Info Till Mc Sverige

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
M lovade inte bort biltullarna. Tvärt om ville M vänta tills folkomröstningarna var klara. Däremot var M emot biltullarna... men de har aldrig lovat att ta bort dem oavsett hur folkomröstningarna utföll.

Jo, det var sagt att om de vann valet skulle de respektera utfallet av folkomröstningen. Och den sa nej till trängselavgifter.

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Ja skitsamma anser att oavsett vilket parti som styr landet så är det ngt man inte gillar eller hur.
Vet en bättre sak!

Bort med kungafamiljen och använd deras slott till alla uteliggare istället.

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Jag tycker bara det är så typiskt att det alltid är de rika som skall ha mer.. se på skattesänkningen, 700 kr om du tjänar 20.000 kr men har du 40.000 kr jag inte fan får du 700 bara.. Räcker inte 40.000 kan man undra ?
Varför öka klyftan hela tiden i samhället... snart blir ju en vanlig arbetare tvungen att göra ett rån för att få råd med ett vanligt svenssonliv.

Rika ska ha mer? Du menar att rika inte ska tvingas ge bort lika mycket? För det är precis vad det handlar om. Och det är väl fullständigt rimligt att den som ger mest också får den största besparingen när man sänker skatter? Tyvärr fungerar det ju inte så i jante-lags-sverige så nu måste man rikta skattesänkningar åt de som ger minst för att få makten.

Jo, det var sagt att om de vann valet skulle de respektera utfallet av folkomröstningen. Och den sa nej till trängselavgifter.

Stockholms kommun sa ja till trängselskatten. Det blev en väldigt delikat situation där alliansen var tvungna att gå emot ett resultat. Hur man än gjorde skulle någon kunna påstå att de inte följde folkets vilja.

Last edited:

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Varför blir det alltid så att så fort det införs en ny avgift/skatt eller något liknande börjar folk skrika att de rikare får det bättre....? Hur kan trängselskatten gagna de rika? De betaler väl lika mycket trängselskatt de, om inte mer, då de har råd att ha bil. Jag kan förstå resonmanget att de rika får det bättre om en alla som tjänar mer än 500,000:- per år SLIPPER skatt, det skulle de rika tjäna på. Eller om endast bilar som kostar mer än en miljon slipper trängselskatt. Men hur fan får det rika det BÄTTRE med trängselskatt. Jag kan sträcka mig till att de får det mindre dåligt med tanke på att de har mer pengar, men det var knappast så någon uttryckte det

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4

Så det dröjde till inlägg 50 innan något vettigt skrevs i aktuell tråd. :tummenupp

Det här med skatten.. antingen är ni moderatälskare så tomma i huvudet att ni "tror" ni får mer ut i lönekuvert.
ELLER så har vi, till skillnad från många para(S)it(S)ven(S)kar, en ideologi som tilltalar oss och inte vänder kappan efter vinden hela tiden.

En pensionär fick 100 kr mer i månaden.. men bostadsbidraget sänktes med 100 kr.. har då denna pensionär fått 100 kr mer i månaden ?
Enligt mig NEJ!
Såklart inte. Men har verkligen alla pensionärer bostadsbidrag? :va

Det bästa med allt är att det bara blir 4 år om ens det.. för denna regering och sedan tar det återigen 10 år att bygga upp allt som de lyckats förstöra.
Grattis Sverige, SMART!

Lyckats förstöra? Enligt mig, och majoriteten av svenska folket, har väl städjobbet påbörjats nu. Hur kommer det sig att alla vänsterkverulanter skriker sig blodiga hela tiden över alla nya förslag/regler/lagar? Skulle vi tuffa på i S-andan skulle vi vara KK-mässiga i närtid. Mycket närmare än ni tror.

Last edited:

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Hmmm om vi börjar med detta året så blir det så här för mig iaf.

Höjning av A-kassa 200:-/ mån

Höjning snus 5:-/ dosa. 1 rulle mån/ 50:-

Skatt på trafikförsäkringen 34%

Volvo 850 T5 -96 80:-/ mån

Yamaha R1 -03 163:-/mån

Alltså per månad 493:-, per år 5816:- mindre på kontot för snus, leksaker och A-kassa

Jag ljög klart ja har fått mindre skatt på lönen!

908:-/mån lön +

493:- höjda avgifter/ mån -

Plus 415:-/ mån hon ljuger inte hon har rätt iaf i år. När privatiseringen kommer 2008 då får man kanske lägga hobbyn på hyllan...

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Hmmm om vi börjar med detta året så blir det så här för mig iaf.

Höjning av A-kassa 200:-/ mån

Höjning snus 5:-/ dosa. 1 rulle mån/ 50:-

Skatt på trafikförsäkringen 34%

Volvo 850 T5 -96 80:-/ mån

Yamaha R1 -03 163:-/mån

Alltså per månad 493:-, per år 5816:- mindre på kontot för snus, leksaker och A-kassa

Inte vet jag om någon skattesänkning på lönen iaf? Har inte sätt någon iaf det kan ja säga!

NJa...det va sagt 5-10:-/dosa snus. MEN...det höjdes (här i skåne iaf) från 26:- till horribla 42:-/dosa!! (Statoil)
Jag hade köpt resonemanget om regeringen ville få svensken att SLUTA snusa och höjt med 100:-/dosa...men nu är det bara en anledning för att dra in mer stålar till statskassan.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Hej MC SVERIGE

Fick följande svar från Gabriella Noren...

