kawa zx7r -97 4800mil
efter en lång raka på en bankörning börjar det att knacka i motorn över 3500rpm
rullar in hojen till depån o startar den för att kontrolla vad det är(kommer från övre delen av motorn?) den startar direkt. kommer hem, mäter ventilspel/kamkedja men det är ok men finns inget komp på någon av cylindrarna?? plockar bort toppen för att kontrollera att ventilerna är raka/ stänger (visuellt) finns inga fel. toppen renoverades vid 4100 styrningar, säten, ventiler. kan alla fyra kolvar/ringar ha gått sammtidigt??? (rutmönstret i cylindrarna finns fortfarande kvar, allt ser ok ut)
behöver hjälp???
efter en lång raka på en bankörning börjar det att knacka i motorn över 3500rpm
rullar in hojen till depån o startar den för att kontrolla vad det är(kommer från övre delen av motorn?) den startar direkt. kommer hem, mäter ventilspel/kamkedja men det är ok men finns inget komp på någon av cylindrarna?? plockar bort toppen för att kontrollera att ventilerna är raka/ stänger (visuellt) finns inga fel. toppen renoverades vid 4100 styrningar, säten, ventiler. kan alla fyra kolvar/ringar ha gått sammtidigt??? (rutmönstret i cylindrarna finns fortfarande kvar, allt ser ok ut)
behöver hjälp???