Inför Årsmötet i Höst..

Ella

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
SV 650S
aRWe skrev:
2353606 Jag sa inte att det fanns dom pengarna på kontot, jag sa bara att du är en gud om du lyckas fixa en fest för 1200:-:)(håller hårt i pengarna)

Det är bra! Var tuff nu! :tungan

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Enligt stadgarna så ska vi ha årsmöte innan nov månads utgång, jobbar med att få till ett styrelsemöte så vi har något att presentera.:gnissla

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Hittar ingen lokal, hade tänkt vi skulle ha årsmöte den 2 december, kanske i våran verkstad, nä de blir inge bra. Är det ingen som vet något bra ställe?

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6+yz426+wr450
aRWe skrev:
2613096 Hittar ingen lokal, hade tänkt vi skulle ha årsmöte den 2 december, kanske i våran verkstad, nä de blir inge bra. Är det ingen som vet något bra ställe?

Ska vi kolla med Strike eller Bill å Bob? Bill å Bob har ju ett "privat" rum man kan låna bara man käkar ett gäng.

*CASHMAN*

Ceterum censeo Sandviken esse delendam
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
SUZUKI RM250 -91
Ny Styrelse? Zzzzz

Härmed måste jag meddela att så vitt jag vet så har valberedningen endast kunnat komma upp med ett nytt namn till styrelsen. Med tanke på de avhopp som blivit i sittande styrelse så verkar det svårt att få i hop en stadgenlig styrelse. Det verkar i dagsläget som om klubben kommer att upphöra i nuvarande form efter årsmötet, om det blir nåt. Enligt stadgarna skall klubbkassan skänkas bort vid ett upphörande. Enligt obekräftade uppgifter så är klubbkassan i dagsläget på ca 300 kronor per medlem. Kom på årsmötet så kan vi besluta vad som skall göras med dessa.

:trött

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6+yz426+wr450
*CASHMAN* skrev:
2620541 Härmed måste jag meddela att så vitt jag vet så har valberedningen endast kunnat komma upp med ett nytt namn till styrelsen. Med tanke på de avhopp som blivit i sittande styrelse så verkar det svårt att få i hop en stadgenlig styrelse. Det verkar i dagsläget som om klubben kommer att upphöra i nuvarande form efter årsmötet, om det blir nåt. Enligt stadgarna skall klubbkassan skänkas bort vid ett upphörande. Enligt obekräftade uppgifter så är klubbkassan i dagsläget på ca 300 kronor per medlem. Kom på årsmötet så kan vi besluta vad som skall göras med dessa.

:trött

Härmed vill jag å styrelsens vägnar tacka för den så praktiskt offentliga upplysningen angående den befintliga valberednings svårigheter.

Är det så att ni har ett (1) namn på en kandidat till ordförandeposten? och stämmer det att ni behöver en till kandidat för posten som vice ordförande? I sånt fall så undrar jag hur sökandet efter potentiella kandidater gått till, då den sittande styrelsen inte blivit tillfrågade huruvida de har för avsikt att kandidera för kommande mandatperiod/perioder innan ni med sån dramatik meddelat detta (gett upp) ?

Vi önskar valberedningen ett fortsatt stort lycka till å föreningens vägnar.

För övrigt anser vi inte att man ska gå händelserna i förväg utan låta årsmötet avgöra om föreningen skall upplösas eller inte.

:sissy

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Mitt förslag just nu är att skjuta upp årsmötet tills efter nyår då det inte går at få tag på lokal, om man inte vill betala 250:-/pers, sen verkar det som det mesta är bokat för julluncher och dyl.

*CASHMAN*

Ceterum censeo Sandviken esse delendam
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
SUZUKI RM250 -91
Jippi Pajkastning!

:såjaponken
Äntligen en reaktion!
Jag ber om ursäkt för min lite burdusa väckning av er! Denna klubb lever på denna hemsida och således går förfrågningarna om styrelseledamöter ut på denna sida. Vid flertalet tillfällen har det lagts ut allmänna förfrågningar om intresse för styrelsearbete men det har inte kommit ett endaste svar av dessa förfrågningar. Inte ens styrelsen har bemödat sig att meddela vilka som blir kvar eller inte förutom de offentliga avhoppen som varit. Jag har hittat en lämplig person att ingå i styrelsen eftersom denne visat sig synnerligen aktiv i och intresserad av klubben. Vi är tre medlemmar i valberedningen och jag kan bara tala för mig själv och jag har en person föreslagen. Vilken post som han kan tänkas få kan inte beslutas förrän jag vet vilka poster som redan är tillsatta. Men vice ordf. kan vara lämpligt.
Yabbadabbadoo!
:hej

FredR1k skrev:
2620708 Härmed vill jag å styrelsens vägnar tacka för den så praktiskt offentliga upplysningen angående den befintliga valberednings svårigheter.

Är det så att ni har ett (1) namn på en kandidat till ordförandeposten? och stämmer det att ni behöver en till kandidat för posten som vice ordförande? I sånt fall så undrar jag hur sökandet efter potentiella kandidater gått till, då den sittande styrelsen inte blivit tillfrågade huruvida de har för avsikt att kandidera för kommande mandatperiod/perioder innan ni med sån dramatik meddelat detta (gett upp) ?

Vi önskar valberedningen ett fortsatt stort lycka till å föreningens vägnar.

För övrigt anser vi inte att man ska gå händelserna i förväg utan låta årsmötet avgöra om föreningen skall upplösas eller inte.

:sissy

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
*CASHMAN* skrev:
2625363 Inte ens styrelsen har bemödat sig att meddela vilka som blir kvar eller inte förutom de offentliga avhoppen som varit.
:hej

2006-08-07 08:52 meddelade jag via PM här på SH.com till styrelsen och till valberedningen ( *CASHMAN* , aRWe , FredR1k , Lunkan , T2 , R-Sickan , VaLLe ) att jag inte hade för avsikt att kandidera till kommande mandatperiod utan ställde min plats till förfogande.

Jag kan bara beklaga att detta inte uppmärksammats mer, jag brukar ju föra en herrans massa liv, men jag hade hoppats slippa göra ett offentligt avhopp just den här gången. Tji fick jag ! :tungan

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
Uppmaning!

Jag vill med detta meddelande UPPMANA ALLA som VILL PÅVERKA BESLUT i klubben att komma på mötet så vi slipper diskussioner, påhopp, skitsnack osv i framtiden. Det finns ingen anledning att upprepa den föregående säsongens misstag, eller hur.

Återigen, VILL DU PÅVERKA? KOM PÅ MÖTET.
KAN DU INTE KOMMA PÅ MÖTET KAN DU SKICKA BUD, BREV, TELEFONERA, MAILA, FAXA ELLER VAD SOM HELST FÖR ATT FRAMFÖRA DIN ÅSIKT.

Åsikter som framkommer EFTER årsmötet kommer sparas och behandlas NÄSTKOMMANDE årsmöte (inför 2008) och kommer alltså inte påverka beslut tagna under årsmöte inför 2007. Är det nu någon som inte håller med om detta? Kom på årsmötet så tar vi upp det där.

Väl mött!
//F

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras