Ingo död!

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Han vart cool på dom tillbakablickarna dom gjorde i tv4. Alltid tråkigt när någon dör.. :/
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag hoppas innerligt att det verkligen uppförs en staty i Göteborg. De pratar om det i alla fall. Go Gubbe!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag har alltid trott (från farsan) att Ingo slog ner Floyd med ett nackslag men det var ju tydligen typ sju nedslagningar så jag tar tillbaka det.

Obeskrivligt stort det han gjorde och inge svensk kommer att göra om det. :Bugar
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En staty av Ingo, med garden uppe skulle vara värt ett jöttelabörj besök bara det.
En stor man saknas.
[YOUTUBE-ID]NsO66Oqm7pY[/YOUTUBE-ID]
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
att Ingo slog ner Floyd med ett nackslag men det var ju tydligen typ sju nedslagningar så jag tar tillbaka det.

Jag trodde det var en round kick. :hihi Förlåt..

Skämt åsido. Det är härligt att se de gamla intervjuerna med Ingo och hans goa gamla göteborgska. Den klingar skönt. En man från den gamla hederliga arbetarklassen, innan den bestod av akademikerbarn med dreadlocks och bongos eller feta bidragstagare.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ingo var en hjälte. Boxning var för övrigt roligare på den tiden.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Vilken härlig dokumentär om Ingo de visade på SVT. Någon annan som såg den?
 

Dominator-Rocks

Guest
Vilken härlig dokumentär om Ingo de visade på SVT. Någon annan som såg den?

Har inte sett den men läste i Aftonbladet att Paulo Roberto var svinförbannad för att dom sände den, han tyckte det var ett hån mot Ingo.
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Har inte sett den men läste i Aftonbladet att Paulo Roberto var svinförbannad för att dom sände den, han tyckte det var ett hån mot Ingo.

Han vart tydligen ledsen i ögat för att dom visade Ingo på senare dar, där han knappt kom ihåg nånting eller förstog vart han var.

Men vad spelar det för roll? Han är fortfarande Ingo, oavsett om han är dement eller inte. Förstår inte riktigt kritiken.
 

Dominator-Rocks

Guest
Han vart tydligen ledsen i ögat för att dom visade Ingo på senare dar, där han knappt kom ihåg nånting eller förstog vart han var.

Men vad spelar det för roll? Han är fortfarande Ingo, oavsett om han är dement eller inte. Förstår inte riktigt kritiken.

Ok.
___
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Men han har väll slutat att fightas? :nollkoll

Jo det har han men han har nog fått sina smällar under sin karriär. Om inte annat så räcker nog det stryket han fick på finlandsbåten(sista matchen?) för att döda ett rejält antal hjärnceller.

Det är väl typiskt att man ska bli hyllad och plötsligt ska allmänheten få upp ögonen för en när man går bort. Är inte det lite synd?

Jo, fast han har ju varit rätt poppis innan också känns det som. Den där dokumentären har jag för mig att jag såg bitar av för några år sen. Men helt klart är uppmärksamheten större nu.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top