Ingen vanlig munstycke-fråga... ARG

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
Hej jag har en honda Nsr -91 som jag köpte jollymoto och luftfilter till i vintras. Då beställde jag även munstycken från "ett fartfyllt företag" i Örebro. Efter någon månad utan att hört något ifrån dem så ringde jag och frågade. De hade inte fått tag i leverantören av munstyckena men skulle fixa det så fort som möjligt. Efter ytterligare en månad ringde jag igen och då hade personen jag pratat tidigare med slutat. Ingen beställning hittades men killen i luren lovade att han skulle leta fram den eller göra en ny beställning. Nu har det gått 3 månader sen jag beställde för första gången så jag ringde igen. Nu hade även snubben jag snackat med för en månad sen slutat. INGEN BESTÄLLNING FANNS :huvet . jag blev arg som fan o sa att jag inte tänkte störa dem mer :mad: . Ringde ett annat företag och skulle beställa men han visste inte vad för slags munstycke jag skulle ha. Det är inte bestyckningsstorleken som är problemet utan gängan på munstycket. Är den 5 elller 6 mm? vad för gäng? någon som har ett munstycke från en nsr och har lust o mäta? skulle vara sjysst. har tyvärr inte tid o skruva isär min hoj denna vecka. Alla som han skruvat gamla nsr:en vet vad jag snackar om. ALLA kåpor måste bort (o lite till) för o nå förknasaren. Förgasarens beteckning: Dell Orto PHBH 28 FS.

MVH Andreas

Last edited:

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
xanlar skrev:
snälla... någon som vet?

det verkar inte så du, det är bara att pallra dig ut i garaget å skruva, å mäta själv, tycker dock det är dåligt att dom inte vet på ca** hmmm, din MCV... det borde dom göra..

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
´Är nästan hundra på att du ska ha den större storleken på munstycke

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...