inget A kort

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
vbg_snake skrev:
2136842 att du har bevisat för VV en gång att du kan köra? lilla du, om du blivigt av med lappen har du bevisat att du INTE kan köra..

logiken är överväldigande

Men om jag exempelvis kör 33km/h för fort (med giltig behörighet iofs) och får mitt körkort indraget (och enligt ditt resonemang bevisat att jag inte kan köra), så får jag ju faktiskt tillbaka körkortet 1-2 månader senare.

Vad har jag bevisat då? Kan du förklara logiken i det?

/Stefan M

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är mindre olagligt att köra laglig hastighet med en R1'a än att köra en Puch Dakota som går 50, oavsett om man har körkort eller inte.

I princip så är det "bättre" att en femtonåring tjuvkör "pappas" 125'a än att han jackar kolven på moppen.
Förutsatt att pappa har besiktat och skattat+försäkrat "sin" 125'a.

Det är definitivt bättre att ungdjävlarna kör någonting som är gjort för att gå i höga hastigheter och är försäkrat, än att dom vinglar omkring på en DT50 utan bromsar och med ett styrlager som hugger.

(jag har provkört moppar som har varit livsfarliga i promenadtakt och ändå har toppat 70)

IronMike

Guest
Jag tror (är ganska säker) lappen ryker ganska hårt första gången man blir ertappad med att köra båge, då man har B-kort.

De fall jag känner till, där folk trillat dit, så har det skett så, utan pardon...

:tomten

fråga chrolo, kom

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
H-D, Choppa
Sånna här trådar har varit uppe innan MEN jag undrar vad som händer om om man blir stoppad utan lapp 10 mil hemmifrån exempelvis, FÅR man köra hem fordonet eller måste man låta skiten stå??? Verkar drygt isåfall...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024