Inför: Trip till Dalsland fre 10/6 alt 11/6

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Får väl bevaka tråden. Vore kul att åka fjälletslingan med folk som inte kan vägen så bra men som kan åka hoj. Så man kan jämföra lite med mig som kan vägen rätt bra men som bara har 3 års hojvana. Jobbar på lutningar ännu, rakt fram är det ju enklare... :D

Läste i nån tråd att bil med husvagn var förbuden på vägen? Det jag kan minnas är att lastbil med släp inte får köra där... Så nu mitt i turistsäsongen får man vara beredd på en del trafik som inte alltid håller sitt spår riktigt.

EDIT: kollade mer idag ang vägmärken på slingan.
http://www.vv.se/filer/bilder/vagmarken/1_2/1_2_6.gif
"Förbud mot trafik med motordrivet fordon med tillkopplad släpvagn"

Räkna ändå att möta det i alla fall.
 
Last edited:

IronMike

Guest
Swedish Viper skrev:
Får väl bevaka tråden. Vore kul att åka fjälletslingan med folk som inte kan vägen så bra men som kan åka hoj. Så man kan jämföra lite med mig som kan vägen rätt bra men som bara har 3 års hojvana. Jobbar på lutningar ännu, rakt fram är det ju enklare... :D

Läste i nån tråd att bil med husvagn var förbuden på vägen? Det jag kan minnas är att lastbil med släp inte får köra där... Så nu mitt i turistsäsongen får man vara beredd på en del trafik som inte alltid håller sitt spår riktigt.
Man får nog time'a in så att det blir åkning kvällstid och tidig morgon på den sträckan,. dock är det större risk för att möta en älg vid dom tidpunkterna, men helre älg än husvagn-möte då dom tar upp hela vägbanan :fatta!
 

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
IronMike skrev:
dock är det större risk för att möta en älg vid dom tidpunkterna

Sa du Älg?
Det mötte jag idag på sträckan ca kl 12.30... Passerade ca ett par decimeter max bakom baken på den. :Bugar och nej jag körde inte fort, körde en lite lagom tur att kolla läget just pga turisttrafik.

Var en fjolårskalv som kom som skjuten ur en kanon rätt ut ur skogen. Som tur var sprang den lite snett bort men eftersom jag fortfarande hade lite lut efter en kurva så var det ju inte och tänka på att bromsa så hårt. Så det fick bli att räta upp lite och lagom broms och sen luta mer och passera bako röva på´n.

Sen var det en jävla bilist som i stället för att hålla spåret när den skulle svänga in på en av vägarna genade över på fel sida i en 20 m trots att bilisten har dålig sikt utom just när den är framme vid avfarten. Var ju lättare att lösa än älgen, bara o släppa på gasen i uppförsbacken och sen gasa på bakom röven på bilen med.

Husbilar är inte roliga att möta där, finns ju en del partier där en husbil tar upp hela vägen för att inte tala om en lastbil. Mötte en Schenker i Tisselskog som just skulle börja på att köra på sträckan. Skulle stå en skylt om "Endast motorfordon med max 2 hjul" :lol
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top