ingen el fungerar? husaberg 650

Patrik.E

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Kristianstad
Hoj
Husaberg 650 motard -03
Nu har jag provat min polares switch som bevisligen funkar på hans ktm 450 -03 , men den hjälpte inte, samma fel kvarstår..

Dock så provade vi att dra en ny kabel från batteriet upp till tändningslåset som vi satte på den helröde kabeln ( som vi tog förgivet e plus, finns en röd med gul linje på med)

Med hojen avstängd fungerar alla lampor blinkers tuta etc :D

Men med hojen igång och vi sätter kabeln på batteriet så dör motorn.. iaf en fullösning som inte funkade som vi tänkt..

någon som kanske har en idee? vad är den andre röde kabeln till ??
 

wimhed

Nybörjare?
Gick med
27 May 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
R6 -03, KTM 450 Exc motard -03
Nu har jag provat min polares switch som bevisligen funkar på hans ktm 450 -03 , men den hjälpte inte, samma fel kvarstår..

Dock så provade vi att dra en ny kabel från batteriet upp till tändningslåset som vi satte på den helröde kabeln ( som vi tog förgivet e plus, finns en röd med gul linje på med)

Med hojen avstängd fungerar alla lampor blinkers tuta etc :D

Men med hojen igång och vi sätter kabeln på batteriet så dör motorn.. iaf en fullösning som inte funkade som vi tänkt..

någon som kanske har en idee? vad är den andre röde kabeln till ??

Eftersom ingen svarar gör ja det ..

Imorgon när vi nyktrat till testar vi med mitt batteri o ser om ditt batt är kasst ..Eller om vi gör det ikväll på fyllan haha :banana
 

Patrik.E

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Kristianstad
Hoj
Husaberg 650 motard -03
Eftersom ingen svarar gör ja det ..

Imorgon när vi nyktrat till testar vi med mitt batteri o ser om ditt batt är kasst ..Eller om vi gör det ikväll på fyllan haha :banana

HAHAHAHA :D du är en sjuk människa:D klart vi kan testa på fyllan, då vågar man ta allt ett steg längre:D
 

Patrik.E

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Kristianstad
Hoj
Husaberg 650 motard -03
Problemet löst..

startrelät ..
strömmen går inte genom den?? ( det är en svart dosa med en kontakt med 4 kablar i )

efter lite meckande nu inatt me multimeter och testande med kablar, och vetskapen att generator laddar och att det inte är kabelbrott eller en trasig voltregulator, dvs mätt upp allt och även använt kabel som bypass etc så slutade detta felsökande i startrelät..

Bort med gammalt in med nytt,, Nu fungerar elen :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top