-------------------------------------------------------------

På SMC:s hearing den 25 april uttalade jag att vissa farliga förare på farliga fordon kommer att få så höga försäkringspremier att de antagligen inte har lust att betala försäkringen och köra ute på vägarna, och att det är önskvärt. Jag har däremot aldrig sagt att ”regeringen vill förbjuda farliga motorcyklar” som det påstås på smc:s hemsida eller att – ”Vi vill straffa förare av farliga fordon och tycker att motorcyklisterna skall bort från vägarna” som det påstås på bike:s hemsida.

Syftet med förslaget att överföra ersättning av inkomstbortfall vid trafikolyckor från staten till trafikförsäkringen är att: öka trafiksäkerheten genom höja kostnaden för farliga förare och fordon, snabba på rehabiliteringen av de som skadats i trafiken och att minska kostnaderna för försäkringen genom att ha skadereglering och administration på ett ställe.

För den som arbetar och kör motorcykel kommer skattesänkningen att vara betydligt större än höjningen av trafikpremien och a-kassan sammantaget.

Med vänlig hälsning

Gabriella Norén
Socialförsäkringsexpert

---------------------------------------------------------------

Jag lämnar själva tolkningen av svaret till er.. ....

SO? Höj då din kärring. Som jag ser det kommer det finnas två alternativ om detta går igenom.

1. Skenförsäkra på någon som är 40+ och haft kort ett bra tag. Typ morsan, farsan, farfar, syrrans pojkvän eller något. Räkna dock med saftig självrisk.

2. Kör oförsäkrat: Detta får du betala om du smäller in i någon:
Om skadeersättning betalas ut blir ägaren av det oförsäkrade motorfordonet återbetalningsskyldig till Trafikförsäkringsföreningen med upp till 10 % av basbeloppet för skadeåret. År 2006 är återkravet högst 3970 kronor och för år 2007 är det 4030 kronor.

:arsele

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Vilket bragdpucko:dummer

Är det bara jag som oroar mig för att hon säger "NÄR ändringen har genomförts" och inte OM..? Trodde ärendet var ute på remiss fortfarande?

har du inte lärt dig att de där svinen gör som de vill hur som hällst ändå?

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
NJa...det va sagt 5-10:-/dosa snus. MEN...det höjdes (här i skåne iaf) från 26:- till horribla 42:-/dosa!! (Statoil)
Jag hade köpt resonemanget om regeringen ville få svensken att SLUTA snusa och höjt med 100:-/dosa...men nu är det bara en anledning för att dra in mer stålar till statskassan.

Har kollat på pressbyrån där kostar en dosa General Portion White 33:- ist för 26:-

På 7eleven 34:- ist för 27:-

På tobakshörnan där jag inhandlar mina rullar kostar en rulle numera 240:- ist för 205:-

Ähh int behöver man slut snusa heller! Inte än iaf...

Ciggen till festerna kostar fortfarande 40 bagis men det är väl för att de inte tryckt om paketen än antar jag eller att de inte har slut i lager på de "billiga" paketen.

SO? Höj då din kärring. Som jag ser det kommer det finnas två alternativ om detta går igenom.

1. Skenförsäkra på någon som är 40+ och haft kort ett bra tag. Typ morsan, farsan, farfar, syrrans pojkvän eller något. Räkna dock med saftig självrisk.

2. Kör oförsäkrat: Detta får du betala om du smäller in i någon:
Om skadeersättning betalas ut blir ägaren av det oförsäkrade motorfordonet återbetalningsskyldig till Trafikförsäkringsföreningen med upp till 10 % av basbeloppet för skadeåret. År 2006 är återkravet högst 3970 kronor och för år 2007 är det 4030 kronor.

:arsele

Det hon säger på slutet stämmer ju så varför ska man köra oförsäkrat lr skena då?

Nästa år möjligvis men inte behöver man göra det i år.

Last edited:

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Har kollat på pressbyrån där kostar en dosa General Portion White 33:- ist för 26:-

På 7eleven 34:- ist för 27:-

På tobakshörnan där jag inhandlar mina rullar kostar en rulle numera 240:- ist för 205:-

Ähh int behöver man slut snusa heller! Inte än iaf...

Ciggen till festerna kostar fortfarande 40 bagis men det är väl för att de inte tryckt om paketen än antar jag eller att de inte har slut i lager på de "billiga" paketen.

Det hon säger på slutet stämmer ju så varför ska man köra oförsäkrat lr skena då?

Nästa år möjligvis men inte behöver man göra det i år.

Förebyggande syfte? :näsblod
Nej men allvarligt talat om det blir ändring 1:a januari har man nog inte mycket val. Tills dess går det att härda ut.

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Förebyggande syfte? :näsblod
Nej men allvarligt talat om det blir ändring 1:a januari har man nog inte mycket val. Tills dess går det att härda ut.

Hehe jo det är sant, ja detta året går det att härda ut. Man kanske skulle byta upp sig rejält innan det är försent, passa på att äga drömhojen innan det är försent! Fast sen ska man sälja den med :rolleyes:

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Ursäkta...men har du varit så j...kla korkad att du röstade på moderaterna...då måste du tjäna oerhört mycket pengar så att du kan betala din trängselskatt själv...för det är moderaternas politik i ett nötskal...mer till de rika och mindre till de fattiga...

Är det någon "arbetare" som kan ställa sig upp och säga att de har fått det bättre med moderaternas poilitik?
Visst ser det fint ut i lönekuvertet...1100 mer i kuvertet...men när året är slut och vi har summerat höjda a-kasseavgifter...-.slopat avdrag för a-kassan..sämre milersättning för de som är tvungan att köra egen bil mm...

Så kan ni som har röstat på moderaterna berätta om ni har fått det bättre...

Vi andra får väl hoppas att det "bara" blir fyra år....

Kunde inte sagt det bättre själv:tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...