Info om insamlingen till gpf samt samåkning till begravningen

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
Nu är det klart med insamlingen till minne av gpf / Rikard. Varmt tack till alla som deltagit! Det känns skönt att vi är så många som vill hedra Rikards minne.

Totalt har exakt 50 personer bidragit med olika summor vilket till slut blev 5167:49!

2000 kr går till kransen. På bandet kommer det stå Vi ses i "hojhimlen". Från vännerna på sporthoj.com samt att alla nick kommer att textas stiligt på ett ark som fästs vid bandet.

Resterande 3167:49 kommer att skänkas som en minnesgåva till Trafikskadefonden (www.rtp.se/stod) och minneskortet kommer att skickas till begravningsbyrån som ska sätta ihop ett album med minnesgåvor m.m. och ge till Rikards familj.

Begravningen äger rum imorgon fredag 24 okt kl 12 i Täby kyrka. Vi är några som ska samlas på Shell i Täby (på höger sida av E18, syns tydligt från vägen, avfart mot Täby C?) innan och åka gemensamt till kyrkan. Dyk gärna upp där om ni vill åka med! Skriv gärna i tråden så jag vet vilka vi ska vänta in.
Samling 11.15 och avfärd senast 11.30.

Last edited:

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Ravetrancer skrev:
är det SMC´s trafikskadefond???

Nej, det är Trafikskadefonden som tillhör Riksförbundet för trafik- och polioskadade. SMC har inget 90-konto och vad jag förstått kan man bara sätta in pengar direkt på ett vanligt konto. Genom Trafikskadefonden går pengarna in på ett 90-konto och de anhöriga får ett kort om minnesgåvan. Det känns mer seriöst.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Jag kommer i en vit Peugeot Cab som låter nått ofantligt mycket till macken.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
ska försöka komma till macken. kommer i en vinröd clio!

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Då var begravningen över. Fint att så många dök upp. Familjen uppskattade vår insamling och den enorma kransen som lyste som en stor sol där den hängde i kyrkan.

Kransen ligger nu vid lyktstolpen eftersom den var så stor att den inte fick plats vid gravplatsen där Rikard senare skall ligga. Så det är bara att svänga förbi olycksplatsen om ni vill se den, annars kommer bilder senare.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Det var en väldigt fin uppslutning med folk från sporthoj. Kändes väldigt konstigt att sitta där på en av bänkarna och titta på kistan och en bild på Rikard. Sen när man skulle ta farväl gick det inte att hålla tillbaka tårarna, de bara kom. Mkt fin krans blev det. Är det någon som vet vilken väg kransen ligger nu? Vill gärna åka dit.

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
motardnisse skrev:
Det var en väldigt fin uppslutning med folk från sporthoj. Kändes väldigt konstigt att sitta där på en av bänkarna och titta på kistan och en bild på Rikard. Sen när man skulle ta farväl gick det inte att hålla tillbaka tårarna, de bara kom. Mkt fin krans blev det. Är det någon som vet vilken väg kransen ligger nu? Vill gärna åka dit.
Vi körde förbi den förbannade stolpen på väg till kyrkan.
Före Vigbyholmsavfarten, till höger när man kommer från stan på väg mot Täby Kyrby, finns stolpen. Den är klädd med blommor.

SVBABE

flyttgalen!!
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
sv 650-02
Ja kransen var enorm och jätte fin!!!
och mycket pengar till fonden med det var inte illa!!!

jag ska åka och kolla in den vid lyckstopen innan det bär av hem till Linkan igen.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Vid minnesstunden efter begravningscermonin framförde Rikards systrar ett önskemål/fråga om det möjligtvis finns lite bilder/filmer där Rikard är med, som vi på forumet kan dela med oss av. Jag har letat fram dom bilder jag har, och har DU några också, titta inpå den här tråden: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=27398

/B

Last edited:

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Jag var ute på olycksplatsen idag och tog ett par bilder på kransen.

tyvärr syns det inte riktigt hur enorm den är...

IMG_4839.JPG

IMG_4841.JPG

Tack alla som bidragit till kransen.

/Lucky9

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Kransen var jättefin, tack Frida för att du styrde upp.
Begravningen var väldigt fin.
Det vart så väldigt påtagligt under begravningen med familj och allt.
Inte heller här gick det att hålla kinderna torra.
Fortfarande har man inte riktigt tagit in det tror jag.

Minnescermonin var skönt att det var sån blandning av människor, jag tror det vart precis som Rikard hade velat ha det. Ingen sådandär krystad krypta stämmning utan minnen och glädje.

Vi ses Rikard
tills dess, vila i frid.

//Fredda

Bifogat

• rikardgpf.jpg
    rikardgpf.jpg
    105.5 KB · Visningar: 85
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...