Inköp av TC570 ?

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Kikar lite smått på en andrahoj närmare bestämt en offroad som kanske även skall gå att köra som motard samt köra dubbat på vintern på mestadels grus och is. Har kikat litepå Husqvarnas TC570 som ju finns som enduroreggad för runt 30k.

Hur är den som hoj i sig, täta oljebyten osv, eller går den lite längre sträckor utan sådant ? Det är en 00 ev 01 vi snackar om.
Går den att landsvägsregga ? Har inte riktigt koll på om det var möjligheten att lv-regga en enduro eller att enduroregga en cross som inte går att göra längre.
 

Corpsegrinder

Corpse
Gick med
5 May 2005
Ort
Arvika
Hoj
Husqvarna 610TC 95:a, Husaberg 400 FE 01, KTM 250 SXF 06
Tc 610

hej. undrar på om du är sugen på en 610 TC. ett riktigt monster att ha på både grus väg och skog. har inte testat den på is än. för nu ska jag sälja den. hör av dig om du är intresserad.

:yoparty
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Går inte en TC att regga då ? Är det skillnad i drevning mellan TE och TC. 610 är väl både större och tyngre eller har jag fel ?

Corpsegrinder: Har du ute din på annons överhuvudtaget? :va
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Mattiaz skrev:
Går inte en TC att regga då ? Är det skillnad i drevning mellan TE och TC. 610 är väl både större och tyngre eller har jag fel ?

TC är ju crossen så den går väl inte att LV-regga. Eller? Vad vet jag?

Fyra växlar på TC, sex växlar på TE. En TC blir nog rätt tradig att köra längre sträckor med.

Enligt Halvards motor skiljer i stor sett bara plasten mellan 610 `00 och 570 `01 men återigen, inget jag har 100% koll på.

Min TE610 `00 väger 117,8 torr, mycket eller lite avgör du själv, TE610E däremot är en riktig klump med sina 140+ kilon.

610:an är en jäkligt trevlig hoj faktiskt, för mycket pulver för min smak bara.
 

Corpsegrinder

Corpse
Gick med
5 May 2005
Ort
Arvika
Hoj
Husqvarna 610TC 95:a, Husaberg 400 FE 01, KTM 250 SXF 06
svar nej. jag har inte min ute på annons. kan säga så här att min e fruktansvärt tung att ha på bana. men ute i skogen e den helt underbar
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Mattiaz skrev:
Går inte en TC att regga då ? Är det skillnad i drevning mellan TE och TC. 610 är väl både större och tyngre eller har jag fel ?

Crossen(TC) går utmärkt att regga för gata. Reggade en själv för 5 år sen.
Kabelhärva finns att köpa om du inte gör en själv.
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
SM 570 RR skrev:
Crossen(TC) går utmärkt att regga för gata. Reggade en själv för 5 år sen.
Kabelhärva finns att köpa om du inte gör en själv.

Men det var ju dock 5 år sedan, har de inte gjort om reglerna för LV-reggning numera?
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Mattiaz skrev:
Men det var ju dock 5 år sedan, har de inte gjort om reglerna för LV-reggning numera?


Dom har gjort om reglerna. Sen gjorde dom om reglerna igen. Det var ungefär då tappade jag bort mig i regeldjungeln.
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Tysken skrev:
Dom har gjort om reglerna. Sen gjorde dom om reglerna igen. Det var ungefär då tappade jag bort mig i regeldjungeln.
Vad är det för regler nu då? :confused:
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
SM 570 RR skrev:
Vad är det för regler nu då? :confused:

Ja för nåt år sen var det ju helt omöjligt att regga in en cross men den regeln ändrades snabbt och hur det ligger till nu kan jag tyvärr inte svara på.
Men som vanligt kan nog www.bilprovningen.se ge solklara besked på vad som gäller :hihi
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Tysken skrev:
Dom har gjort om reglerna. Sen gjorde dom om reglerna igen. Det var ungefär då tappade jag bort mig i regeldjungeln.
Men var det verkligen reglerna för LV som ändrats fram och tillbaka, var det inte E-reg ?

I alla fall, jag har lite löst undersökt möjligheterna att regga min SMR och då fick jag förklarat för mig av KTM Scandinavia att det sedan årsskiftet är möjligt att e-regga men inte lv-regga. Innan årsskiftet gick det inte ens att e-regga.

.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Spider skrev:
Men var det verkligen reglerna för LV som ändrats fram och tillbaka, var det inte E-reg ?

I alla fall, jag har lite löst undersökt möjligheterna att regga min SMR och då fick jag förklarat för mig av KTM Scandinavia att det sedan årsskiftet är möjligt att e-regga men inte lv-regga. Innan årsskiftet gick det inte ens att e-regga.

.

Det var nog bara reglerna för E-reg som ändrats men som du säger kan man ju inte LV-regga en cross utan bara E-regga.

Jag vill återigen belysa att min TE610 *blinkblink* går att LV-ragga för en ringa summa. :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top