Inkompetenta

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Var i eftermiddags på ett möte i min skola med rektor, studievägledare och min mentor pga att jag ska lägga om mitt schema lite.

Jag tror inte att jag har stött på några mer inkompententa personer i hela mitt liv. Rektorn och min mentor va för det första inte pålästa inför mötet för 3 sekunder utan visste knappt vad det handlade om. Mötet hade vi för att jag kännde att mitt nuvarande schema inte funkade. Så vi började disskutera lösningar, efter 30 min så kläcker studievägledaren ur sig att det bara finns EN lösning. Då har vi suttit å disskuterat och planerat flera lösningar men hon sitter å håller på den informationen. :eek:

Sen skulle vi planera ett yttligare möte för att följa upp det hela och då kan dom knappt bestämma ett datum. Först ville dom ha ett möte på redan på måndag, men då informerade jag dom om att det kanske va lite svårt eftersom det kan va bra om jag har gått ett tag enligt mitt nya schema innan vi utvärderar det hela.
Så efter 15 minuter av ingenting så bestämmer dom sig för att dom ska ringa mig när dom bestämmt ett datum.

Jag har varit på ganska många möten när jag jobbade som elektriker och jag har aldrig varit med om att folk har varit så ointresserade och inkompetenta som den här gången! :mad:

Så.. nu har jag fått skriva av mig lite.. tack..

//Emil, trött på att folk inom skolan ska va så inkompententa (gäller inte alla)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
En del skulle nog må bra av att luftas lite och inte bara sitta instängda i dammiga lokaler. Jag känner igen fenomenet och om man inte själv tar kommandot och styr upp det hela, kan det fortgå precis hur länge som helst... :brynad

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
okej. jag fortsätter. världen är full av idioter.

idag när jag väntade på bussen hittade jag ett dieselsnigelspår. det var långt. vid rödljuset alldeles före stannade en motorcykel och jag tänker att han/hon borde köra försiktigt. VAFAN GÖR IDIOTEN? HAN WHEELAR FÖRBI RÄTT ÖVER SNIGELSPÅRET och jag håller för öronen och ögonen för jag ville inte se.

fucko.

:4skrika

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TomK skrev:
En del skulle nog må bra av att luftas lite och inte bara sitta instängda i dammiga lokaler. Jag känner igen fenomenet och om man inte själv tar kommandot och styr upp det hela, kan det fortgå precis hur länge som helst... :brynad

Jo. Dom verkar inte ha nån direkt tidsuppfattning.

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
låter som du hadde möte med politiker :crash :slicka

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Arbetsledaren kommer ut till ett kommunalt vägarbete mitt i smällkalla vintern. Samtliga gubbar stod och hängde på spadarna och huttrade:

- Men gubbar, om ni jobbar lite, så håller ni värmen uppe.
- Hörru du! Här ser du några som kan frysa...

Anja: Cooolt!! :rock ;)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Skolorna har ju tappat allt.
Om inte en elev följer ordinarie studieplan, gör sina läxor, håller tyst, kommer till lektionerna och låtsar förstå allt så brister utbildningen. Ingen orkar längre ta hand om de som behöver lite hjälp.
Ändring av schema görs inte varje dag och då blir det fort "jobbigt". Någon flexibilitet finns heller inte hos lärarna, speciellt inte de som tror att de äger skolan.
Eleven blir bara åsidosatt idag.

Fast det är heller inte bättre ute i arbetslivet. Folk växer inte upp. Man kan höra samma gliringar från en 55-årig gammal jävla kärring som man gjorde från bänkkompisen i fyran. Nånstans tycker man att man inte beter sig precis så som en 10-åring om man just är vuxen.
Men detta finns överallt. Det verkar inte som om folk växer upp längre.
Grannen skall påvisa att jag gör fel som startar bågen 4 meter från själva gatan och hotar med vräkning. Han vet bäst och man ifrågasätter inte honom, öppnar man munnen så fortsätter han kackla likt en 12-åring och man pratar bara i mun på varandra. Märk väl att han är 50+ han med.
Kärringen på gatan måste tala om för en att man parkerat framför en garageport och flyttar man inte bilen blir det ett polisiärt ärende eftersom parkeringsvakterna strejkade ju. Jag tyckte inte det var så farligt eftersom jag bara skulle posta ett brev en bit bort. Hon fortsätter att tjabba och det är klart man undrar om hon inte har ett arbete att gå till. Då är hon 100ggr. bättre än mig och har eget företag och kämpat sig till den platsen hela sitt liv. Och? Det skiter jag fullständigt i, jag ville bara posta mitt brev. Ännu en gång - en vuxen person som är lika mallig precis som en 11-åring som fått bättre resultat på matteprovet än sin bänkkompis.
Så här är det alltså.

Klart man frågar sig: Ärt detta hur en vuxen person ska bete sig? Då växer man ju inte upp.

