Ingen kylning, CRM.

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Hornet 900
Har bytt kolv m.m. och skulle ut och börja köra in den nu. Hann ungefär 700 meter när jag kollade ner på temp. mätaren och den var så gott som i botten. Stängde av på en gång och rullade hem cykeln.

Varför har jag ingen kylning?
Den är vätskekyld och jag har kollat kylarvätskan. Ska jag lufta eller liknande och isåfall hur?

Vad är det första som tar stryk när den går så varm?

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Zayn skrev:
2244510 Har bytt kolv m.m. och skulle ut och börja köra in den nu. Hann ungefär 700 meter när jag kollade ner på temp. mätaren och den var så gott som i botten. Stängde av på en gång och rullade hem cykeln.

Varför har jag ingen kylning?
Den är vätskekyld och jag har kollat kylarvätskan. Ska jag lufta eller liknande och isåfall hur?

Vad är det första som tar stryk när den går så varm?
Hände exakt samma sak när ja hade bytt cylinder till min Rs.. Trodde de skulle räcka med att lufta 1 gång innan den startas, men de behövs också efter du har fått "igång" systemet. Troligtvis finns det nån skruv eller liknande högt upp för luftning, på Rs sitter den på slangen som går till kylarlocket.

Xr_Sebbe

Shoo
Gick med
2 Dec 2005
Hoj
Xr 600
testa med att lufta, annars får du väl gå igenom systemet och kolla efter eventuella fel

vad som tar stryk hela motor:p men efter som du bara åkte 700m så hände nog inget speciellt

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Har du termostat på din maskin? Isf är det förståeligt att den inte luftats korrekt. Termostaten öppnar först när motorn blir varm så luftfickorna försvinner aldrig helt innan den uppnåt öppningstemperatur. Något du kan göra för att lufta är att lägga ner hojen på höger och vänster sida så att luftfickorna förflyttar sig upp så du på så vis kan fylla på mer vatten, såhär gör man på cross/enduro maskiner.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457