Nej varför det ? Det fungerar för dig och du är nöjd.
Men ditt val av tält visar att du kan vara i en sådan position att du inte behöver imponera på andra med tältet.
Inget behov av att tält-impa, nej.
Det skulle snarare kännas löjligt att smälla upp ett 8.000kr-tält på de svensson-ställen där jag brukar tälta.
Mitt första tunneltält kostade 600 spänn och det hade jag i 7 eller 8 år. På hemväg en helg när jag hade varit ute, åkte jag igenom en åskskur. Inget märkvärdigt, utan när jag kom hem var regnet glömt och tältet åkte ned i källaren.
Nytt år, ny tälthelg. Tänkte kolla hur partyt i samband med vätterrundan var i Motala. Kommer ut till Zäta-parken och slår upp tältet och när jag kryper in är hela innertältet fullt med stora hål! Jag begriper ingenting, men så plötsligt kommer jag ihåg åskskuren...
Hade jag kommit ihåg att lägga ut tältet i torkrummet hade jag säkert haft kvar det lika länge till.
Det jag vill säga är att jag tror att jag och det stora flertalet campare inte sover bättre i ett tält för tiodubbla priset. Till största delen för att vi bara slår upp tältet på gräsmattor i fint väder utan blåst. Vi är inte ute veckor i sträck utan håller oss till en helg, upp till en vecka.
Nackdelen med mitt billiga tält var att det var lite omständligt att slå upp. T.ex. var man tvungen att först få upp ytter- och sen krypa in och fästa innertältet varje gång. Tog några minuter extra, men så är det att vara sn...ekonomisk.