750RR

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
maverick_750rr skrev:
Skolorna har ju tappat allt.
Om inte en elev följer ordinarie studieplan, gör sina läxor, håller tyst, kommer till lektionerna och låtsar förstå allt så brister utbildningen. Ingen orkar längre ta hand om de som behöver lite hjälp.
Ändring av schema görs inte varje dag och då blir det fort "jobbigt". Någon flexibilitet finns heller inte hos lärarna, speciellt inte de som tror att de äger skolan.
Eleven blir bara åsidosatt idag.
750RR

Du lever nog i en annan verklighet än jag. Sådär fungerar det verkligen inte där jag arbetar i alla fall. Vi ger individuella studieplaner till alla elever som behöver det och jag jobbar varje dag på att stoppa mobbning och att stärka självförtroendet hos mina elever. Helt tvärtemot din uppfattning upplever jag samma starka engagemang från nästan alla mina kollegor OCH från skolledningen. Varifrån kommer dina erfarenheter?

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
Alla studievägledare är väl lite bakom flötet!
Va e det för utbildning till at bli en sån? två dagars kurs på sin höjd?

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
#2 skrev:
Alla studievägledare är väl lite bakom flötet!
Va e det för utbildning till at bli en sån? två dagars kurs på sin höjd?

Nope. Återigen har ni fel. Studievägledaren på min arbetsplats är en stor tillgång för alla. De sysslar inte bara med yrkesvägledning utan studievägledning överhuvudtaget och vår SYO har många elevärenden av skiftande karaktär på sitt bord. Är det någon som ständigt jobbar över och sitter på EVS och EVT så är det hon.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
EBS skrev:
Jag har varit på ganska många möten när jag jobbade som elektriker och jag har aldrig varit med om att folk har varit så ointresserade och inkompetenta som den här gången! :mad:

Har du lyckats missa alla jubelidioter i byggbranchen kan du inte hållit på länge alltså :rolleyes:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Macho Woman skrev:
Du lever nog i en annan verklighet än jag. Sådär fungerar det verkligen inte där jag arbetar i alla fall. Vi ger individuella studieplaner till alla elever som behöver det och jag jobbar varje dag på att stoppa mobbning och att stärka självförtroendet hos mina elever. Helt tvärtemot din uppfattning upplever jag samma starka engagemang från nästan alla mina kollegor OCH från skolledningen. Varifrån kommer dina erfarenheter?

Jag tänkte på dig när jag skrev det. Inte för att jag utgick ifrån dig, missförstå mig inte, men jag kunde samtidigt som jag skrev det inte föreställa mig Macho tanten som en lärare som bara glor på en elev som frågar efter hjälp eller vill ha en individuell studieplan.
Din skola är faktiskt lite unik.
Det funkar inte riktigt som det sklall på alla skolor, varför har sverige så dåliga resultat i kärnämnena i så fall?

Tur för dig att du hamnade på en "bra" skola, jag har sett MÅNGA mindre bra...

750RR
ps. Sökte lite lärarvikariat för nåt år sen och kom i kontakt med det då samt egna erfarenheter från mina egna skolor.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Macho Woman skrev:
Nope. Återigen har ni fel. Studievägledaren på min arbetsplats är en stor tillgång för alla. De sysslar inte bara med yrkesvägledning utan studievägledning överhuvudtaget och vår SYO har många elevärenden av skiftande karaktär på sitt bord. Är det någon som ständigt jobbar över och sitter på EVS och EVT så är det hon.

Ledsen att säga det men jag är böjd att hålla med, även på universitetsnivå (om det nu skulle göra någon skillnad) är studievägledarna ganska oförstående om man vill individualisera sin utbildning/inte klarar spärrarna/vill något annat än att diskutera individuella studieplaner. Tur att man klarat sej från det.

En fjäder gör ingen höna

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Inkompetenta

John Holmes skrev:
Har du lyckats missa alla jubelidioter i byggbranchen kan du inte hållit på länge alltså :rolleyes:

Jorå. Men dom är ju tvärtom. Dom ger en ju MINDRE tid än nödvändigt. ;)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
The_FacultyGirl skrev:
Hejjar på dig grabben!

Hoppas de där människorna kommer fram till något vettigt inom en vettig tidsram någondag ;)

Så här låter polisen om de har sirenen igång :p tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuuuuuuuuuuuuuuuuuuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiioooooeeeeiiiiooooouuueeeeiiiioooeeeuuuueeeiiii :crash

Så här låter glassbilen när den har utryckning:
Du du du du dutt,
du du du du dutt,
du dutt, du dutt, du dutt....... :brynad

:öl

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Macho Woman skrev:
Nope. Återigen har ni fel. Studievägledaren på min arbetsplats är en stor tillgång för alla. De sysslar inte bara med yrkesvägledning utan studievägledning överhuvudtaget...
Har de mycket erfarenhet av yrkeslivet? Utanför skolans värld alltså.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy