Info om begravning och insamling till minne av gpf (Rikard)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Pengar kommer Frida, har inget eget konto tyvärr. Kanske du kan ta dom i handen när vi ses?

Jag kommer på begravningen och antagligen på minnesstunden också!
Med tanke på det Lucky9 skriver så tycker jag inte det skall vara en kortege med tanke på hur familjen känner inför motorcyklar..

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Kortege skulle kännas osmakligt.

Däremot behöver jag skjuts av någon vänlig själ.
Bor på norra sidan av Stockholm, kan ta mig till diverse pendeltågstationer.
I närmaste ordning (för mig då alltså)
Bro, Kungsängen, Kallhäll, Jakobsberg, Barkarby, Spånga, Sundbyberg osv. Någon som passerar och har en plats över i bilen? Jag har för avsikt att medverka på minnesstunden. Att det endast skulle vara för dem närmaste? Ja jag vet inte, men minnestund, jag tänker gå dit för att minnas.

Ifall någon kan tänka sig bjuda en medmänniska på skjuts, PM mig gärna.

//Fredda

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
100:- är insatt.

Jag tror inte att jag kommer kunna närvara pga. att min kompanjon skall bli pappa och nån måste hålla i rodret tyvärr. Jag skall försöka lösa det dock...... Men nu kan jag inte ge ett definitivt ja.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Mitt bidrag till krans, 100 kr, insatt på kontot idag (mån 13 okt) och jag kommer på såväl begravning som minnesstund.

/B

Joakim

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Har idag fört över 100kr, vet inte om namnet kom med. Kommer på begravningen men inte minnesstunden.

SVBABE

flyttgalen!!
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
sv 650-02
Och jag bjöd på middag så mitt bidrag till kransen är redan betalt.
jag kommer på begravning och minnes stund,
ses då allihopa!

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
Tack för alla bidrag! Det har blivit lite över 5000 kr! 2000 kommer att gå till kransen och resten som en minnesgåva till Trafikskadefonden (www.rtp.se/stod). Återkommer med exakt summa när alla pengar är insatta eftersom det fortfarande är folk som vill komma med bidrag. På kransens band kommer det att stå "Vi ses i hojhimlen. Från vännerna på sporthoj.com" och sen kommer allas nick textas på ett ark som fästs vid bandet.

Idag är det f.ö. fyra veckor sen Rikard lämnade oss..

Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Frida skrev:
Idag är det f.ö. fyra veckor sen Rikard lämnade oss..

Tiden och livet för oss andra går vidare, men minnet och tankar kring Rikard dyker fortfarande upp nästan varje dag, även för oss som "bara" lärt känna Rikard en smula under sommaren som gått. Hoppas att vi blir många, som kände Rikard nära, eller bara lite mindre, som har tid och möjlighet att närvara vid begravningen för att visa vår vördnad och deltagande för både Rikard och hans allra närmaste, och att man om man inte har möjlighet att deltaga, eller kanske inte kände vår hojåkarkompis det minsta, ändå skänker Rikard en extra tanke nu på fredag kring 12-tiden!

/Bengt

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
Fint skrivet Bengt.

Jag var ute på platsen ikväll kl 22. Alla ljus hade brunnit ut så det kändes skönt att vara där och tända ett ljus till Rikards minne. Fast det var oxå jobbigt att stå där ensam i mörkret och kylan och tänka på vad som egentligen hände för exakt fyra veckor sen. Han skulle ju egentligen ha varit ute å åkt hoj med mig den kvällen! Men planerna ändrades. Kan inte låta bli att känna skuld. Jag vet att jag inte ska göra det, men det är inte så lätt att låta bli.

Jävla lyktstolpe.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...