Inför SM-finalen på LMS - Förare SE HIT!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
De första bokningarna har också börjat trilla in här, så jag behöver fler intresserade om det dyker upp möjligheter att ställa ut flera hojar på samma ställe och så.

Vore också bra att veta vilka som inte tänkte köra Knutstorps-racet, då detta krockar med den lönehelg jag haft i sikte i första hand. Det händer väldigt mkt i Linköping just den helgen så det vore kanon att få fram nånting, även om det är mindre självklart om man får mediatäckning då när det är mitt i stadsfesten.

Kör hårt! I do :)

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Namn: Linus Gardell
Team: Hojen och jag? no team!
Klass: Rookie 600 & 1000
Hoj: Yamaha R6 & Honda cbr 1000rr

Erfarenhet/bakgrund:
Kört cross sen en ålder på 4 år, körde 12 år tills det var dags att köra sporthoj. Har haft RR-licens sen 2012 och 2013 var det dags att tävla.

Körda race i år, resultat?
Anderstorp: Race 1- 1st. Race 2- 1st. Rookie 600

Förväntningar/förhoppningar

Hade förhoppningar om Pro Superbike 2014 i början av 2013, men ekonomi och motorcykelstrul har gjort att den fulla säsongen utav tävlande inte har genomfört som planerat. Planer inför nästa år lämnas osagt tillsvidare. Men drömmen lever kvar.

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Namn: Daniel Zilén
Team: XXX
Klass: Rookie 1000
Hoj: Yamaha R1 (lastgammal 2003:a)
Facebook: EDZ Roadracing

Erfarenhet/bakgrund:

För 2 år sedan hade jag aldrig suttit på en hoj eller moppe men bestämde mig för att ta hojkort. Efter ett 50-tal varv på bana hade jag bestämt mig för att hoj kör man på bana. Förra året tog jag licens började köra och nu är jag och jagar minuten på Sviestad. Bara kört ett KM men är sugen på Rookie 1000 2014. Ska köra SM på Sviestad dock och pröva mina vingar.

Förväntningar/förhoppningar:
Poäng i första tävlingen är ett rimligt mål med min bakgrund och utveckling. Hoppas på regn, då jagar jag pallen!

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tänkte meddela att jag haft kontakt med polis och kommun och nu sitter och fyller i blanketter om "ansökan begagnande av allmän mark", vilket kommer att rendera i att vi kan ställa ut på gator och torg några tillfällen veckorna innan race-helgen.

Vilka är sugna på att visa sponsorerna att ni finns?

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr1000rr
Namn: Johan Åberg
Team: Faster.nu
Klass: #23 PRO Superbike
Hoj: Honda CBR 1000 RR
Erfarenhet/bakgrund:
Tog licens 2009 men förra året var första året jag körde mer än någon enstaka tävling. Även fast jag stod över ett par tävlingar lyckades jag vinna Rookie 1000. I år har jag klassat upp mig till Superbike men p.g.a. skador har jag inte kunnat tävla förrän nu.
Körda race i år, resultat: Bara kört SO/SM på Bike week och kom 6:a som bäst.
Förväntningar/förhoppningar: Förra året på Sviestad lyckades jag krascha på kvalet och fick starta sist. Lyckades ändå köra upp mig till vinst! Hoppas på en helg utan strul och krascher den här gången och vill kunna jaga dom snabba killarna lite. Mest vill man ju alltid kapa på personbästa!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Grymt Johan :tummenupp

Jag behöver verkligen fler förare från "i närheten". Tom jag förstår att det är långt att åka från varberg och Gävle för att promota en tävling, men ni i Östergötland??

Jag har en hel lista med företag och offentliga platser som jag i princip kan boka om jag bara lyfter luren, jag har bott i telefon de senaste veckorna. Om inte fler än de hjältar som anmält sitt intresse redan är intresserade så kommer resultatet av den här insatsen bli långt ifrån sin potential. Jag lägger gärna den här tiden på att lyfta sporten och försöka vända trenden vi ser, jag vill komma tillbaka en dag jag med ;). Men det är omöjligt att göra det själv och/eller med några fås hjälp.

Vi behöver synas, höras och uppmärksammas. Ni behöver visa potentiella sponsorer att ni gör något och få publiksiffror för att bli intressanta. Allt blir bättre med publik, och de kommer inte när tror att roadracing är antingen illegala streetrace, biltävlingar eller cross.

Kom igen det blir kuuuul! :) Pitcha en racedag till familjen Andersson på ett köpcentrum. Jag bokar, ni behöver bara dyka upp, och tala om i förväg NÄR och ATT så jag vet VAD jag ska boka.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Ett tips för förare i närheten av Linköping:

Jag har gjort ett gäng såna här i A3 format. Kommer att sättas upp hos sponsorer, i skyltfönster på en del affärer, och på offentliga affischeringsplatser i stan där jag bor...

Är en riktig amatör både när det gäller formgivning och photoshop skills, men det gick ändå att sno ihop på 20 minuter, sen bara printa ut på A3 i en vanlig färgskrivare...

Alltid lockar det nån...

lmssm2013.jpg

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Grymt jobbat Macke..

Om fler vill göra liknande saker, hör av er till mig först för att stämma av tidsschemat. Blev lite fel uppgifter där (gör inget Macke, men dumt att sprida felet vidare).

