92 års absoluta värsting. Hade dock satsat på en rs då fjädring och det är bättre och den bara kostar några tusen mer.Doktor.S skrev:2153082Hej!
Funderar på att köpa en af1:a. Skulle gärna vilja ha lite info om den här modellen, det är alltså inte en futura utan en sintesi sport. Något särskilt man ska tänka på? Hållbar? Kvalité? Peppra på med info, tack på förhand.
prulle skrev:215319492 års absoluta värsting. Hade dock satsat på en rs då fjädring och det är bättre och den bara kostar några tusen mer.
Hur mycket? under 20 för af1an? Jag harhäört mycket bra saker om dom men evolotionen går fråmåt?Doktor.S skrev:2153281Handlar inte om 92, utan 90. priset ligger MYCKET lägre än en rs..
prulle skrev:2153300Hur mycket? under 20 för af1an? Jag harhäört mycket bra saker om dom men evolotionen går fråmåt?
Precis det jag mennade. men dom brukar liga på runt 20. Som rgf.Doktor.S skrev:2153374Tänker inte avslöja priset men det är under 15.. Tänk på att det är en 90:a.. 16 år gammal! Inte en chans att den skulle vara värd 20.
Kom igen nu, lite info istället för prissnack!
Är ju samma motor som på futuran så sök på de så får du bilda dig en uppfattning.Doktor.S skrev:2154078Lyfter..
Ursäkta om jag verkade butter inte meningen. om den inte är renoverad på 1000 mil får du snart bytta cylinder kolv och troligen lager och om du har otur vev parti. Går på 3000 och uppåt och tar ganska lång tid att få hem.Doktor.S skrev:2156169Okej, nu har jag fått reda på mer info om just den här. 10500 kr, 5200 mil och ej renoverad av nuvarande ägare som har kört c.a. 1000 mil. En packbox i framgaffeln måste bytas. Nya däck. Är det värt det? vågar man chansa? över 5000 mil och han hade ingen aning om när motorn renoverades senast..
Så, åsikter nu tack
prulle skrev:2157965Ursäkta om jag verkade butter inte meningen. om den inte är renoverad på 1000 mil får du snart bytta cylinder kolv och troligen lager och om du har otur vev parti. Går på 3000 och uppåt och tar ganska lång tid att få hem.
Btw är det en sån här? http://www.motorcyclespecs.co.za/model/aprilia/aprilia_af1_125_sintesi_sport.htm
Värkar som shysta prestanda för dom pengarna.
Doktor.S skrev:2156169Okej, nu har jag fått reda på mer info om just den här. 10500 kr, 5200 mil och ej renoverad av nuvarande ägare som har kört c.a. 1000 mil. En packbox i framgaffeln måste bytas. Nya däck. Är det värt det? vågar man chansa? över 5000 mil och han hade ingen aning om när motorn renoverades senast..
Så, åsikter nu tack
Okej har du rätt så är de bra. Men se till att serva innan det pajar. Annars får du garanterat bytta cylinder och troligen vev. Ingen pekpinne utan ett vänligt påminande.Doktor.S skrev:2158020Jag kan det här med motorer, och inte behöver jag byta cylinder inte. Men kolv skulle sitta fint osv. Lager slits ju rätt bra med. Det är inte riktigt en sån där, iaf inte den på översta bilden.. Det är iaf enkelsving, usd gaffel och grejer på den. Sök på aprilia 125 på blocket så hittar du den. I västerbotten ska nämnas.
Doktor.S skrev:2158308Blir nog köp om inget intressantare objekt dyker upp.. Har just kluvit en motor så jag är inte så skruvsugen, och måste hinna med 5 körlektioner och en sommar. Tajt tidschema!
Ska fara och kolla på den först och främst såklart så jag får gå igenom den. Enligt han så var allt i bra skick förutom en tätning i framgaffeln som jag fick med.Fetvadd skrev:2158578Tänk på att kolla på stötdämpare etc när en 125a har gått så långt..
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|