INGA fiddytrådar här

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Det gäller ÄVEN om den är på 125cc! Den här delen är för 125cc motorcyklar, inte leksaker. Använd fiddyforumet!

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Håller med dig till 100%. Man startar inte heller trådar om 125crossar, roadracing 125or om dom inte är menade att köras på gata som a1 hoj.

Men min tråd som jag tror du syftar på just nu handlade om en registrerad fiddy som jag kör på gata med mitt a1kort. Om man enbart får skriva om renodlande 125or så borde man inte få ha trådar om rs eller mito, de är ju roadracinghojar. Inga trådar om sm125or typ ktm sx, de är ju crossar. osv.

Jag har då fått uppfattningen om att man skriver om sina motorcyklar som går som a1 hojar i 125delen, vad har du för uppfattning? :)

//en riktig surkärring ;)

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-

Jag har då fått uppfattningen om att man skriver om sina motorcyklar som går som a1 hojar i 125delen, vad har du för uppfattning? :)

//en riktig surkärring ;)

men fiddys har ju trots allt en egen del på SHs forum, och därför ska trådar om fiddy läggas där.

tror jag ljunghusen menar :rolleyes:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jo liksom det finns ett fiddyforum, och allt som går under kategorin "fiddy" ska läggas där :)

offroad/sm oxå... roadracing med för den delen _isse_ har en poäng

Skillnaden där är att fiddy är leksak och offroad/sm/rr-knarr en motorcykel, men jag förstår resonemanget

Last edited:

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Jo liksom det finns ett fiddyforum, och allt som går under kategorin "fiddy" ska läggas där :)

Inte så blodigt egentligen men borde inte alla rstrådar ligga i roadracingdelen då? :)

Jag tycker att a1 hojjar ska få vara i 125 delen oavsett vilken sort det är. Känns som att det är därför den finns.

Men det spelar ingen större roll, blev lite fundersam hur du tänkte bara ;)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Inte så blodigt egentligen men borde inte alla rstrådar ligga i roadracingdelen då? :)

Jag tycker att a1 hojjar ska få vara i 125 delen oavsett vilken sort det är. Känns som att det är därför den finns.

Men det spelar ingen större roll, blev lite fundersam hur du tänkte bara ;)

Nej rs är en motorcykel :)

Anledningen till att fiddyforumet startades är för att hålla kvaliteten uppe i de övriga forumet, dom flesta vill inte läsa om fiddys - det gäller även här!

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04

Skillnaden där är att fiddy är leksak och offroad/sm/rr-knarr en motorcykel, men jag förstår resonemanget

haha så man har inte en cross som en leksak då? och motarder är det bästa pendelfordonet som man aldrig leker med? :D

Om man körde en hoj enbart för att den är praktisk så skulle nog nog alla hojar förutom dom mest bil-liknande toruringhojarna försvinna illa kvickt ;)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
haha så man har inte en cross som en leksak då? och motarder är det bästa pendelfordonet som man aldrig leker med? :D

Om man körde en hoj enbart för att den är praktisk så skulle nog nog alla hojar förutom dom mest bil-liknande toruringhojarna försvinna illa kvickt ;)

Snark, man kan köpa fiddys i mataffären nu förtiden!!! (ja, i Linköping kan man det)

Vill ni klaga vidare så kontakta swedie - men jag vet var han står - det var han som startade fiddyforumet

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Nej rs är en motorcykel :)

Anledningen till att fiddyforumet startades är för att hålla kvaliteten uppe i de övriga forumet, dom flesta vill inte läsa om fiddys - det gäller även här!

Jo för att alla som tror att 125 forumet innebär alla med 125cc motorer inte enbart dom som går under a1 kategorin.

Rs byggdes för bana, fiddyn likaså, men båda är då reggade och går under a1 bådatvå. blev visst en dikt :D

Jag förstår som sagt vad du menar med att du vill hålla alla fiddyfuckon borta ifrån 125 delen men jag tycker att alla reggade a1 hojar ska få vara här. Som du kanske märkte så finns det ju ett intresse bland dom som hänger här och har a1 kort. Hade jag en vanlig fiddy så hade jag självklart skrivit i fiddyforumet. Och om min rs gick på bana så hade jag skrivit i roadracingforumet :)

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
´Hade inte en tråd : "det här skaffade vi efter 125:a tiden" varit fin?

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Finns dem som inte tycker om att läsa om fiddys, men just denna är ju en reggad lätt motorcykel så jag tycker den passar här på 125 delen:). Om man inte vill läsa om A1 fiddys kan man alltid låta ögonen falla över någon annan tråd, jag tycker inte det är specielt kul att läsa om 125 sporthojar men därimot 125 offroad/motard så jag låter sporthojs trådarna bli olästa medans man kan läsa om det man vill:)

Vill inte hetsa upp diskussionen mer nu men det är bara vad jag tycker:)

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Finns dem som inte tycker om att läsa om fiddys, men just denna är ju en reggad lätt motorcykel så jag tycker den passar här på 125 delen:). Om man inte vill läsa om A1 fiddys kan man alltid låta ögonen falla över någon annan tråd, jag tycker inte det är specielt kul att läsa om 125 sporthojar men därimot 125 offroad/motard så jag låter sporthojs trådarna bli olästa medans man kan läsa om det man vill:)

Vill inte hetsa upp diskussionen mer nu men det är bara vad jag tycker:)

Det var så jag menade också men det spelar mig ingen roll nu. Dom som är intresserade vet iaf vart den finns :)

För övr är fiddydelen rätt seg.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...