Tjaba,
Snart dags för årets första bankörning och jag behöver lite råd.
Har köpt nya bromsbelägg, de gamla har kanske 2-3mm kvar(slitageindikatorerna syns knappt). Läst lite andra trådar om detta med inslitning och risk för "glaserade" belägg osv. Vet inte hur mycket jag hinner ut och köra in dem innan det bärav till bana. Ska jag köra med de gamla och byta under bandagen om det blir akut(funkar ju utan anmärkning nu), eller byta innan? Måste man lufta bromsarna när man byter belägg?
Och så den eviga frågan om däckstrycket, kör med Bridgestone BT012 SS, inte som nån furie direkt, senast på Gelleråsen gick det väl kanske 1.20 eller så. Vill inte riskera att tappa greppet för att man kör med för högt tryck!
Tacksam för tips och synpunkter!
Snart dags för årets första bankörning och jag behöver lite råd.
Har köpt nya bromsbelägg, de gamla har kanske 2-3mm kvar(slitageindikatorerna syns knappt). Läst lite andra trådar om detta med inslitning och risk för "glaserade" belägg osv. Vet inte hur mycket jag hinner ut och köra in dem innan det bärav till bana. Ska jag köra med de gamla och byta under bandagen om det blir akut(funkar ju utan anmärkning nu), eller byta innan? Måste man lufta bromsarna när man byter belägg?
Och så den eviga frågan om däckstrycket, kör med Bridgestone BT012 SS, inte som nån furie direkt, senast på Gelleråsen gick det väl kanske 1.20 eller så. Vill inte riskera att tappa greppet för att man kör med för högt tryck!
Tacksam för tips och synpunkter!