inkörning - hur ska man göra ?

rraammbboo

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2007
Hoj
Husqvarna 12 sm 07
husqvarna 125 sm

jag har också en husqvarna sm 125s fan va gött med en till som har en. jag körde in min ca. 50 mil sen slängde jag på effekt och körde fullt =). men min skar också :p men det hade inget med inkörningen att göra. det va fabriksfel. jag lämnade in den och dom bytte cylinder och kolv och den körde jag in 25 mil jävligt lungt sen så gasade jag fullt korta stunder men återförsäljar'n sa att det räckte med några mils inkörning men vågade inte riktigt lita fullt ut på det. men han kör cross och e meckare så han vet nog va han snackar om :) tack och hej leverpastej :p

tjenare
jag undrar vad ni tycker om dessa husqvarna 125 sm 07 ?
e dem sköna att köra å är dem lämpliga att köra långt med?
vad gör dem på mätaren?
tacksam för svar då jag funderar på att köpa denna elr ch racings 125 sm 4-t men de lutar mest åt husqvarna 125 2-t:tummenupp :D

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Motorn skall köras in hårt. När den är renoverad/ny så starta den lyssna lite efter missljud, hörs inget kör olika varv upp till arbetstemperatur. Upprepa detta 3ggr och sen brassar du jävel. Det är vad jag fått lära mig av 2-takts gurus. Och det funkade fint på crm:en. Bättre bett än innan.

Och motorbromsa inte en 2-takt för HOJENS skull. Eller vill du renovera motor som en annan byter kalsonger så visst. :rolleyes:

Det är inte bra alls att motorbromsa??:va

rizzle

opera
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
husqvarna sm
vet redan mitt problem ;D
det går bra att motorbromsa om man ionte har separat oljeblaning eftrseom det inte fungerar lika bra som när man blandar direkt.
till exempel på en cross fungerar det bra

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
3025577 vet redan mitt problem ;D
det går bra att motorbromsa om man ionte har separat oljeblaning eftrseom det inte fungerar lika bra som när man blandar direkt.
till exempel på en cross fungerar det bra
Nja skulle inte rekomendera att motorbromsa allt för mycket på en med oljeblandat i bensinen heller. Olja har till uppgift att smörja men samtidigt kyla. Så naär du ligger på 12 rpm och släpper gasen (alternativt sparkar ner en växel) så får den så mycket olja som den får på tomgång vilket inte är mycket jämfört med vad den skulle fått vid det varvtalet vilket ökar temperaturen.

Det är vad jag fått lära mig iaf men någon kunnig motbevisar så böjer jag mig. :tummenupp

Men funkar dock bättre på en med blandat i bensinen än en med separat blandning helt klart.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept