Inköp av gemensam kamera till mc

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Gav 2800:- för min Gopro, lägg till 3000:- så får du samma som Rodin har med dubbla kameror och hårddisk.
Gopro var den enda som tålde vad jag skulle ha den till så för mig är den vettig.:glömdet

Men sen är det ju en leksak du köpt marginellt bättre än en ATC-2K.

Vet att ambitionerna här är lite högre, sen att priset/person var lite väl optimistiskt var nog bara en tankegroda.

Den som den svarte köpt uttalar jag mig inte om eftersom jag inte sett nått han filmat än men hårddisk har den väl inte:va den lagrar väl på SD som dom flesta små billiga DVR gör. Det som verkar positivt är att enligt ovanstående skall kamerorna han har vara med Sony CCD chip vilket ju är bra samt att det rent okulärt inte såg ut som skräp.

Har provat allt billigt skit och kan bara konstatera att det finns ingen genväg till bra bild:tungan

Det bästa "Billiga" alternativet jag sett hittils är att köpa en beg Archos och en billig bulletcam på 480 linjer, och en Archos lagrar ju faktiskt på hårddisk:tummenupp

Sen är ju POW1:an tåligare men den var kanske för dyr så du fick kompromissa lite:rolleyes:Fastän du har en hoj för 50-100,000:va
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Allvarligt talat, ni köper hojar för allt mellan 50-150000kr men har inte råd med 3000 till en kamera??? :huvet

Klart man har men för 3000 får man bara skräp! men å andra sidan så får man ju den sköna insikten att man slängt bort 3000 till nästan ingen nytta. Lite som stumfilm man kan se rörliga bilder men ljudet är inget ljud utan mer som spelkort på ekrarna.

Vet att mina svar är spydiga men var ville du komma med dina inlägg? att du har råd att lägga 2800 på en kamera eller:va

Sen personligen så är kostnaden för däck i stort sett varje månad, service ett par gånger om året samt att tanka nästan varje dag skäl nog att snåla lite på det onödiga som en kamera och gå ihop med flera:glömdet
 
Last edited:

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Som VBK säger, bulletcam och en schysst lagringskälla. Skulle dock hellre kört något som alternativt har tillgång till minneskort, t.ex. SD. Köpte en mediaspelare dock vill den inte exportera i full upplösning som den utlovade.. Nästan bud på titta på skiten igen nu när man väl har hoj.. kostade ändå några tusenlappar på den tiden..
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Som sagt så hittade jag ingen annan som tålde att sänkas i vatten mm och utan sladdar o skit.

Köper din kravställning till 100% och du är säkert nöjd med den, men denna tråden är till för dom som är intreresserade av att gå ihop och köpa en tillsammans som trådtiteln så tydligt förklarar!
 
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
The Beast
http://www.sportkamera.se/product_info.php?cPath=1_31&products_id=165

Är uppdaterad till POW 1.5

Jupp skriver för snabbt hittar fel i efterhand och vill inte blotta mig som kass på stavning gramatik och meningsbyggnad.

Du skriver bra men läser dåligt.
POW 1.5 = sladdar och vattentät endast till 1m djup.
Gopro Hero motorsport wide= inga sladdar och vattentät till 30m djup.

Hur får du det till att pow är tåligare:confused:
Hur får du det till en kompromiss:confused:
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Du skriver bra men läser dåligt.
POW 1.5 = sladdar och vattentät endast till 1m djup.
Gopro Hero motorsport wide= inga sladdar och vattentät till 30m djup.

Hur får du det till att pow är tåligare:confused:
Hur får du det till en kompromiss:confused:

Jag kör aldrig djupare än 1 meter. Samt att POW har möjlighet till extern valfri mic och en "lins" som är suverän. till detta kan den mjukvaruuppdateras om jag inte missminner mig helt fel.

EDIT: skrev fel
 
Last edited:
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
The Beast
Jag kör aldrig djupare än 1 meter. Samt att POW har möjlighet till extern valfri mic och en "lins" som är suverän. till detta kan den mjukvaruuppdateras om jag inte missminner mig helt fel.

EDIT: skrev fel

Mmm, men nu var det ju så att DU skrev att pow 1.5 var TÅLIGARE samt att jag hade kompromissat, eller hur.
Inte om huruvida DU befinner dig på mer än 1m djup eller ej.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Sensor: Avancerad CMOS sensor med elektronisk global slutare
Känslighet: F2.0, relativ illumination vid 90%
Effektiv fokallängd: 2.97mm
Mikrofon: Enkanalig Omni direktional kabelmonterad, -40dB känslighet vid 1kHz
Upplösning: 16-bitars halv duplex
Samplingfrekvens: 32kHz
SNR: 80dB
Högtalare: Monaural 8ohm mylar, 0.7W Max
Inspelningskapacitet: inkluderat 1GB SD minneskort, 8GB SD
I/O Portar: SD kortplats, USB 2.0 höghastighet (Mini -B), Mikrofoningång, NTSC/PAL Analog TV/Audio Ut
POV.1 inspelningsenhet med LCD skärm.
Kameralins med 110 graders bildvinkel.
Digital LVDS-kabel med integrerad mikrofon.
Trådlös RF fjärrkontroll.

Ok den tål bara 1000mm vattenpelare men skall man klå ovanstående så:va

Men sen är det inga dykare som skall gå ihop om en kamera utan några MC åkare
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Har du inget att tillföra denna tråden föreslår jag att du lämnar den.

Det var detta som triggade mig.
"Allvarligt talat, ni köper hojar för allt mellan 50-150000kr men har inte råd med 3000 till en kamera???"

Så jävla trött på alla:

"Har man inte råd att köpa en tjohej hjälm för 6k skall man inte ha hoj"
"Är man tvungen att handla MC prylar på feltema förtjänar man inte att ha hoj"
"Har man inte råd att köpa stövlar för 3k så har man inte på 2 hjul att göra"

Kan fortsätta med exempel men jag tror jag gjort min åsikt klar!

Tråden kom till efter en diskussion på Tisdagsturan förra veckan då vi stod och väntade på bärgning av hoj samt hämtning av skadad TT åkare. Kan inte minnas att du var med. Det är iofs inget i tråden som indikerar att så var fallet men så var det.

Tänker inte kommentera dig fler gånger i denna tråd utan hoppas att vi mätt oss tillräckligt och att tråden kan få vara vad den var menad till:krama
 
Last edited:

Beck

Less but still broken
Gick med
21 Mar 2006
Ort
På jobb känns det som...
Hoj
Inte nu
Snacka om tråd dödare.......

Du har rätt, jag gled OT där, sorry alla. Kan däremot inte se att ditt inlägg tillförde nåt av värde det heller...


I övrigt, när det gäller kamera som monteras på hjälm, blir det inte väldigt skakiga bilder? Videon från mountainbiken var väl ok men känns ändå som en monterad på hojen ger stabilare och trevligare bild. Å andra sidan kan man panorera lite lättare med en hjälmmonterad ;)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top