Inget skinnställ!!!!!

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Jag var på Ersoys tvätt och skrädderi i förre vacken och lämnade in mitt skinnställ för tvätt, eftersom det var hyggligt dränkt i olja. 26e skulle det vara klart, så därför blev jag lite förvånad och samtidigt orolig när de ringer idag på förmiddagen och frågar om det var jag som lämnade in skinnstället. Jag trodde direkt att det antingen var bortom all räddning eller att det hade krympt till en storlek 44 dam. Om det vore så väl. Det visade sig att firman som Ersoy anlitar för kemtvätten hade haft inbrott!!! Gissa vad som saknades? MITT FINA DAINESE AERO SKINNSTÄLL :6surkart :6surkart :6surkart :6surkart Han ville att jag skulle komma in med kvittot så skulle det lösa sig, men faaaaaan vad arg jag är! Självklart så måste de få inbrott samtidigt som just jag lämnar in skinnet. Jag tyckte väldigt mycket om mitt Aero-ställ, och det går ju inte att få tag i längre. Sen lär ju försäkringsbolaget dra av en massa pengar för att det var två år gammalt så att jag ändå måste lägga ut flera tusen själv till ett nytt ställ. Hoppas att de inte hade hunnit tvätta stället än så att tjuvasen blev riktigt oljiga och att de inte kan sälja det, knäpuckarna ligger dessutom kvar här hemma. Så om nån av er blir erbjudna att köpa ett oljedrypande Daineseställ utan knäpuckar så vet ni vems det är :4skrika

// S. Kinnställslös

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Vilken jävla otur.. Trist hörru, hoppas det löser sig.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Nu ser du hur det går när man aldrig tvättar skinnstället själv...

Nej, skämt åsido. Fasen vad tråkigt, typiskt lagen om all jävlighet!
Hoppas du får pengar för det så du kan köpa ett Arlen Ness guldskinnställ istället, de är fina.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Stämmer lilla Bikerplutten, de är fina, men jag gillar Daineses guldställ mer. Kommer att dammsuga stans handlare när jag har fåttt pengarna. Men fortfarande så vill jag ha MITT ställ :4skrika

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Bikerbitch skrev:
Hoppas du får pengar för det så du kan köpa ett Arlen Ness guldskinnställ istället, de är fina.

Helt rätt! Varför köpa Dainese när man kan köpa Arlen Ness. :rolleyes: :tungan

Tråkigt, tråkigt när saker blir stulna. Men som flera andra sagt: Se det från den ljusa sidan. Du har snart ett splitter nytt ställ. :)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Phu jag läste rubriken och trodde att du hade blivit impotent...

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Oljedropp; klart man vill ha sitt eget ställ, men o andra sidan får du ett sproilans nytt istället, som är helt rent inför säsongen.

Conrad; Dainese har ju inte den bästa kvaliten om man säger så. Får hoppas man bli miljonär någondag så man kan prova om nåt annat skinn håller bättre.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Bikerbitch skrev:
Dainese har ju inte den bästa kvaliten om man säger så. Får hoppas man bli miljonär någondag så man kan prova om nåt annat skinn håller bättre.

Budget-dainese är inte bättre än nåt annat märke, det är sant. Top-of-the-line-dainese är SUPERBRA.

Arlen Ness är inget vidare i dragkejdorna, dom kan man med gott samvete byta ut direkt.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
GSXR1100R skrev:
Phu jag läste rubriken och trodde att du hade blivit impotent...

:rofl DEN risken är inte stor! Dock vet jag inte vad jag ska ha min fina potens till.... :va

Appropå dragkedjor så är ju inte Dainesekedjorna direkt bra heller. Dock passar Dainese mig som är lite smalare byggd, sen tror jag inte att de är bättre eller sämre än tex Alpinestars, Arlen Ness eller Spyke.

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
OLJEKYLD GSXR skrev:
Appropå dragkedjor så är ju inte Dainesekedjorna direkt bra heller.

Är dom dåliga? :va Har haft mitt halvbudget i 10 år och visserligen fått byta två "dragkedjeflärpar" till nyckelringar, men det är väl inte så farligt?

OLJEKYLD GSXR skrev:
Dock passar Dainese mig som är lite smalare byggd.

Aha! ...och jag som trodde att mitt hade börjat krympa! Eller... :confused:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Inget skinnställ och ingen skinnväst... Inte samma gamla OLJEKYLD längre. :(

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
McB skrev:
Inget skinnställ och ingen skinnväst... Inte samma gamla OLJEKYLD längre. :(
Ingen skrytande och skrävlande Mack-Bertil hellre nu när vi vet sanningen :7peta

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...