Vet inte prisklassen du kollade på men i det övre segmentet typ 3 år gamla när nybilsgarantin gått ut
säljer märkeshandlare extremt välvårdade bilar dom valt ut och ger nybilsaranti ett år extra.
Extremt välvårdade bilar som gått 5k till 10k mil , dom kollar hur bilen körts i datorn.
I nuläget kan man få dessa nästan nya fiskörda bilar till 100k-200k under en ny och lika bra.
Kan vara årsmodellen innan och så , fick en helt ny bil så - gick inte och hitta en repa ens i bagagerumsgolvet.
När jag skulle kolla under huven stängde märkeshandlaren huven uppkäftigt och sade
"Näe vi är inga skrothandlare,bilen har nybilsgaranti extra plus" - denna bil är ny - jag lovar
Jag trodde han
En månad senare lossnade en kylslang , jag ringde bara efter bärgare och på nödnumret och dom frågade
om jag behövde hotelrum eller hyrbil.
Jag hoppade det och hämtade bilen från verkstad där dom förklarade att inför leveransservice hade service glömt och dra åt en klämma till kylvattencirkpump.
Cash = 0kr
Bilen är som en ny stadsjeep,silver,massa hästkrafter och 4hjulsdrift för nästan en halv mille men
kostade en kvarts mille istället