Kul med ett trådlyft i ett viktigt ämne...
Jag blev dock lite förvånad över Two Stroke's inlägg här... du brukar väl vara mekaniskt kunnig och ganska klarsynt?
Självklart är det väl bättre för FABRIKANTEN, med en mjuk inkörning - mindre risk för reklamationer!
Varför kör INGA tävlingsförare in sina maskiner på, enligt fabrikant, föreskrivet sätt?
Att "köra in däck" är nog den värsta myt hittills! Ta det lugnt de första kilometrarna, med sakta ökande nedlägg - sedan är det klart! Att köra flera mil, tiotals mil... lika trovärdigt som kvävgas i däcken för 300:- per fyllning
Enda jag MÖJLIGEN kan acceptera teoretiskt är att DUBB-däck behöver några mil - men det är en annan historia!
Överkurs gällande Kvävgas, Nitrogen eller N2 som man försökte sälja som Kejsarens nya kläder - om nu syremolekylen i vanligt luft (78% kväve, 21% syre och 1% Argon) skulle vara "mindre" och slippa ut lättare, eller "oxidera" gummit (och därmed binda sig till gummioxid och därmed minska trycket) skulle ju ett fåtal påfyllningar av luft ge en allt renare N2 koncentration...(20% läcker ut och fylls på med 80/20 blandning, 4% syre kvar - ny runda).
Folk ÄR lättlurade och vissa tjänar/sparar pengar på detta!
Shit the same - kör in så ni sover gott - skiljer säkert inte så mycket, men det är ROLIGARE med fett ös direkt - o inte fasiken brukar det leda till problem! OM det gör det, är det ju bättre inom garantitiden, än efter!