Ingen rotation på vattnet!?

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Bakgrund:
Har bytt till big bore och korkade jag satte in toppackningen torr så det grät lite kylvatten på baksidan av ettans cylinder. Bara att spotta i nävarna och av och använda loctite 3020 (rosa klegget).....fine....inga läckage....MEN!! (och det är alltid ett men)

Det tog tid att få till kamtimingen då jag lurades på att kedjan sjunger på sista versen och grejjerna lina inte upp.....tror då att rosa kladdet har satt igen i vattenvägen....?!
Kan man då utan att pajja ngt öppna alla vattenvägar och trycklufta lite??

När man kör så ökar temperaturen FORT....och sjunker knappt alls trots olaglig fartvind. Har varit noga med kamöverfallen som annars är en trist sak vid över tourque....och tycker att om ngt gått trögt så borde ändå tempen sjunka vid höga farter!?

Är ingen mekaniker så kanske uttrycker mig luddigt men har du något input är det uppskattat!!

Hojen är en TRX850 zchwei cylinder....

Tack på förhud!

Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Update

Well, har nu blåst igenom hela vattensystemet och allt verkar öppet och fint. Tog en sväng och så fort jag pressar på lite ~6k varv så blir vattentrycket så högt så att det pressat ut vatten vid någon av slangklämmorna....första gången trycktes slangen av helt (hade dragit med mejsel).

....så vad fanken jobbar vattenpumpen doubletime helt plötsligt?? :va

....anyone?

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Well, har nu blåst igenom hela vattensystemet och allt verkar öppet och fint. Tog en sväng och så fort jag pressar på lite ~6k varv så blir vattentrycket så högt så att det pressat ut vatten vid någon av slangklämmorna....första gången trycktes slangen av helt (hade dragit med mejsel).

....anyone?

topp-packning på rätt håll?

/fredde

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
topp-packning på rätt håll?

/fredde

Går liksom bara att få på ett håll.
Som tidigare skrivet funderade jag på om packningsklister hade tryckts ut och satt sig i kanalerna men nu har jag ju tryckt på ordentligt med kompressorn och det är inga tecken på stopp...och eftersom jag hade värmt upp innan rök det ju när jag körde lugt igenom och det kom ut där det skulle så att säga....

tho1

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
GSXR 1000

....anyone?

Punkt 2. troligen luft i systemet.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...