matte@honda skrev:hör me ulf mohlin på mohlins. ja beställde ett giannelli av honom för ett tag sen. kostar inte så mycke. www.mohlins.se
Skall köpa av Itacha75s kontakt, men tack ändå.
1400 skulle jag få det för, vad tror ni?
matte@honda skrev:hör me ulf mohlin på mohlins. ja beställde ett giannelli av honom för ett tag sen. kostar inte så mycke. www.mohlins.se
Köpte själv ett gianelli begagnat nu i somras. skulle så gärna vilja blästra eller liknande. är slipa att föredra kanske?. för det är lackat svart nu.YammaDT skrev:Låter väl som ett vettigt pris...Bara att blästra, lacka o sota ur så ska det nog bli fräscht.
philsson skrev:Köpte själv ett gianelli begagnat nu i somras. skulle så gärna vilja blästra eller liknande. är slipa att föredra kanske?. för det är lackat svart nu.
Rostar det föresten?. om det inte är lackat
Det rostar, så man får ta av det nån gång ibland och slipa av rosten, och spraya ny färg.philsson skrev:Köpte själv ett gianelli begagnat nu i somras. skulle så gärna vilja blästra eller liknande. är slipa att föredra kanske?. för det är lackat svart nu.
Rostar det föresten?. om det inte är lackat
Jag vill gärna ha det olackat.. dvs utan nån färg mm.. kan man klarlacka direkt på plåten?. då rostar det väl inte?-.KalleNorton skrev:Det rostar, så man får ta av det nån gång ibland och slipa av rosten, och spraya ny färg.
philsson skrev:Jag vill gärna ha det olackat.. dvs utan nån färg mm.. kan man klarlacka direkt på plåten?. då rostar det väl inte?-.
Mitt var bara rostigt i början av kröken, så där syntes det inte om man spreja svartphilsson skrev:Jag vill gärna ha det olackat.. dvs utan nån färg mm.. kan man klarlacka direkt på plåten?. då rostar det väl inte?-.
hehe.. ok.. men ska se om jag orkar slipa det rent och fint.. å hittar nån bra klarlack sen.. men vad ska man köra för slippapper på det.. lämplig grovhet?.KalleNorton skrev:Mitt var bara rostigt i början av kröken, så där syntes det inte om man spreja svart
Sätt på stålborste på en borrmaskin och slipa, där det är svårt att komma åt tar man en dremel och slipar!philsson skrev:hehe.. ok.. men ska se om jag orkar slipa det rent och fint.. å hittar nån bra klarlack sen.. men vad ska man köra för slippapper på det.. lämplig grovhet?.
Stålborste låter grovt. blir det inte mycket fula repor mm då?.KalleNorton skrev:Sätt på stålborste på en borrmaskin och slipa, där det är svårt att komma åt tar man en dremel och slipar!
philsson skrev:Stålborste låter grovt. blir det inte mycket fula repor mm då?.
Och dremel vet jag inte ens vad det är.
philsson skrev:Haha!.. det lärdet ju "inte" göra.. sluta spamma nu solid..
Nope, inge repor. Man kan ta och polera det i efterhand, så blir det blankt och fint ocksåphilsson skrev:Stålborste låter grovt. blir det inte mycket fula repor mm då?.
Och dremel vet jag inte ens vad det är.
Aja.. en sådan. synd att man inte har det då. får vänta tills nästa jul.KalleNorton skrev:Nope, inge repor. Man kan ta och polera det i efterhand, så blir det blankt och fint också
http://www.karratha.com/~nba/dremel.jpg
Det är en dremel!
Hur bär man sig åt då. lämnar man in det eller?. kostar?.cRoC skrev:Förzinka systemet så ska du se att det förblir rostfritt
philsson skrev:Hur bär man sig åt då. lämnar man in det eller?. kostar?.
Aja.. göt.. är det bara polera och sen aplicera zinksprayet`?.. håller det bra kvalla?.matte@honda skrev:köp CRC Zinkspray o kladda på lite.. finns lite överallt tror ja
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |