt ibland och att sen bedriva klubbverksamhet som man skall sköta och vårda och med allt för stora ideella krafter och form av tid och engegemang är svårt i dagens läge.

Forumet är också ett perfekt sätt att börja spåna idéer och vara stora grunden/basen för medlemmarna att ha som det naturliga mötescentret.

Alla är vi olika, för min del tycker jag det är skitbra att veta om jag vill ut och åka att jag kan få trevligt sällskap både på vägen, samt broms och kurvteknikskurser och bandagar, samt att man under dessa 2 år jag varit med träffat fantastiskt trevliga människor:tummenupp :tummenupp .

Tycker med det är synd om vi "försvinner" men ha en styrelse och olika poster kräver lite också, annars får vi väl ha ett "livstids" medlemskap så är man en "Remsa" livet ut.

Jag är ialla fall med för att Kunna köra mc och träffa likasinnade.

Valle! Skall man lämna tronen genom race, måste man först ha något EGET att köra på..:hihi

Last edited:

Jedda

Lathet är uppfinnarens största idéspruta
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Hopp igen med ny motor å allt
När är det där mötet då?
Jag tänkte att jag skulle gå på det efter allt gnällande som jag gjort:rolleyes:

Sen vill jag se en sjuhelvetes fest så man får utdelning på sina pengar man betalt....... Oredovisade från klubben. Hur mycket pengar har vi igentligen?
:confused:

//Daniel

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Jedda skrev:
2389369 När är det där mötet då?
Jag tänkte att jag skulle gå på det efter allt gnällande som jag gjort:rolleyes:

Sen vill jag se en sjuhelvetes fest så man får utdelning på sina pengar man betalt....... Oredovisade från klubben. Hur mycket pengar har vi igentligen?

//Daniel
Det får du reda på årsmötet.:tummenupp

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jedda skrev:
2389369 När är det där mötet då?

//Daniel

Jag kommer, men kommer inte lägga någon röst på dyr fest, skall man festa får man skjuta till det mesta ur egen plånbok. En mc-klubb skall väl INTE subventionera fester alls i min mening, en sak att ha fest, men ur en mc-klubbkassa fel i mina ögon. Däremot något med mc att göra överhuvudet taget, kan man subventionera.

Dessutom har vi ingen "party" ansvarig längre heller, men den posten kanske du tar då isåfall frivilligt:tummenupp

Last edited:

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
Denna klubb skall aldrig läggas ner....och där med basta.

Vi har inte slitit för att sen för att jag och funatic lägger av så ska allt rasa.

Styrelse skall upprättas och allt ska rinna på som vanligt:tummenupp

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
VaLLe skrev:
2392306 Denna klubb skall aldrig läggas ner....och där med basta.

Vi har inte slitit för att sen för att jag och funatic lägger av så ska allt rasa.

Styrelse skall upprättas och allt ska rinna på som vanligt:tummenupp
Hell, hell:yoparty

Jedda

Lathet är uppfinnarens största idéspruta
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Hopp igen med ny motor å allt
sporTlovEr skrev:
2391117 Jag kommer, men kommer inte lägga någon röst på dyr fest, skall man festa får man skjuta till det mesta ur egen plånbok. En mc-klubb skall väl INTE subventionera fester alls i min mening, en sak att ha fest, men ur en mc-klubbkassa fel i mina ögon. Däremot något med mc att göra överhuvudet taget, kan man subventionera.

Dessutom har vi ingen "party" ansvarig längre heller, men den posten kanske du tar då isåfall frivilligt:tummenupp

Nu är det så att jag har betalt EXTRA för en fest redan, men behövs det betalar jag gärna mer:tummenupp

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jedda skrev:
2396530 Nu är det så att jag har betalt EXTRA för en fest redan, men behövs det betalar jag gärna mer:tummenupp

OKI! Than i see!! Jag själv backade ur "partgeneralen" så jag är oskyldig.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati