inget kort. stoppas. vad händer?

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
Funker Vogt skrev:
Är du dum på riktigt?

Jag hade B-kort i 8 år innan jag började med A-kort. Och jag som inte kört förut fick lov att börja från början. Lära mig bromsa, manövrera, svänga och allt. Att man med B-kort per automatik innebär att man skulle klara att köra tex en 1300 kubiks Hayabusa på ett säkert sätt är skitsnack. Inser du inte det är det din loss.

Att du sen sitter och antar att du är bra på att köra mc visar bara din nivå. Är du så bra som du säger är väl en uppkörning lätt som en plätt. Om inte, så varför kör du nu? :kocko

du tror inte att man tar det lite lugnt och känner sig för, precis som första gången du satt på en cykel :kocko alla är ju nybörjare nån gång, vare sig det är på körskola eller "olagligt" tror man att man är kung på att köra hoj utan att ha erfarenhet av att köra så är man nog jävligt dum i huvet å det finns det inga botemedel mot! inte ens mc kort! tro det eller ej! :yoparty

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
madmagnus skrev:
jag kan fan inte fatta varför det ska behövas ett speciellt kort för att köra mc!!! jag tror nog inte att körskolan har så jla stor inverkan på framförandet av en hoj :va har man B körkort så borde det räcka! då är det värre med småglin på eu moppar som blåser omkring som galningar med 4 kompisar på utan hjälm!..... jag saknar mc kort och kör nog så åtminstone tills jag blir stoppad :yoparty det är ju inte kortet man kör omkring på! och med det kommer inte bättre trafikvett heller! antingen har man det eller inte :7peta

Skaffa dig ett då, -om det är så självklart enkelt.
-För din egen och andras skull!!!

Chrille D

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM 900 -05
Kan någon väcka mig ? Är det här sant :va :confused: Det här måste hamna i topp 10 bland det dummaste jag någonsin läst och då har jag surfat intärrnätet en hel massa år. :huvet

/Chrille

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
Chrille D skrev:
Kan någon väcka mig ? Är det här sant :va :confused: Det här måste hamna i topp 10 bland det dummaste jag någonsin läst och då har jag surfat intärrnätet en hel massa år. :huvet

/Chrille

men för helvete! vad är problemet? jag har haft B körkort i 8 år, så man kan säga att jag är utbildad i trafikregler osv.... vet hur man beter sig i trafik alltså. har dessutom hållit på med rätt "håriga" bilar som lätt kan pinka på en mc. har grym respekt för effekt! (provar mig fram).... tror nog inte att sannolikheten att jag kör ihjäl någon är större än någon som tagit mc kort.... som jag sagt tidigare så måste vi alla börja "övningsköra" nån gång! på skola eller privat! jag väljer att köra ett tag först innan jag ens orkar fundera på att ta kortet. vilket jag nog kommer att göra så småningom!!!!!! för övrigt så skiter jag fullständigt i vad ni andra tycker! valet är mitt! kan nog även säga att OM jag ställer till med något nån gång så hade jag nog gjort det med eller utan kort! dom bikers som kan tygla sig lika bra som på körskolan när dom fått lappen är nog lätträknade! så ge fan i alla präktiga kommentarer!!!!

over and out! /// mad

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
madmagnus skrev:
... har dessutom hållit på med rätt "håriga" bilar som lätt kan pinka på en mc. ...
Vad för bilar?
Är du medveten om att ytterst få bilar hänger av en knarr. Jag menar givetvis en knarr med goda prestanda. Inte en överlastad Guldvinge.

Jag bara undrar eftersom detta luktar moppefucko lång väg. B-kort eller inte.

Chrille D

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM 900 -05
madmagnus skrev:
men för helvete! vad är problemet? jag har haft B körkort i 8 år, så man kan säga att jag är utbildad i trafikregler osv.... vet hur man beter sig i trafik alltså. har dessutom hållit på med rätt "håriga" bilar som lätt kan pinka på en mc. har grym respekt för effekt! (provar mig fram).... tror nog inte att sannolikheten att jag kör ihjäl någon är större än någon som tagit mc kort.... som jag sagt tidigare så måste vi alla börja "övningsköra" nån gång! på skola eller privat! jag väljer att köra ett tag först innan jag ens orkar fundera på att ta kortet. vilket jag nog kommer att göra så småningom!!!!!! för övrigt så skiter jag fullständigt i vad ni andra tycker! valet är mitt! kan nog även säga att OM jag ställer till med något nån gång så hade jag nog gjort det med eller utan kort! dom bikers som kan tygla sig lika bra som på körskolan när dom fått lappen är nog lätträknade! så ge fan i alla präktiga kommentarer!!!!

over and out! /// mad
Jisses, ta det lungt. Det spelar ingen roll om du kan köra i från ett jas på framhjulet samtidigt som du käkar risifrutti. Har du inget körkort ska du inte Köra. Svårare än så är det inte.

/Chrille

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
madmagnus skrev:
...för övrigt så skiter jag fullständigt i vad ni andra tycker! valet är mitt! ...

Är du så tanklös så kanske du inte ens ska köra bil. Valet är ditt, men det kommer säkert få konsekvenser för andra! Någon ska torka upp efter dig när du inte kunnat bromsa ordentligt!

I en bil, speciellt en ny med ABS är det liksom bara att skicka pelle i mattan så stannar bilen. Sådan lär man sig på MC när man har någon lärare, och då sker det på avlyst område när man får köra teknikbanor för att öva sig.

Ska du styla för fjortisar räcker nog en 240, så FF-stylar du den i tvåfärg, du byter huv, dörrar och lucka med en kompis.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
madmagnus skrev:

over and out! /// mad

Öhh killen om du inte bryr dig vad gör du här då??? Varför regga sig och skriva MF inlägg här ???Varför bemöta inläggen då???
Ut o kör ihjäl dig med din "håriga" bil istället (som antagligen alla med mc-kort här på forumet hänger av),så jag som gammal gubbe kan få sova ifred.Och ge f*n i att köra hoj utan kort pojvasker.*bitchslapp*

Krya nu på sig och ta ett mc-kort som vanligt folk.

Farbron.

Last edited:

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
måste vara för att jag inte gick i söndagsskola som ni andra tydligen gjort/gör!

orkar inte skriva nåt mer här nu så ni kan ge upp oxå!

sluuuuuuut!!!!!!! :arsele

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
madmagnus skrev:
måste vara för att jag inte gick i söndagsskola som ni andra tydligen gjort/gör!

orkar inte skriva nåt mer här nu så ni kan ge upp oxå!

sluuuuuuut!!!!!!! :arsele

Ja för på min tid så tog vi sådana som dig i örat redan när dom var små ,och då blev det folk av dom.

Tack, för att du kommit till insikt att du har gjort bort dig.

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
R1 racer skrev:
Killen har både rätt o fel kanske men jag förespråkar ändå att man ska gå enligt regler o lagar.

Missat ett kapitel i boken? :p

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Ni som kör utan kort kan ju förklara för oss andra vad det är man ska tänka på i div. saker som t.ex. "panikbromsningar" och övrig hantering av hojen som vi med plastbricka fick lära oss i körskolan.

Dessutom...vad tror ni händer om ni skulle råka ut för en olycka eller köra ihjäl någon om ni saknar körkort för fordonet ni framför?

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
-
TheDude skrev:
Dessutom...vad tror ni händer om ni skulle råka ut för en olycka eller köra ihjäl någon om ni saknar körkort för fordonet ni framför?

Det händer ju inte en kille som är så cool å säker att han inte behöver/klarar av att ta körtkort. :rolleyes:

Diversion

Guest
Jag tycker faktiskt att om man har B så borde man bara behöva köra upp för A samt skriva den del av teorin som är specifik för MC.

Den allmänna trafikteorin har man ju redan gjort. Visst repitition är aldrig fel men om VV inte litar på att jag kan den såpass bra att jag kan framföra min bil på ett säkert sätt så borde de ju i konsekvensens namn komma och frånta mig B kortet.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
madmagnus skrev:
Ja du är ju en riktig outlaw med tatuering på halsen, erfarenhet av håriga bilar och inget A-kort, vi andra är små söta gudsfruktiga söndagsskoleelever som tagit våra A-körkort eftersom vi är små och fega.

Ditt problem är alltså att du inte klarar en normal MC-uppkörning? Är det rätt uppfattat? Beror det på att du är a) lat, b) dum i huvudet eller c) bägge alternativen?

Charlie300

Mycket snack och lite verkstad
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
Kona Kula; KTM, Kawasaki och Suzuki =SÅLDA
madmagnus skrev:

over and out! /// mad

Otroligt, skärp dig! -Boka tid hos vägverket och skaffa dig behörighet.
Du säger ju själv att du haft B-kort i åtta år, och är minst lika färdig och köra som alla andra med kort, -så vad är ditt problem? Borderlinekomplex?

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
kan man inte banna för ren dumhet?

fattas några bestick i den lådan eller?
blir ju mörkrädd

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...