Ingen fönstershopping för racers

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Någon som letar efter en Aprilia RSR 250R GP? Heter de verkligen så förresten? ..

Kanske att dom hette så ett tag. aprilias racer ,och även gathoj, hette AF1 ett tag med. Nu heter dom RSV och fabrikshojarna RSW. Den nya 125:an med nya motorn med sneställda slidmatningen heter RSA.

Svårt att bedömma åldern på den lilla fotot. Gissar 1995-97. Man ska veta att aprilia sysslar inte med att hålla gamla racerhojar med reservdelar. Man får köpa nytt och uppdatera då eller nått annat än aprilia. Ett exempel kan vara om tändningen lägger av på en sån. Dom vill inte ens laga dom som är typ äldre än '00 på deras serviceavdelning så så man får köpa ett nytt elsystem á 13.000 euro. :)

Ett fynd var dock den hojen Anthony West körde med i VM 2006. Men den ser inte ut att finnas kvar som annons dock. Dom ville ha 30.000 euro för den.

Annars har Mårtensson sin till salu: http://www.igkoenigsklasse.de/index.php?option=com_jobline&Itemid=43&task=view&id=1647
Den är t.o.m lite nyare än den West hade i VM ifjol.

Last edited:

titum

Sugen
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
ett hembygge av "spill", en Honda rs125r, en kawa kris (kr-1s) en kymco scooter å en tm250
min 94 aprilia jag hade heter rsr 125 gp iaf.... kan vara en -94

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Den här är lite frän, fast det är ju en bti till Australien.

http://www.tz250racing.com/cgi-bin/forums/ikonboard.cgi?;act=ST;f=7;t=4436

post-7-87238-xcxcx.JPG

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
15000 AUD är billigt blir omkring 85000 SEK............

Handla någon och ställ den gärna i mion bokhylla sen.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Är nog första gg jag sett ett tonat kåpglas på en riktig racer!! Kanske behövs där down under!! :D

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
15000 AUD är billigt blir omkring 85000 SEK............

Handla någon och ställ den gärna i mion bokhylla sen.

Blir nog närmre 120.000 sek om nån får för sig att ta hem den med tull & moms + frakten. Det tycker inte jag är billigt för en sån! :näsblod

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Skit i att köpa en Z3:a istället. :7peta

Det är inte jag som köper en skulle aldrig betala för en leksaksbil, de få pengar jag personligen har över går enbart till motorcyklar...:7peta

Blir nog närmre 120.000 sek om nån får för sig att ta hem den med tull & moms + frakten. Det tycker inte jag är billigt för en sån! :näsblod

Tänkte mer på att priset i australien var rätt humant med tanke på att den ursprungligen är importerad dit med deras tull+VAT. Skulle någon svensk köpa den får det väl bli enl resväskeprincipen.:)

Last edited:

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
..
Tänkte mer på att priset i australien var rätt humant med tanke på att den ursprungligen är importerad dit med deras tull+VAT. Skulle någon svensk köpa den får det väl bli enl resväskeprincipen.:)

Tror faktiskt Australien ligger bra mycket närmre Japan än vad tex Sverige gör. Så frakten lär inte vara dyrare? Sen har dom väldigt låg VAT där. 10% tror jag? :) Men hojen ser fin ut så nån där nere borde köpa den!

Då har du missat min 125:a :)

Hmmf.. Det kåpglaset har jag missat, jepp! Men då har jag chansen att få se ett sånt live nu! :D

Last edited:

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Är nog första gg jag sett ett tonat kåpglas på en riktig racer!! Kanske behövs där down under!! :D

Hade ett tonat kåpglas på 'min' Tz då tidigare ägare skickade med ett sådant. Riktigare racer än en Tz -79 får du leta efter.

Blev lite mörkt på eftermiddagarna med tonat visir, men en depåvältning löste problemet och sedan blev det vitt kåpglas.

Har då det begav sig sett tonade kåpglas på lite Rg500 sent sjuttio- tidigt åttiotal

ako

Ny medlem
Gick med
20 May 2004
Hoj
Aprilia RSV250, Honda CR500, Gasgas EC300 och EC500, Suzuki GSXR1000
Någon som letar efter en Aprilia RSR 250R GP? Heter de verkligen så förresten? Heter de inte RSW? 15000 EUR, ett fynd!

Salg: Ekte Aprilia Racer, full GP spec, 94Kg, 108hk. masse nye og ubrukte deler, kompl. GP gearkasse kit, 5 cyl. W.P. fabrikk gaffel og støtdempere, 4 stk. Marchesini Mag. felger med full Brembo Gold Racing pakke. Selges for 15.000,- €uro. som er 10% av nyprisen idag.! Kontakt: rsr250@yahoo.no Ring:. <03.01.2007> http://www.racing.no
rsr.jpg

Det där är troligen mic lindfors gamla. Jag vet att han sålde den till Norge

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Ni har väl sett att Åge Herje har satt ut annons på sin TZ250? En 2001'a med en drös reservdelar. Vad säger ni? Är en 6 säsonger gammal hoj värd 70000? Jag är lite delad. Å ena sidan är den troligtvis (?) ordentligt begagnad efter sex säsonger på bana med ständigt skruvande i känsliga material. Å andra sidan går begagnatpriserna på racers upp i takt med att nyproduktionen minskar, begagnade börjar bli en raritet.

Obs! Jag uttrycker inget negativt om objektiet i fråga, det är bara en allmänt ställd fråga, jag är intresserad av att höra vad andra tycker om den generella prisnivån på racers.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0