Inomhuskörning?

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Hur är det nuförtiden? Jag är åksugen som få och snön ligger djup ute. Förekommer det någon körning inomhus numera någonstans?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Det är nog dåligt med det. Inget mer aktuellt i Södertälje iaf.

Om någon orkar så får ni gärna ragga ett ställe. Jag kommer gärna och testar om det är inom en 10-15 mil radie fr. sthlm
 

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Ort
S-tälje
Hoj
Eldsklinga
Precis köpt motard... trodde södertälje fortfarande rulla men icke!

Ingen som vet något annat ställe?
 

l-bror

www.sveamoto.com
Gick med
1 Feb 2008
Ort
Stuvsta, Huddinge.
Hoj
Suzuki GSXR 1000 2002 Husaberg 450 2005
då är de bara sätta sej och ringa runt till alla gocart hallar runt stockholm och flurta lite! :D
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jag kan högar men hur många är de som är intresserade i sthml området?

Helg eller vardag vad passar bäst?

Vi har som regel varit runt ca. 8-10 st som mest tidigare i Södertälje, och det är väl ungefär vad som funkar i antal. Om intresset är större dock så går det ju alltid dela upp i grupper så det går att vara iaf 15-20.

Men några nya ansiket så är vi nog max uppe i det antalet ändå, så så långt är det lugnt.

Att tänka på är ju att ren betong eller asfalt gäller för oss. Lackat golv eller motsvarande går inte köra på.

Av erfarenhet så är en gång i veckan väl ofta för att hålla deltagarantalet uppe. 1-2 tillfällen i månaden är nog mer lagom. OM ni hittar någonstans att vara så kanske det är lämpligt att köra en testdag o fortsätta därifrån.

Sen att maila eller ringa runt tror jag tyvärr är lite svårt. Det gäller nog att åka ut på plats och snacka med rätt person. Kanske ringa o kolla vem det är i förväg bara.
Sen tycker jag det vore schyst från våran sida att se till att dom blir garanterade sitt "min-belopp". Vill dom ha 2 lax t.ex. så ser vi till att det kommer minst 10 pers som betalar 200:- eller så får vi som kommer fylla i med resten.

Jag hjälper gärna till och kan snacka för mig. Men jag har ont om tid för att ta tag i det men skicka PM så hjälps vi åt.

•Blaa
•Barrett


 

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
åkersberga
Hoj
GasGas EC 300 E
Det verkar ju spännande det här! Har ju just skaffat mig en motard jag med :) Däremot har jag fått för mig att tvåtaktare har varit förbjudna på inomhusbanorna tidigare, brukar det vara så eller kan det finnas undantag tro?

Juste, är ny på motard som sagt, hur mycket förkunskaper behövs? Har kört en del med SMC, men snabb vet jag inte om jag skulle kalla mig :tungan
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Det verkar ju spännande det här! Har ju just skaffat mig en motard jag med :) Däremot har jag fått för mig att tvåtaktare har varit förbjudna på inomhusbanorna tidigare, brukar det vara så eller kan det finnas undantag tro?

Juste, är ny på motard som sagt, hur mycket förkunskaper behövs? Har kört en del med SMC, men snabb vet jag inte om jag skulle kalla mig :tungan

kan inte bekräfta något till 100 % men jag har för mig 2t är ok om du kör med low smoke olja.

och ang dina färdigheter så brukar det inte vara några som helst problem. snarare tvärt om, folk brukar vara hjälpsamma och svarar oftast om du ber om tips.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Låter klokt! Fyller på. ÅÅ barett jag ska inte vurpa framför /köra in i dig igen som förra vintern! :krama

•Blaa
•Barrett
•<micke>
•Skad (säkert intresserad)...
 

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
åkersberga
Hoj
GasGas EC 300 E
kan inte bekräfta något till 100 % men jag har för mig 2t är ok om du kör med low smoke olja.

och ang dina färdigheter så brukar det inte vara några som helst problem. snarare tvärt om, folk brukar vara hjälpsamma och svarar oftast om du ber om tips.

Härligt! Låter ju skoj det här! :) Skriver upp mig på intresselistan

•Blaa
•Barrett
•<micke>
•Skad (säkert intresserad)...
•lepik
 

blaa

Sporthojsnörd
Gick med
9 Oct 2009
Ort
S-tälje
Hoj
Eldsklinga
Jag har noterat att ni som skrivit ert intresse här är sådana som enbart åker "små" motarder...

Har de tidigare varit med någon med ex 660 smc, som jag själv har??

MVH B
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jag har noterat att ni som skrivit ert intresse här är sådana som enbart åker "små" motarder...

Har de tidigare varit med någon med ex 660 smc, som jag själv har??

MVH B

Inga problem. Allt är för stort inomhus, marginell skillnad med 450 eller 650 cc. :)
 

sellingj

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
kojan
Hoj
husqvarna sm450RR
nån som vet om de blir nå körning?
vi är 4st som är sugna på att åka.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top