Ingen vurpa! Inget bra resultat heller...

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
R600 SO/SM Gälleråsen.

Prolog
Det började redan på tisdagen när jag fick för mig att åka och träna på Sviesta. Efter att ha åkt och krängt däck ska jag hänga på släpet. När jag backat fram ser jag till min förvåning att det inte finns nån dragkrok på min bil. Va!? tänker jag. Just den tog jag ju bort för svetsning för några veckor sen. Eftersom jag redan har ett pressat schema för att hinna ner blir det brådis. Ringer runt och får tag på en bil. Åker och hämtar den och kommer ner till garaget. Nu börjar Murphy på allvar. Allt går fel. Lyckas inte hänga dit bakfälgen ens. Blir vansinnig. På något sätt inser jag att jag nog inte ska träna idag. Ger upp träningsidén och river ner hojen och skruvar lite på skoj istället.

Fredag
Vaknar mot alla odds av klockan 05:30 och rullar ner från sängen. Kommer iväg skapligt och resan avlöper fint. Men jag måste nog skaffa ett annat kassetband om jag ska låna mammas 50k mil 745:a igen. Ni som har sett den kan nog lista ut att radion inte är allt för flashig. Jag vägrar skruva med den för att hon ska bli tvungen att köpa en lite bättre. På träningen orkar jag med hela 45 min även om det går på tok för långsamt. Hela dagen avlöper i stillhet även om jag omöjligen för upp mitt tält själv i vinden. Efter att ha ätit en bra kebabpizza i sällskap med andra Nyköpingbor åker och lägger mig i 4 bäddarsstugan själv. Sover riktigt skönt.

Lördag
Möter upp mina 3(!) meckar utanför grinden och de hjälper mig genast ut på första kvalet. Kör 13,7 nånting och ligger på 21 plats. Kass tänker jag men är ganska nöjd eftersom jag bara fesåkte. Åker ut på andra kvalet och är laddad att "brassa helvete". Jag gör det men på depåtavlan står det 1,14. "Va fan skojar de med mig!" Uppebarligen hjälpte det inte att ta i denna gång heller. Nu är jag mindre glad men allt annat har ju skitigt sig detta år ändå så det gör väl inget.
Efter som jag inte vurpat än så har vi knappt något att göra. Detta går kraftigt ut över vår humor. Den är riktigt dålig nu och inte PK. Eftersom vi känner varandra sen vi alla var 6 år så vet vi alla varandras svagheter. Vilket leder till träffsäker mobbing.

Söndag (RejsDay)

Rullar ut på varmup med förhoppning att slå PB för en gångs skull. Så blir det självklart inte. Men det blir lite mer flyt och meckarna som stod på läktaren kom med värdefulla tips.
Dagen avnjuts på läktaren och lite kul har vi.
>>>snabbspolning>>>

Rejsdags. Rullar ut till min 25:e startruta. Känns inget bra men ska jag inte vurpa måste jag strunta i resultat. Ångrar mig på varmuplap att jag inte pissade innan. Rullar fram till starten och retar mig lite på att alla rullar löjligt långsamt genom depåkurvan. I alla fall. Starten går och jag kör som vanligt om ett gäng. Eftersom jag ligger längst till vänster fattar jag inte riktigt hur jag ska lyckas få plats. Det ordnar sig i första kurvan och jag kommer upp brevid Öjje. Hahaha! tänker jag och försöker åka brevid honom. Ajajaj, det skulle jag inte gjort. Det fanns ingen plats alls för mig och jag får tokbromsa. Nu kommer alla i hela världen på insidan och kör om mig. Ut på rakan första gången står det 27 el 29 på depåtavlan och jag bara skakar på huvudet. Men jag minns kvalet och kommer ihåg att de här killarna ska jag ju köra ifrån. Sagt och gjort. Kämpar mig upp till en 20 plats men där tar orken slut och jag lyckas aldrig riktigt hota han framför. Även om jag tar in all hans ledning efter rakan så drar han ut ur esset och hårnålen. Vi tillsammans tar dock in på de två framför oss men nu är jag rejält trött. Hade visst glömt bort hur långt 20 varv är. Nu ser jag plötsligt en blåfalgg i snabbhögern och jag håller ut till vänster. Men det kommer ingen och jag svänger. Ojoj där kom visst Tomas men en jävla fart. Axel mot axel och jag blir överlycklig att jag inte vurpar bort Tomas från hans ledning. Men nu får jag nog ge upp min jakt på folket framför. Dels för jag tappar 200m på min lilla knuffning med Tomas men även att jag gissar att det kommer fler på gång bakom mig. Tar min första målflagg sen Sviesta på en 19:e plats och målflaggen känns bra att se.

Epilog
Hade jag bara fått starta på insidan som vanligt hade nog detta kunnat slutat riktigt bra. Helgens kommentar eller troligtvis hela årets: "Jag tordes inte ladda, jag hade nya slicks på." Örjan Petterson #28 R600. Detta sa som svar på "du skulle ju köra ifrån mig på warmup".

Inga mer tävlingar i år. Kanske nästa år. Ring mig om ni vill köpa hoj!

Last edited:

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Bra skriven race-rapport.Kul att du tog målflaggen på sista racet iallafall ,bra avslutning på året.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jonte VSB R-T skrev:
2450389 Helgens kommentar eller troligtvis hela årets: "Jag tordes inte ladda, jag hade nya slicks på." Örjan Petterson #28 R600. Detta sa som svar på "du skulle ju köra ifrån mig på warmup".
Klockren och förvirrande kommentar:D

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
Lyfter väl lite åt dig då:tungan
Skönt med målflagg....:tummenupp
Du är ju 100%:ig:tungan
Du vet vad jag menar:pannkyss
Ha det gott:)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...