Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
du menar att strömmen jag tar från parkeringsljuset är + och att jag ska koppla - kabeln från cig honan till ramen?
se tummen? uppn jord?
jag är helt novis på el.
det är två kablar in till parkeringsljuset, en vit och en brun. Jag gissar att strömmen kommer in genom den vita, detta borde då vara minus? Så jag kopplar isf vit kabel till honans - pol och brun kabel till honans + pol?
Funkar inte ett batteri så att elektroner går från minuspol till pluspol? =/Minus kan även kopplas till jord i de flesta fallen.
ok tack, får bli att vänta på multimeter då.
I kopplingsschemat i manualen så går den bruna kabeln till en svart punkt medans den vita går till "to combinat switch". Verkar som att alla bruna går till svarta punkter. Symboliserar det jord?
Funkar inte ett batteri så att elektroner går från minuspol till pluspol?
=/
uppdatering:
Jag var precis nere och kopplade. Efter att ha läst i andra trådar på nätet kom jag fram till att bruna kablar var jord dvs (-). Så utan multimeter beslöt jag mig iaf för att koppla brun till minus och vit till plus. När jag gjort det så testade jag med gpsen och det funkade, gpsen fick fast ström. När jag sen satt fast lyktkåpan och ska köra därifrån märker jag att varken ljus eller gps går igång när jag vrider på nyckeln. Jag lyfter på sätet och kollar säkringarna, en säkring har gått.
Vad kan detta bero på? Om jag kopplat plus till minus och minus till plus borde det väl inte ha funkat från början?
hmm, kortslutit är jag säker på att jag inte gjort, kablarna är isolerade och de ligger inte emot varandra i kontakterna heller.
säkringen som dog var på 10A, Ska jag sätta dit en 25A istället och testa?
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning