Ingen trängsel ikväll?

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Dock är intresset/gruppen så stor att det skulle kunna intressera företag.
T.ex. så kunde försäkringsbolagen ha en produkt som tydligt täckte mina behov för en sådan här aktivitet (skada mig och ev. andra). När jag läser i min gruppförsäkring så är det väldigt luddigt, vad är egentligen den här typen av bankörning för aktivitet?

Dessutom letar jag efter billiga kraschkåpor och puckar till en omodern hoj som aldrig varit en räser...

Jaha och :va
Vad vill du få sagt med det ?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jaha och :va
Vad vill du få sagt med det ?
:va Att det är konstigt att f-bolaget inte kan svara mig rakt av hur min försäkring gäller vid ett sådant här arrangemang. Om nu gruppen är tillräckligt stor så måste de väl inte behandla en som ett marginalfall och "prova så får vi se sen". Min gruppförsäkring är väl helt enkelt i fel bolag antar jag.

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
:va Att det är konstigt att f-bolaget inte kan svara mig rakt av hur min försäkring gäller vid ett sådant här arrangemang. Om nu gruppen är tillräckligt stor så måste de väl inte behandla en som ett marginalfall och "prova så får vi se sen". Min gruppförsäkring är väl helt enkelt i fel bolag antar jag.

Ok.

Försäkringsbolag :rolleyes:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Tro fan att jag glömde allt om den 8:e... :huvet

Jaja, nu hamnade man på 184:e plats i alla fall... :rolleyes:

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Dock är intresset/gruppen så stor att det skulle kunna intressera företag.
T.ex. så kunde försäkringsbolagen ha en produkt som tydligt täckte mina behov för en sådan här aktivitet (skada mig och ev. andra). När jag läser i min gruppförsäkring så är det väldigt luddigt, vad är egentligen den här typen av bankörning för aktivitet?

Dessutom letar jag efter billiga kraschkåpor och puckar till en omodern hoj som aldrig varit en räser...

Har för mig att det finns en hel del försäkringar som man kan tekna extra t ex om man har licens men jag tror inte att något försäkringsbolag täcker skador som uppkommer vid bankörning längre.... Fast det kan nog variera ifrån fall till fall.. Har hört om folk som har totalkvaddat sin hoj på bankörning men ändå fått ut en ny hoj, men som sagt bara vad jag har hört :va

Bankörningen räknas som extremsport av försäkringsbolagen oavsett hur långsamt du kör det skiter dom i

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Har för mig att det finns en hel del försäkringar som man kan tekna extra t ex om man har licens men jag tror inte att något försäkringsbolag täcker skador som uppkommer vid bankörning längre.... Fast det kan nog variera ifrån fall till fall.. Har hört om folk som har totalkvaddat sin hoj på bankörning men ändå fått ut en ny hoj, men som sagt bara vad jag har hört :va

Bankörningen räknas som extremsport av försäkringsbolagen oavsett hur långsamt du kör det skiter dom i

Ok, misstänkte det. Det var inte skador på hojen jag var ute efter.
Har tyvärr väldigt svårt att få en privat försäkring p.g.a. ett äftligt handikapp :mad: så jag är hänvisad till gruppförsäkringar - och de verkar då inte täcka "motorsport eller jämförbar aktivitet" som jag då får anta att bankörning är.

Robz

Guest
Finns väldigt mycket skrivet i ämnet försäkringar o ban-åka så sök i forumet istället! De med kunskap orkar inte svara längre... kort dock; Vagnskada gäller fortfarande i vissa bolag under vissa förutsättningar. Trafikdelen har blivit tuffare och personlig olycksfallsförsäkring som täcker banåka rekommenderas.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum