Inköp av Giannelli från Tyskland.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Jo, det är så att jag går i tankarna att införskaffa ett effektsystem till nästa säsong. :tomten
Sökte runt lite här och fann två vettiga sidor som de flesta verkar beställa ifrån, goetz-motorsport.de och geiwiz.de

När jag kollade för ett par månader sedan på geiwiz.de så hade de giannellisystem, men inte längre. Nu verkar dom bara ha Athena. Så det får nog bli att beställa detta från goetz-motorsport.de

Nu till frågan: Hur beställer man ifall man inte kan ett ord tyska? :va
Har kommit så långt att jag lagt ner det i kundvagnen, men sen tar det stopp när man skall fylla i något i rutan "Gutschein einlösen". Är det ett lösenord man skall välja där måntro?

Har 0,0 erfarenhet av att beställa från utlandet och av tyska sidor så jag skulle bli evigt tacksam ifall någon som beställt från sidan tidigare kunde berätta lite hur det hela går till! :)
Enligt giannelli.com så finns det en återförsäljare av systemen här i GBG, kanske säkrare att höra ifall dom kan ta hem ett, fast det kanske blir dubbelt så dyrt? :näsblod

Nåväl, mycket tacksam för svar!

Solid snake

Guest
Långa farbron kan tyska, snacka med honom.

Tror han tar betalt i natura för en tyska-lektion med dig.

Lartes sa att han gör det, han älskar farbron.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Tjet skrev:
Jo, det är så att jag går i tankarna att införskaffa ett effektsystem till nästa säsong. :tomten
Sökte runt lite här och fann två vettiga sidor som de flesta verkar beställa ifrån, goetz-motorsport.de och geiwiz.de

När jag kollade för ett par månader sedan på geiwiz.de så hade de giannellisystem, men inte längre. Nu verkar dom bara ha Athena. Så det får nog bli att beställa detta från goetz-motorsport.de

Nu till frågan: Hur beställer man ifall man inte kan ett ord tyska? :va
Har kommit så långt att jag lagt ner det i kundvagnen, men sen tar det stopp när man skall fylla i något i rutan "Gutschein einlösen". Är det ett lösenord man skall välja där måntro?

Har 0,0 erfarenhet av att beställa från utlandet och av tyska sidor så jag skulle bli evigt tacksam ifall någon som beställt från sidan tidigare kunde berätta lite hur det hela går till! :)
Enligt giannelli.com så finns det en återförsäljare av systemen här i GBG, kanske säkrare att höra ifall dom kan ta hem ett, fast det kanske blir dubbelt så dyrt? :näsblod

Nåväl, mycket tacksam för svar!

Så här kan du göra -

Skicka iväg ett mail och skriv att du bor i Sverige och fråga om det går bra att skicka det hit. Skriv på engelska så får man oftast engelska svar.

Får du inget svar på mailen så ring och prata på engelska.

Du kan alltid andvända altavista.se´s översättare också om dom skulle skriva tillbaka till dig på tyska eller andvända den för att beställa på internet, Men dock skulle jag nog om jag skulle vilja skicka efter nått därifrån ta kontakt med dom först och fråga om det går bra att dom skickar det.

//Padde

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Jag har en polare som säljer sitt system... Bor dock i Stockholm. Säg till om du är intresserad.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Padde skrev:
Så här kan du göra -

Skicka iväg ett mail och skriv att du bor i Sverige och fråga om det går bra att skicka det hit. Skriv på engelska så får man oftast engelska svar.

Får du inget svar på mailen så ring och prata på engelska.

Du kan alltid andvända altavista.se´s översättare också om dom skulle skriva tillbaka till dig på tyska eller andvända den för att beställa på internet, Men dock skulle jag nog om jag skulle vilja skicka efter nått därifrån ta kontakt med dom först och fråga om det går bra att dom skickar det.

//Padde

Det låter som en bra idé, får köra på det. Tackar! :tummenupp

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Mer än att köra med ett effektsystem gör det att köra 175cc på originalsystemet. Dom finns att köpa i sverige på www.addemoto.se till yamaha DT pris: 2290:-
Levereras komplett med kolv och ringar. Kan köras på original topplock.

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Tjet skrev:
Till :tungan

Giannelli? Pris?

Jepp, Giannelli. Pris? Vet inte, han har tydligen ingen lust att skicka det till Göteborg, PM:a om du vill ha hans MSN. Du får snacka vett med killen, behöver inte vara så svårt.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Itacha75 skrev:
Jepp, Giannelli. Pris? Vet inte, han har tydligen ingen lust att skicka det till Göteborg, PM:a om du vill ha hans MSN. Du får snacka vett med killen, behöver inte vara så svårt.

The PM is yours!

Varför köper inte du det av honom då?

editerad efter påtryckning av Ormen.

Last edited:

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
philsson skrev:
Mer än att köra med ett effektsystem gör det att köra 175cc på originalsystemet. Dom finns att köpa i sverige på www.addemoto.se till yamaha DT pris: 2290:-
Levereras komplett med kolv och ringar. Kan köras på original topplock.
På addemoto är det bara till DT125LC, inte samma motor som i DTR

YammaDT

Glidare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Honda CBF600S
WTF! Athena som dom har på Geiwiz är jävligt bra grejer!!! Jag har ett själv och jag har inte ångrat mig inte en sekund!! MC:n går så in i h*lvete! :D
Vill du så kan du ta kontakt med Addemoto för dom handlar nämligen en hel del grejer från Geiwiz! Jag var faktiskt nere i Tyskland och hämtade mitt system där och jag lovar att Geiwiz är en seriös firma! :)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
aprilia killen! skrev:
hallå vet du var man kan få tag i en 34mm till aprilia rs125!`?
Alltså förgasare kan du köpa vilken somhällst bara den passar på insuget. finns 36mm att köpa på www.addemoto.se men vet inte om de passar till din hoj. som sagt.. bara de passar på insuget så!.

matte@honda

4-takt e fett
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
CBR 125 och en Grön Choppercykel
Tjet skrev:

När jag kollade för ett par månader sedan på geiwiz.de så hade de giannellisystem, men inte längre. Nu verkar dom bara ha Athena. Så det får nog bli att beställa.....QUOTE]

hör me ulf mohlin på mohlins. ja beställde ett giannelli av honom för ett tag sen. kostar inte så mycke. www.mohlins.se

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...