Villor i centrala Stockholm är dyraRika villaägare? Jag blev betydligt fattigare av att flytta från en liten hyresrätt till en villa
Ja, fast det var inte enda anledningen till att vi valde bort Kungsholmen när vi letade kåkVillor i centrala Stockholm är dyra
Läsarna rasar på bussar och i tunnelbanan:
"Detta är orimligt" säger en läsare på perrongen i Västerhaninge.
Ett j*a gissel alltså
Är det någon som har lite tips om hur man kan lösa detta för sig själv då?
Jag ämnar ju jaga min brf för att se om nåt utrymme kan tillägnas MC, alt ställer jag i cykelrummet så länge, men det sista där gillar man ju inte.
Annars får jag gå runt i det intilliggande villa-området och fråga ifall jag får ställa min MC i deras garage/car-port i utbyte mot en slant.
Har inte kommit på fler idéer. Jo! Köpa en billig släp med ramp och ställa på min parkering, men det är ju riktigt mycket Morran & Tobias på det..
Ja, detta är ett problem när man kör hoj och bor lägenhet i storstad - utifrån de krav jag ställer är min egen uppfattning att har man inte mycket tur och får tag på garage eller liknande kan det ibland vara väldigt svårt att kombinera hojintresse med stadsboende. De krav jag ställer är att kunna parkera hojen säkert, kunna utföra tvätt och normalt enklare underhåll och kunna köra hoj när jag vill utan för lång transport till stället där hojen är parkerad och annat strul.
Visst finns det illvilliga människor som motarbetar mc, men till största delen skulle jag nog säga att detta helt enkelt bara är ett problem som inte existerar för de flesta (de som inte kör hoj) och att det därför inte finns tillräckligt intresse från hyresvärdar, kommuner, bostadsrättsföreningar m.fl. att ta tag i det. Det finns inga andra än vi själva som har något intresse i att arbeta för en förbättring och därför händer inget.
I många äldre bostadsområden finns i princip inga garage och när det byggs nytt numera är möjlighet att ha motorfordon något som aktivt prioriteras bort. Skulle man dessutom ha ett motorintresse som gör att man uppskattar att kunna göra ett spontant oljebyte eller vaxa sin pärla vid behov och helst skulle sova med hojen som huvudkudde om det bara gick kan man konstatera att då är man en utrotningshotad art - sådana människor finns inte i längre, i alla fall inte officiellt. Då har man gått långt över gränsen för vad som är acceptabelt stadsbeteende och därför återstår endast tre boendealternativ: att köpa ett hus långt ute på landet utan grannar, att checka in på sluten avdelning med fri tillgång till dämpande substanser - eller bo kvar och sluta köra hoj. De flesta som bor i städer och envisas med att ha motorcykel landar i något av dessa alternativ så småningom.
På något sätt känns det som om att gnälla om MC
Så istället skulle man gnällt på/hos/vid ... ?
Eller så kan man se motorcykelälskarna som ett kollektiv som kämpar för bättre villkor för alla i hela Sverige som kör mc
Ja, detta är ett problem när man kör hoj och bor lägenhet i storstad - utifrån de krav jag ställer är min egen uppfattning att har man inte mycket tur och får tag på garage eller liknande kan det ibland vara väldigt svårt att kombinera hojintresse med stadsboende. De krav jag ställer är att kunna parkera hojen säkert, kunna utföra tvätt och normalt enklare underhåll och kunna köra hoj när jag vill utan för lång transport till stället där hojen är parkerad och annat strul.
Visst finns det illvilliga människor som motarbetar mc, men till största delen skulle jag nog säga att detta helt enkelt bara är ett problem som inte existerar för de flesta (de som inte kör hoj) och att det därför inte finns tillräckligt intresse från hyresvärdar, kommuner, bostadsrättsföreningar m.fl. att ta tag i det. Det finns inga andra än vi själva som har något intresse i att arbeta för en förbättring och därför händer inget.
I många äldre bostadsområden finns i princip inga garage och när det byggs nytt numera är möjlighet att ha motorfordon något som aktivt prioriteras bort. Skulle man dessutom ha ett motorintresse som gör att man uppskattar att kunna göra ett spontant oljebyte eller vaxa sin pärla vid behov och helst skulle sova med hojen som huvudkudde om det bara gick kan man konstatera att då är man en utrotningshotad art - sådana människor finns inte i längre, i alla fall inte officiellt. Då har man gått långt över gränsen för vad som är acceptabelt stadsbeteende och därför återstår endast tre boendealternativ: att köpa ett hus långt ute på landet utan grannar, att checka in på sluten avdelning med fri tillgång till dämpande substanser - eller bo kvar och sluta köra hoj. De flesta som bor i städer och envisas med att ha motorcykel landar i något av dessa alternativ så småningom.
Jag bor i stan och har löst det genom att vara medlem i ett gemensamt hojgarage. Där har jag inte bara hojen utan även mina verktyg,svetsar och andra maskiner. Tillbringar mycket fritid där ihop med garagekompisarna. Men jag använder ju inte hojen till att jobbpendla med. Hojen är för mig ett intresse, så när hojen körs är det för att köra hoj. Jag promenerar eller åker kommunalt till jobbet. Tar ca 50 minuter att gå. Har ca 15 minuters promenad till mc-garaget.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |