De jag känner som har tubeframers är äldre och stadgade riktiga bikers/chopperkillar som har den som en kul udda hotrod-hoj i garaget.
Ofta vid sidan om en eller flera större Harleys. Buellen som en rolig leksak och samlargrej som de tar ut ibland. Många har planer på att kosta på den en massa godis "när de får tid ngn gång". ingen av de jag känner som köpte sina rörramsbueller för länge sedan har några planer på att sälja den, de tycker den är den ballaste buellen, iom den synliga motorn, designen, samt att de har den gamla hederliga 91-02-motorn med kasettväxellådan osv. Det finns en massa godis till den motorn, även S&S-sportsermotorerna passar ju i de gamla buellerna. Två av de jag känner med tubeframers ska tex "sätta i S&S 1640 sportstermotor när det finns pengar och tid".
Så jag tror det är därför det är dålig omsättning på rörramsbuellerna. De har blivit kult bland många lite äldre ägare som heller inte ser ngn anledning att sälja eftersom de ändå inte kommer att få så mycket pengar för hojen.
Dessutom har det ju sålts väldigt få bueller i Sverige eftersom de unga män som här utgör en stor del av sporthojsköpkretsen inte vill ha en hoj som inte gör minst 280. Och den typiske svenske köparen av ny Harley är ofta en fet man med teknisk nollkoll som vill ha en 350-kilos bigtwin softail med massa döskallar på, hd-brillor, hd-kalsonger och HD-jacka. Allt köpt samma dag i HD-butiken. De kommer inte ens upp på en buell.