Jepp, vi blir som Cuba. Massvis med äldre fordon som underhålls in i det sista. Ståltråd och gaffatejp storsäljare framöver? ?Vi får hålla oss till begagnatmarknaden
Lägg upp ett lager gaffatejp också innan den förbjuds för innehållet i den ?ja det ser inte ljust ut för oss som gillar motorerJepp, vi blir som Cuba. Massvis med äldre fordon som underhålls in i det sista. Ståltråd och gaffatejp storsäljare framöver? ?
Buntband och gaffatejp är ju redan standard hos raceputtarna iofs... ?Jepp, vi blir som Cuba. Massvis med äldre fordon som underhålls in i det sista. Ståltråd och gaffatejp storsäljare framöver? ?
Är det inte lite lurt att r9 är på gång och säkert ersätter r1 ?Tråkigt. Men det var väl väntat.
Nästa på tur är väl R1an om inte den uppdateras?
Jo jag har också hört rykten om detÄr det inte lite lurt att r9 är på gång och säkert ersätter r1 ?
Nej, R1:an är euro 5 godkänd. Liksom zx10r, rsv4, panigale v4 bland andra.Tråkigt. Men det var väl väntat.
Nästa på tur är väl R1an om inte den uppdateras?
Suzuki GSX-R 1000. En ikon runt 98-08 som sedan blev ”sporthojen med det sjukt fula avgasröret”. Titta noga så ser ni en hoj bakom blåset!
Nej, R1:an är euro 5 godkänd. Liksom zx10r, rsv4, panigale v4 bland andra.
Det är bara suzuki som sover.
Ja, man undrar ju hur euroX certifieringarna går till. RSV4:an bullrar ju tex för mkt för dom flesta banorna, men har ändå slunkit igenom euro5. Dessutom drar den > 1 liter milen, vilket borde producera ganska mycket avgaser. ?Jag är inte säker på om det är Suzuki som sover eller de andra som har…låt os kalla det kreativ mappning…så att ingen tar illa upp…
Glöm inte att Suzuki är hårt märkta av en avgasskandal kring en motor de köpt av Fiat. Att fuska…förlåt, vara kreativ…med ytterligare ett fordon föll nog inte i god jord med deras ledning just nu…
Ja, man undrar ju hur euroX certifieringarna går till. RSV4:an bullrar ju tex för mkt för dom flesta banorna, men har ändå slunkit igenom euro5. Dessutom drar den > 1 liter milen, vilket borde producera ganska mycket avgaser. ?
CCM kommer väl undan genom att bygga väldigt små serier av hojar. Typ 300 st av en "sort"Jag tror att framtiden för samtliga tusen kubiks sporthojar är att säljas som "trackday specials", utan regskylt och lysen och utan någon hänsyn till emissions- och bullerkrav.
Jag tror inte att det handlar så mycket om hur certifieringen går till eller att någon skulle ha mutat någon. Precis som i bilvärlden handlar det om att lägga in en programslinga som känner igen den specifika körcykel som används under ett sådant Euro X test och sedan justerar bränslemappning, tändning, eventuell ventilsystemsstyrning och eventuellt avgasspjäll därefter. Och att sedan lyckas dölja programslingan och dessutom få de inblandade att hålla käft...
Det är ju uppenbarligen så det går till i bilvärlden och att som skymningspressen tro att det bara var Volkswagen som sysslar med sådant är naivt. Möjligtvis att Volkswagen var de enda som inte läst Smokey Yunicks bok. It's not illegal to cheat, just to get caught...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |