Ingen gnista alls.. Baotian Classic

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Tjenare,

Jag har bytt tändstift, tändspole samt CDI box. Jag får fortfarande ingen gnista. Elstarten är pajj så det är kicken som gäller..

Varför får jag ingen gnista? Jag har öppnat fläktkåpan, där sitter det en magnet som heter typ "tändplattan" tror jag..

Kan det vara där felet är?

Tändhatten ger ström? Pilla in ett finger o kicka lite, får du en sjujävla kyss så fungerar det fram till tändstiftet...:tummenupp

Kan ju vara tändplattan:vaKolla så ingen kabel har lossnat eller skavts sönder.

Ska jag ta mitt finger på magneten och kicka? Hur kollar jag om en kabel har gått sönder? Får inte upp mutterjäveln, har ingen mutterdragare... Men ska jag testa ta mitt finger där?

Eller ska jag ta fingret in i tändhatten o kicka?

Edit - Jag tog in fingret i tändhatten och kicka.. Fick ingen stöt.. Men liksom, tändspolen och tändhatten är ju förfan helt ny... När jag köpte tändspole så fick jag med en tändhatt..

Last edited:
Ska jag ta mitt finger på magneten och kicka? Hur kollar jag om en kabel har gått sönder? Får inte upp mutterjäveln, har ingen mutterdragare... Men ska jag testa ta mitt finger där?

Edit - Jag tog in fingret i tändhatten och kicka.. Fick ingen stöt.. Men liksom, tändspolen och tändhatten är ju förfan helt ny... När jag köpte tändspole så fick jag med en tändhatt..

Moppenet kanske är en mer relevant site för moppefrågor.:rolleyes:

Då har du felet tidigarei kedjan.

Tändspolen får ingen signal att skicka gnista, eller spänning att bli uppladdad.
Har du tändningen påslagen? Lätt att glömma...

Annars är det felsökning av kabelhärvor och tändplatta att du får signal därifrån. Leta upp mekmanualer, en bra multimeter och tålamod. En enkel sak är att kolla att ingen kabel skavt mot motor, ram etc. Eller lossnat!

Har faktiskt en Classic själv. Sidostödet har en kontakt, så fort man fäller ut det så bryter tändningen. Men starten går. Kolla det. kan vara så att stödet är ute eller att kontakten är trasig.

Mats

Jag borde hälla käft, men jag e dålig på det. Lagade faktiskt en såm där jävel i fredags, exact samma sak som du, jag bytte stift + tändkabel, men det hjälpte inte, började mäta med instrument bakåt för att se när felet uppstår. Hittar ta mig fan inget. Nu kommer det här stadiet när man inombords har gett upp, men va fan, man hjälper en tjej, inte att man ger sig. Under tiden jag håller på kommer en gammal gubbe gåande på gatan, han var gammal, jättegammal, e nog död nu... Står och pratar lite, börjar bli jobbig, ger sig inte och går därifrån som e min största önskan...... Sen frågar han: Du får ingen gnista va??? Och jag tänker, ska jag hjälpa dig på traven gubbe?? Nej säger tjejen jag hjälper, det får han inte....... Nu börjar jag bli röd och fin i trynet...

Då säger han, håll i er nu. OM DU FÄLLER UPP STÖDET SÅ SKA DU FÅ SE ATT DET ORDNAR SIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Säger bara så här, moppen går nu, så fin gnista så.............

Men inte har du det felet heller... Eller?

Jag borde hälla käft, men jag e dålig på det. Lagade faktiskt en såm där jävel i fredags, exact samma sak som du, jag bytte stift + tändkabel, men det hjälpte inte, började mäta med instrument bakåt för att se när felet uppstår. Hittar ta mig fan inget. Nu kommer det här stadiet när man inombords har gett upp, men va fan, man hjälper en tjej, inte att man ger sig. Under tiden jag håller på kommer en gammal gubbe gåande på gatan, han var gammal, jättegammal, e nog död nu... Står och pratar lite, börjar bli jobbig, ger sig inte och går därifrån som e min största önskan...... Sen frågar han: Du får ingen gnista va??? Och jag tänker, ska jag hjälpa dig på traven gubbe?? Nej säger tjejen jag hjälper, det får han inte....... Nu börjar jag bli röd och fin i trynet...

Då säger han, håll i er nu. OM DU FÄLLER UPP STÖDET SÅ SKA DU FÅ SE ATT DET ORDNAR SIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Säger bara så här, moppen går nu, så fin gnista så.............

Men inte har du det felet heller... Eller?

Han kan ändå inte kolla gnistan om han skulle fälla upp stödet då han inte fattar hur man jordar.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick