Pelleh skrev:Fy fan vad hjälmen ser ut. Snacka om irriterande.
Farbrorn skrev:Nåja, bara börja räkna. Tog denna bild efter att jag åkte hem från stan en kväll. Tyckte det var konstigt att det började regna när det var fint väder.
Fick köra i 60 för att det inte skulle bli 100 ggr värre. Bågen såg ut som skit när jag kom hem. Det är ganska tröttsamt, åker man mellan stan och mig så blir det JÄMT så på kvällen under sommaren. Alla insekter tycker det är roligt att ha en liten "get together" över vägen. Jag avskyr mygg. Inte nog att de sitter som sten, de luktar död och förödelse med. Speciellt när man ska tvätta bort dem från hjälmen/stället.![]()
Buttman skrev:Jössös!
På tala om innehåll: Undra vad i hela fridens namn de innehåller, sanslöst med att försöka få bort dom när de väl torkat fast på hojen.
Farbrorn skrev:Tyckte jag hörde något träffade bågen på väg till jobbet imorse..
..vidriga insekter..![]()
Folköl skrev:Då ska du se all skit som flyger här nere. Insekter som är stora som godståg och som smäller lika hårt.
Ända positiva är väl att man kommer få hojen tvättad (ordentligt) av orkanen som väntas.
När jag var ute vid banan i helgen så hade jag min bag med skinnställ o hjälm ståendes på gräset. När jag lyfte upp den 30 min senare så låg det en sån liten förbannad skallerorm under och tryckte. Hädan efter ställer jag ingenting på gräsmattan, inte ens Dodgen.
P@trik skrev:Kanske just därför som dom aldrig kör över 80 km/h.
smefan skrev:Dom innehåller gegga å annat som man bara får bort med vinkelslip..
proPulsion skrev:Är ny på SH så jag kan ju passa på att ta inläggs-oskulden![]()
Jag frågade den skomakare jag är stammis hos vad som vårdar lädret bäst varav han sa att man ska undvika skofett. Istället började han snacka om ett mirakelmedel - Läderbalsam. Jag köpte det provade först på min torrfnasiga läderjacka...den blev 20år yngre (kanske kan användas som antirynk)
Läderbalsamet använder jag på stället då och då....det är verkligen en mirakelkur! Det bästa är att det luktar skitgott då det innehåller lite vax och honung (beprövade skinnmedel), det är såpass skonsamt att min skomakare använder det som Läppsyl om vintern!
vx800 skrev:Verkar lysande !! Var kan man hitta detta mirakelmedel ??? Skinnaffärer ??![]()
Farbrorn skrev:Speciellt när man ska tvätta bort dem från hjälmen/stället.![]()
Tiger302 skrev:Just på grund av sånt beundrar jag stollarna som åker i öppen hjälm och solbrillor. Känns nog fint att få en sån där på snoken i 100+....![]()
badcat skrev:Det är väl därför glidar folkets paroll är: Lyckliga knuttar har flugor på tänderna..![]()
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |