Killerwhale
Gudomlig sporthojare
Bakgrund:
Har bytt till big bore och korkade jag satte in toppackningen torr så det grät lite kylvatten på baksidan av ettans cylinder. Bara att spotta i nävarna och av och använda loctite 3020 (rosa klegget).....fine....inga läckage....MEN!! (och det är alltid ett men)
Det tog tid att få till kamtimingen då jag lurades på att kedjan sjunger på sista versen och grejjerna lina inte upp.....tror då att rosa kladdet har satt igen i vattenvägen....?!
Kan man då utan att pajja ngt öppna alla vattenvägar och trycklufta lite??
När man kör så ökar temperaturen FORT....och sjunker knappt alls trots olaglig fartvind. Har varit noga med kamöverfallen som annars är en trist sak vid över tourque....och tycker att om ngt gått trögt så borde ändå tempen sjunka vid höga farter!?
Är ingen mekaniker så kanske uttrycker mig luddigt men har du något input är det uppskattat!!
Hojen är en TRX850 zchwei cylinder....
Tack på förhud!
Har bytt till big bore och korkade jag satte in toppackningen torr så det grät lite kylvatten på baksidan av ettans cylinder. Bara att spotta i nävarna och av och använda loctite 3020 (rosa klegget).....fine....inga läckage....MEN!! (och det är alltid ett men)
Det tog tid att få till kamtimingen då jag lurades på att kedjan sjunger på sista versen och grejjerna lina inte upp.....tror då att rosa kladdet har satt igen i vattenvägen....?!
Kan man då utan att pajja ngt öppna alla vattenvägar och trycklufta lite??
När man kör så ökar temperaturen FORT....och sjunker knappt alls trots olaglig fartvind. Har varit noga med kamöverfallen som annars är en trist sak vid över tourque....och tycker att om ngt gått trögt så borde ändå tempen sjunka vid höga farter!?
Är ingen mekaniker så kanske uttrycker mig luddigt men har du något input är det uppskattat!!
Hojen är en TRX850 zchwei cylinder....
Tack på förhud!
Last edited: