Info om Aprilia Af1 sport

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Hej!
Funderar på att köpa en af1:a. Skulle gärna vilja ha lite info om den här modellen, det är alltså inte en futura utan en sintesi sport. Något särskilt man ska tänka på? Hållbar? Kvalité? Peppra på med info, tack på förhand. :)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Doktor.S skrev:
2153082 Hej!
Funderar på att köpa en af1:a. Skulle gärna vilja ha lite info om den här modellen, det är alltså inte en futura utan en sintesi sport. Något särskilt man ska tänka på? Hållbar? Kvalité? Peppra på med info, tack på förhand. :)
92 års absoluta värsting. Hade dock satsat på en rs då fjädring och det är bättre och den bara kostar några tusen mer.

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
prulle skrev:
2153194 92 års absoluta värsting. Hade dock satsat på en rs då fjädring och det är bättre och den bara kostar några tusen mer.

Handlar inte om 92, utan 90. priset ligger MYCKET lägre än en rs..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Doktor.S skrev:
2153281 Handlar inte om 92, utan 90. priset ligger MYCKET lägre än en rs..
Hur mycket? under 20 för af1an? Jag harhäört mycket bra saker om dom men evolotionen går fråmåt?

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
prulle skrev:
2153300 Hur mycket? under 20 för af1an? Jag harhäört mycket bra saker om dom men evolotionen går fråmåt?

Tänker inte avslöja priset men det är under 15.. Tänk på att det är en 90:a.. 16 år gammal! Inte en chans att den skulle vara värd 20.

Kom igen nu, lite info istället för prissnack!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Doktor.S skrev:
2153374 Tänker inte avslöja priset men det är under 15.. Tänk på att det är en 90:a.. 16 år gammal! Inte en chans att den skulle vara värd 20.

Kom igen nu, lite info istället för prissnack!
Precis det jag mennade. men dom brukar liga på runt 20. Som rgf.

Google är din vän. Men vad jag vet såär den precis som rs en shyst hoj men inte världens kvalite så det gäller att man sköter den.

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Skötsel är inget problem, är van tvåtakt med hög trimningsgrad då jag är uppväxt med skoter, cross och trimmad moped. Men är det så extremt att man måste klyva motorn var 1000:nde mil för att byta lager osv? Är det nåt särskilt som brukar paja?

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Får väl göra det! Ursäkta för att jag frågade, Prulle. Det är ju trots allt ett hoj-forum.

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Okej, nu har jag fått reda på mer info om just den här. 10500 kr, 5200 mil och ej renoverad av nuvarande ägare som har kört c.a. 1000 mil. En packbox i framgaffeln måste bytas. Nya däck. Är det värt det? vågar man chansa? över 5000 mil och han hade ingen aning om när motorn renoverades senast..

Så, åsikter nu tack :D

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Men nu blir jag desperat! Kom igen nu och säg vad ni tycker. Någon måste väl ägt den här hojen, eller iaf ha någon sorts erfarenheter?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Doktor.S skrev:
2156169 Okej, nu har jag fått reda på mer info om just den här. 10500 kr, 5200 mil och ej renoverad av nuvarande ägare som har kört c.a. 1000 mil. En packbox i framgaffeln måste bytas. Nya däck. Är det värt det? vågar man chansa? över 5000 mil och han hade ingen aning om när motorn renoverades senast..

Ursäkta om jag verkade butter inte meningen. om den inte är renoverad på 1000 mil får du snart bytta cylinder kolv och troligen lager och om du har otur vev parti. Går på 3000 och uppåt och tar ganska lång tid att få hem.

Btw är det en sån här? http://www.motorcyclespecs.co.za/model/aprilia/aprilia_af1_125_sintesi_sport.htm
Värkar som shysta prestanda för dom pengarna.

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
prulle skrev:
2157965 Ursäkta om jag verkade butter inte meningen. om den inte är renoverad på 1000 mil får du snart bytta cylinder kolv och troligen lager och om du har otur vev parti. Går på 3000 och uppåt och tar ganska lång tid att få hem.

Btw är det en sån här? http://www.motorcyclespecs.co.za/model/aprilia/aprilia_af1_125_sintesi_sport.htm
Värkar som shysta prestanda för dom pengarna.

Jag kan det här med motorer, och inte behöver jag byta cylinder inte. Men kolv skulle sitta fint osv. Lager slits ju rätt bra med. Det är inte riktigt en sån där, iaf inte den på översta bilden.. Det är iaf enkelsving, usd gaffel och grejer på den. Sök på aprilia 125 på blocket så hittar du den. I västerbotten ska nämnas.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Doktor.S skrev:
2156169 Okej, nu har jag fått reda på mer info om just den här. 10500 kr, 5200 mil och ej renoverad av nuvarande ägare som har kört c.a. 1000 mil. En packbox i framgaffeln måste bytas. Nya däck. Är det värt det? vågar man chansa? över 5000 mil och han hade ingen aning om när motorn renoverades senast..

KÖP!

Den har rullat problemfritt vilket tyder på att blandningen och allt annat som kan ställa till det är bra. Köp som sagt!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Doktor.S skrev:
2158020 Jag kan det här med motorer, och inte behöver jag byta cylinder inte. Men kolv skulle sitta fint osv. Lager slits ju rätt bra med. Det är inte riktigt en sån där, iaf inte den på översta bilden.. Det är iaf enkelsving, usd gaffel och grejer på den. Sök på aprilia 125 på blocket så hittar du den. I västerbotten ska nämnas.
Okej har du rätt så är de bra. Men se till att serva innan det pajar. Annars får du garanterat bytta cylinder och troligen vev. Ingen pekpinne utan ett vänligt påminande.

Såg snyggare ut en den jag länka info om. :D

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Blir nog köp om inget intressantare objekt dyker upp.. Har just kluvit en motor så jag är inte så skruvsugen, och måste hinna med 5 körlektioner och en sommar. Tajt tidschema!

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
ingen förtillfället
Doktor.S skrev:
2158308 Blir nog köp om inget intressantare objekt dyker upp.. Har just kluvit en motor så jag är inte så skruvsugen, och måste hinna med 5 körlektioner och en sommar. Tajt tidschema!

Tänk på att kolla på stötdämpare etc när en 125a har gått så långt.. :tummenupp

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Fetvadd skrev:
2158578 Tänk på att kolla på stötdämpare etc när en 125a har gått så långt.. :tummenupp
Ska fara och kolla på den först och främst såklart så jag får gå igenom den. Enligt han så var allt i bra skick förutom en tätning i framgaffeln som jag fick med.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha