Inge motard, men Snowhawk. GRYMT

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Fyfaan va rafflande, ibland önskar man att man hade lika mycket snö i skåne så att man hade haft en anledning att köpa något sånt här.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Det är sånt sjukt ös i en snöskoter att man förstår inte om man inte provat. Jag tror att de snabbare modellerna gör 0-100 på runt 2-2,5 sekunder

Jag körde en heldag med snowhawken förra vintern och den e tokrolig. Det är som att köra en 1000cc sporthoj fast i snön. Man kan lägga ner tills fotpinnen tar i under snön i isen :) Jag är inte riktigt säker på effekten men jag tror att 800 ligger på 150hk så det händer saker när man slår på också ;)

Den behöver riktigt mycke snö för att vara riktigt rolig och den är mer utmanande att köra än en vanlig snöskoter. Därför tycker folk att den är jobbig att köra efter led eftersom man inte kan sitta å mysa utan måste vara aktiv hela tiden. Är det lite snö så svänger den nå sjuuuuukt mycke fortare än en vanlig snöskoter, man kastar den sida från sida fortare än en 600cc sporthoj.

Här är en bild från när jag provade den (om ni undrar varför det är snö på hjälmen så är det för att jag vurpade den mer än en gång ;D):

Bifogat

• bju snowhawk.jpg
    bju snowhawk.jpg
    118.4 KB · Visningar: 382

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Vad är det som är speciellt med MCX ???

Bara turbon?
Serieproduktion?
Kan man montera turbon på alla skotrar?

Å varför passar den extra bra till phazern ? Är det för att det är en relativt liten skoter?

Last edited:

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Hoj
XR650R
Så du har provat både och. Coolt.

Jag tittade på bägge filmerna och jag tyckte inte det såg roligare ut att köra rakt fram i 70 km/h på en snöskoter. Men jag har inte provat någon snowhawk, det är möjligt du har rätt.

Skulle iaf vara kul att prova en snowhawk.

Rakt fram i 70...vad menar du?

Provade Snowhawk för några år sedan och det var kul...Men den jag körde var första modellen med ca65-70hp så man saknade effekt,den planade ut rätt fort...dom modellerna som dom har nu är mycket vassare HO modellen som Olof testade är på ca150hp.

Hur den är att köra...Som en stor offroadare med för hårt åtdraget styrlager,halvknepigt på hårt underlag men fantastisk i lössnö. Man kan lägga ner tills styret är under snön,helt ny upplevelse kanon kul! Framkomligheten är helt otroligt går nästan inte att köra fast.

Ha provat två turbomaskiner,den ena är en rs mountain som Affe på Mcx ägde. Den var specialbyggd för lössnö med jättematta och ca 230hp!

Den andra äger min bror,det är en Apex GT på ca 270+hp!

Hur dom är att köra...jaaa,svårt att förklara det är bara ett så fantastiskt suuuUUUG:yoparty :yoparty :yoparty !!!!!!

Vad är det som är speciellt med MCX ???

Bara turbon?
Serieproduktion?
Kan man montera turbon på alla skotrar?

Å varför passar den extra bra till phazern ? Är det för att det är en relativt liten skoter?

Dom bygger färdiga turbo bolt on (nja) satser. Man kan i princip montera turbo på alla skotrar,men lättare på 4t.

Passar extra bra vet jag ej,men effektökningen är ju markant på en maskin som "bara" har ca85hp orginal och är hyfsat lätt (allt är relativt).

Last edited:

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Det är sånt sjukt ös i en snöskoter att man förstår inte om man inte provat. Jag tror att de snabbare modellerna gör 0-100 på runt 2-2,5 sekunder

Jag körde en heldag med snowhawken förra vintern och den e tokrolig. Det är som att köra en 1000cc sporthoj fast i snön. Man kan lägga ner tills fotpinnen tar i under snön i isen :) Jag är inte riktigt säker på effekten men jag tror att 800 ligger på 150hk så det händer saker när man slår på också ;)

Den behöver riktigt mycke snö för att vara riktigt rolig och den är mer utmanande att köra än en vanlig snöskoter. Därför tycker folk att den är jobbig att köra efter led eftersom man inte kan sitta å mysa utan måste vara aktiv hela tiden. Är det lite snö så svänger den nå sjuuuuukt mycke fortare än en vanlig snöskoter, man kastar den sida från sida fortare än en 600cc sporthoj.

Här är en bild från när jag provade den (om ni undrar varför det är snö på hjälmen så är det för att jag vurpade den mer än en gång ;D):

Då säger jag: Inget kan va mer perfekt än att köra en sporthoj på snö. Måste ju bli det ultimata. Undran är om sambon går med på att flytta uppöver för att kunna få snö utanför stöga :D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning