McB skrev:![]()
Den bjuder jag på. Snyggt tjuvnyp.
Visst var det? *nöjd*
McB skrev:![]()
Den bjuder jag på. Snyggt tjuvnyp.
Goodstuff skrev:Visst var det? *nöjd*
MoahahahahGoodstuff skrev:Hur länge tror ni gaffatejpen håller om den dränks i varm motorolja? Kortare tid än MackBertils RR-karriär.
Jag köpte runda gummipluggar på en specialaffär för bilbyggare i Örebro, kommer inte ihåg namnet nu. Biltema har väl plastpluggar?
Swedie skrev:Jag vet att "Ester" ska vara nått bra iaf. he he
oscar skrev:En fråga som har diskuterats förr, men som kan vara kul att ta upp igen!
Vilka lufttrycksmätare är tillförlitliga? Jag körde stenhårt på en i somras, vilken senare visade sig visa helt fel! Är det denna som gäller eller...!?
#11 skrev:Den digitala lufttrycksmätaren som biltema säljer är mkt. svår att få tillförlitliga värden på.
Den som du hänvisar till är enligt mig helt OK, jag har kontrollmätt med andra mycket dyrare mätare och värdena har varit identiska
Fohlin skrev:Den där lufttrycksmätaren ser ju jäkligt seriös ut... men jag fick höra (när jag köpte en förra året) att de som visar mest exakt skulle vara de små "pinnarna" där en innerstång skjuts ut av lufttrycket, skulle vara de mest pålitliga. Var det helt fel eller?
Vänta nu ett ögonlock! Den stora Biltemamätaren har en ventil för att släppa ut luft, det är löjligt enkelt att få precis det lufttryck du vill ha. Med billigare/mindre mätare får duFohlin skrev:Den där lufttrycksmätaren ser ju jäkligt seriös ut... men jag fick höra (när jag köpte en förra året) att de som visar mest exakt skulle vara de små "pinnarna" där en innerstång skjuts ut av lufttrycket, skulle vara de mest pålitliga. Var det helt fel eller?
Den har jag oxå, brudarna flockas runt en i depån när man tar fram den stora.Torkel skrev:Vänta nu ett ögonlock! Den stora Biltemamätaren har en ventil för att släppa ut luft, det är löjligt enkelt att få precis det lufttryck du vill ha. Med billigare/mindre mätare får du
1. mäta
2. ta bort mätaren
3. pysa ut luft
3. mäta osv tills du är nöjd.
Inte kul och inte heller lätt att få precis det tryck man vill ha. Sen tror jag att felvisningen är ytterst marginell på den mätaren, däremot den digitala Biltemamätaren har jag aldrig fått ordning på utan den skenar hej vilt. Sedan jag köpte Biltemas STORA mätare har allting blivit UNDERBART, alla kommer fram till mig och vill låna den, alla gör stora ögon och jag känner mig som ett riktigt PRO!![]()
Kort sagt: köp Biltemas stora, den är SKITBRA!![]()
GSXR1100R skrev:Den har jag oxå, brudarna flockas runt en i depån när man tar fram den stora.
Visst är den lite klumpig men den är precis och jag gillar pysknappen![]()
På Aprilian fungerar det bra med 2.0-2.1, vid regn så pytsar jag i runt 2.5.marcus nilsson skrev:Nu när ni ändå snackar lufttryck, vad ska man ha för lufttryck i däcken finns det nåt rekomenderat eller skrivet i bestämmelser eller är det efter eget tycke och smak? Vilket ger bäst köregenskaper?
Notera att Torkel kör 250SP (Damklassen) och inte får använda regndäck, vi som kör riktiga hojar får ha både slicks, mönstrat & regndäck.Torkel skrev:På Aprilian fungerar det bra med 2.0-2.1, vid regn så pytsar jag i runt 2.5.
(enheten är kiloarmlängder per toalettbesök förresten...![]()
)
Vad var det nu herrn hade för varvtider med sin riktiga hoj? Välj valfri bana...GSXR1100R skrev:Notera att Torkel kör 250SP (Damklassen) och inte får använda regndäck, vi som kör riktiga hojar får ha både slicks, mönstrat & regndäck.
Torkel skrev:Vad var det nu herrn hade för varvtider med sin riktiga hoj? Välj valfri bana...![]()
Det jag skrev gällde ju som sagt för Marcus Aprilia RS250 med Dunlop D207GP.
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|