Ingen effektuppgift uppkörning A kort

Folke02

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2023
Hoj
Moto Guzzi v7
Tjena! Någon som har erfarenhet av uppkörning för A kort med en hoj utan effektuppgift i registreringsbeviset. Ska nu ta och köra upp för A ifrån A2. Har flera hojjar i garaget att välja på men ingen tung som har Effektuppgift i registreringsbeviset. Går det att köra upp på ändå? Kanske visa spec online eller liknande eller tror ni förarprövaren kommer jävlas?
 

Duce-666

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2022
Hoj
Honda
Tänk vad det finns för matnyttigt på nätet. (Ni vet det som Ines sa var en fluga.)

  • Vara registrerad i Sverige och du ska visa aktuellt registreringsbevis. Om registreringsbeviset saknar uppgift om motoreffekt behöver du kontakta Transportstyrelsen för att få ett intyg om detta. Intyget ska du ta med till provtillfället.
Med det skrivet kan jag säga att det finns inte en chans på världskartan att du slinker igenom utan att uppfylla alla krav som ställs. Skaffa ett intyg. [Allt detta är baserat på erfarenhet kring uppkörningar utom just att ha saknat uppgift om effekt i reg beviset.]
 

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Vad är det för hojar till att börja med? Kommer du med en CB750, ER6 eller liknande välkända hojar så kollar dom aldrig regbeviset.
Det kan de nog göra ändå för att vara säkra på att den inte är strypt till A2. De kollade på min Bandit 600.
 

liorcifer

Medlem
Gick med
18 Feb 2023
Hoj
2022 kawasaki z900
Två olika uppkörningar i olika städer och båda kollade min ER6.

Fixa papper, att det fungerat utan för några är ingen garanti för dig.
 

Folke02

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2023
Hoj
Moto Guzzi v7
Vi
Tänk vad det finns för matnyttigt på nätet. (Ni vet det som Ines sa var en fluga.)

  • Vara registrerad i Sverige och du ska visa aktuellt registreringsbevis. Om registreringsbeviset saknar uppgift om motoreffekt behöver du kontakta Transportstyrelsen för att få ett intyg om detta. Intyget ska du ta med till provtillfället.
Med det skrivet kan jag säga att det finns inte en chans på världskartan att du slinker igenom utan att uppfylla alla krav som ställs. Skaffa ett intyg. [Allt detta är baserat på erfarenhet kring uppkörningar utom just att ha saknat uppgift om effekt i reg beviset.]
Visste inte att det gick att få intyg. Har pratat med Transportstyrelsen innan men inte fått reda på det. Tack!
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top