Premier + marknadsföring Pro SBK
Här e nog mycket av den förklaring till att dom erfarna förarna inom ProSuperbike verkar skita i gemensamma insatser för marknadsföring och aktiviteter mm som tex Eric Hult försöker genomföra.
Dom har sina sponsorer, besökare och sammarbetspartner och är vana vid att vi blir behandlade om vi blir. Så dom förlitar sig inte och bryr sig inte om dom insatser och löften som lovas från andra än deras egna team. Själv blir bäste dräng lixom.
Jag tycker att det är skandal att Veidec drar sig ur att betala vinsten till Philip med den hänvisning dom har.
Åt andra sidan var det nog ingen förare i hela depån som trodde att det skulle bli någon vinst till segraren även om han skulle tacka ja till VM styrningen. Alla "viste" att vinsten skulle utebli.
Premiering Pro 2009
Nu är det ju fler som kan ge bakfoten ett bra namn. Ang premiering 2009 finns flera versioner beroende vem (och när) du talar med berörda.
OBS! utger mig inte för att veta eller ansvara för ngn del här. Kan bara konstatera att när jag lägger ihop informationen från STCC/Bob, Veidec, Filip el Rash så stämmer den inte/går inte ihop. Förkortat så har Filip blivit erbj 100´ men tackat nej. Är sen av övertygelsen att fler sanningar och ev bevisföring säkert kommer med tiden i frågan, även om vinnaren skall ha sitt pris - och kommer få det.
Marknadsföring Pro SBK
Ja, dessvärre och klart märkligt har faktiskt Eskilsson 100% rätt här. De flesta förarna verkar bara och endast se till sin egna spegelbild, och den är ungf som Grönans el Lisebergs varianter - inte alltid korrekt el till det bättre... Med få undantag - tänk om förarna hade en målsättning med sitt tävlande och framtidstro(?) Och om de emellanåt bara vå g a d e hälften av vad de gör på banan när TV team el radion kommer
På egen hand har jag investerat tungt i att lyfta det jag tror på, och resultatet är som mediabyrån säger - otroligt! Samtidigt hade det säkert varit ännu bättre om de (förare tex.) som säger sig vilja ha mer TV (SVT) tidningar och media till roadracing
och med det fler/bättre sponsorer - också haft förmågan att svara på e-mail eller försöka visa sin profil på fler platser än i sitt egna garage....?
Sett från sidan,
Men för de Pro förare som engagerat sig har utdelningen varit rejäl i media, senast med Mårtensson på Åhlens och Hondamässan.
Hur, och om jag engagerar mig 2010 får framtiden utvisa.
Och:
Säkert blir min uppfattning/text ifrågasatt här (?)vilket jag iså fall tolkar som engagemang - och det - är det enskilt bästa du kan visa om du vill ngt.
/Eric Hulth