bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har inte tänkt på detta fören jag bytte olja men KLR650 saknar oljetryckslampa, googlade ite och det verkar som är bla XR650 och DR650 också saknar oljetryckslampan. Förklara den som jag hittat är att oljetrycket är lågt på dessa motorer, runt 0.2-0.3 bar och att det blir svårt att få till en tryckgivaren.
Tycker ändå att nån form av tryck eller flödesvakt skulle varit bra att ha på en fyrtaktsmotor, man kan ju inte heller som på en gamla Engelsk hoj titta i oljetempen och se att man har flöde.
Finns det nåt att montera för att hålla koll på oljetrycket eller är det bara kolla nivån innan körning och utgå ifrån att allt är som det ska?
Tycker ändå att nån form av tryck eller flödesvakt skulle varit bra att ha på en fyrtaktsmotor, man kan ju inte heller som på en gamla Engelsk hoj titta i oljetempen och se att man har flöde.
Finns det nåt att montera för att hålla koll på oljetrycket eller är det bara kolla nivån innan körning och utgå ifrån att allt är som det ska?