Om några av er toppförare (framförallt) är sugna på att få exponering så jobbar jag på ett reportage i MC-pressen. Det är i så fall mest sannolikt med telefonintervjuer och mailat bildmaterial inför själva racet för att följa upp den gångna säsongen och lite förväntningar på finalen etc. Detta är absolut inte klart, utan mer en idé från min sida. Men blir det nåt kan det bli snabba puckar så det är bra om jag vet vilka jag ska hänvisa till och har kontaktuppgifter etc redan från start.

I övrigt är fler saker spikade inför racehelgen, och andra nya saker ligger och pyr i väntan på beslut från bådas sidor.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ok?

Texten och tiderna är kopierade från LMS.se.... :confused:

Japp.. Det ska inte ligga på LMS heller, mailat för att få det ändrat, hoppas det händer ASAP. ;)

Inga stora skillnader, så det är ingen fara på taket. Bara dumt att fler gör samma miss. DU har ju definitivt inte gjort nåt fel.

Jag bifogade fel fil, såg det och skickade rättning direkt, rättningen missades i andra änden och nu står det fel. Long story short.

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Namn: Mats Backman
Team: Bactor MC Motorsport
Klass: #19 PRO Superbike
Hoj: BMW S1000RR

Erfarenhet/bakgrund:
Tog MC kort för 5 år sen och började mer eller mindre köra bana direkt, från SMC, till actionpics, till rookie, till superbike. Avverkar mitt 3e år i år som tävlings åkare, varav första året i rookie.

Körda race i år, resultat:
Har kört samtliga race i Sverige med blandade resultat, 4e platser i SO som bäst. Har tagit tid att komma tillbaka efter fjolårs krascherna (brutet nyckelben 2 ggr) men nu är vi på väg tillbaka!

Förväntningar/förhoppningar:
Nya person bästa och bättre setings på hojen, vi har tagit 2013 som ett mellan-år och hoppas kunna prestera bättre 2014

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
En sån här kan man få stå bredvid och visa upp sig. Dålig uppslutning bland er förare och jag har fortfarande fler möjligheter till både ställen att stå på och media att skrivas i än vad vi har förare. Hjälp mig, hjälp LMS, hjälp sporten och framförallt, hjälp er själva!

I övrigt går planeringen bra, ett par saker hänger löst men min största oro börjar bli vädret :gnissla

Kom igen det blir kuuul! :)

SM_poster_skarp_ver 1.7.jpg

toppfart

man kan inte vara bäst på allt
Gick med
30 Jul 2009
Hoj
2007 honda cbr 600 rr race
det kommer att finnas bromsrengörning 500ml 6-pack för 130 att köpa under denna helg vill ni vara säkra på att få så förbeställ
skicka ett pm till mig om ni vill förboka

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
En sån här kan man få stå bredvid och visa upp sig. Dålig uppslutning bland er förare och jag har fortfarande fler möjligheter till både ställen att stå på och media att skrivas i än vad vi har förare. Hjälp mig, hjälp LMS, hjälp sporten och framförallt, hjälp er själva!

I övrigt går planeringen bra, ett par saker hänger löst men min största oro börjar bli vädret :gnissla

Kom igen det blir kuuul! :)

View attachment 390400

Keep up the good work Agile!:tummenupp

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Bra jobbat! Tips! Vore det inte bättre att slopa entrén, 50:- spänn, och fokusera på att kränga mer korv och fika?? :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Bra jobbat! Tips! Vore det inte bättre att slopa entrén, 50:- spänn, och fokusera på att kränga mer korv och fika?? :)

Tanken är såhär:

Den som låter bli att komma för att det kostar 50 pix kommer inte ändå.

2 vuxna + 2 barn = 100 balubas.

Det kommer hände en hel i depån också som till stor del är gratis, parkering är gratis och serveringen tar rimliga priser. Vi kan liksom inte betala för att få folk.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
på tisda börjar reklamen i köpcentra

* Flyers med info, klassinfo, förarinfo och tidschema
* Hojar & slitna skinnställ för uppvisning
* Munläder som skulle få Mozzberk att blekna av avund (den galna frisyren får jag bara inte till?!)
* TV med MC film rullande

Några fler bra ideer?

Burnout i entren? alla brandvarnare går o folk får duscha?

min hoj låter ju lite löjligt med orginalljuddämpare, kanske ta med högtalare för att demonstrera hur en riktigt MotoGP hoj låter?

vad/hur ska man göra för att locka folk att komma?

Michey

VetInteVadJagSkaSkrivaHär
Gick med
21 May 2006
Hoj
Nån gammal skräphög..
på tisda börjar reklamen i köpcentra

* Flyers med info, klassinfo, förarinfo och tidschema
* Hojar & slitna skinnställ för uppvisning
* Munläder som skulle få Mozzberk att blekna av avund (den galna frisyren får jag bara inte till?!)
* TV med MC film rullande

Några fler bra ideer?

Burnout i entren? alla brandvarnare går o folk får duscha?

min hoj låter ju lite löjligt med orginalljuddämpare, kanske ta med högtalare för att demonstrera hur en riktigt MotoGP hoj låter?

vad/hur ska man göra för att locka folk att komma?

Vi kan alltid plocka bort dämparen på min hoj, det får till och med en Honda RC213V att blekna i jämförelse! ;)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin