Insekter är det vidrigaste..

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Det värsta med insekter är den miljard getingar som surrar kring hojen för att äta upp skiten dagen efter.

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
Pelleh skrev:
Fy fan vad hjälmen ser ut. Snacka om irriterande.

Har ett snyggt slemmärke på hjälmen efter en resa till Norge. Kom en liten fågel från sidan som jag snuddade ganska bra. Kompisarna som åkte bil bakom sa att det regnade blod och skräp på dem. Höll väl ungefär 135km/h vid tillfället. :D

Buttman

Warrior of the world
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
KTM 660, YZF 750 Streetfighter
Farbrorn skrev:
Nåja, bara börja räkna. Tog denna bild efter att jag åkte hem från stan en kväll. Tyckte det var konstigt att det började regna när det var fint väder.
Fick köra i 60 för att det inte skulle bli 100 ggr värre. Bågen såg ut som skit när jag kom hem. Det är ganska tröttsamt, åker man mellan stan och mig så blir det JÄMT så på kvällen under sommaren. Alla insekter tycker det är roligt att ha en liten "get together" över vägen. Jag avskyr mygg. Inte nog att de sitter som sten, de luktar död och förödelse med. Speciellt när man ska tvätta bort dem från hjälmen/stället. :mad:

Jössös!
Det är bara till att njuta av buffén gubben. Öppna visiret och gapa stort, men glöm inte att strö lite salt och socker i munnen. Ger bättre smak.

Har tyvärr ingen näringsdeklaration på vad de innehåller, men jag tror inte vi blir feta av det iaf...

På tala om innehåll: Undra vad i hela fridens namn de innehåller, sanslöst med att försöka få bort dom när de väl torkat fast på hojen.

Elsmedo

Har påven en strutluva?
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
trajumf äräss!!
Dom innehåller gegga å annat som man bara får bort med vinkelslip..

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
Buttman skrev:
Jössös!
På tala om innehåll: Undra vad i hela fridens namn de innehåller, sanslöst med att försöka få bort dom när de väl torkat fast på hojen.

Proteiner! Det är nog det som gör att det sitter så f-bannat när det väl torkat. Har en bekant som spillde lite fettfri majonäs (=hög proteinhalt) på linoleummatta, den intorkade fläcken gick inte bort förrän han tog fram hammare och mejseljärn... :död

Amullo tipsade om Yes diskmedel tidigare i tråden, då det ska klara av fett, proteiner etc på disken. Annars är nog det bästa tipset att rengöra på studs när man kommer hem, innan det hinner torka fast.
Själv brukar jag alltid torka av mitt svindyra och enormt ömtåliga guldvisir med en vanlig disktrasa (svampiga typen) direkt efter en tur på hojen. Då räcker det med ljummet vatten (rikligt) och försiktiga tag med trasan, så slipper man repor. :tummenupp

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Husa 650-05
Farbrorn skrev:
Tyckte jag hörde något träffade bågen på väg till jobbet imorse..
..vidriga insekter.. :zpy

Då ska du se all skit som flyger här nere. Insekter som är stora som godståg och som smäller lika hårt.

Ända positiva är väl att man kommer få hojen tvättad (ordentligt) av orkanen som väntas.

När jag var ute vid banan i helgen så hade jag min bag med skinnställ o hjälm ståendes på gräset. När jag lyfte upp den 30 min senare så låg det en sån liten förbannad skallerorm under och tryckte. Hädan efter ställer jag ingenting på gräsmattan, inte ens Dodgen.

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
Folköl skrev:
Då ska du se all skit som flyger här nere. Insekter som är stora som godståg och som smäller lika hårt.

Ända positiva är väl att man kommer få hojen tvättad (ordentligt) av orkanen som väntas.

När jag var ute vid banan i helgen så hade jag min bag med skinnställ o hjälm ståendes på gräset. När jag lyfte upp den 30 min senare så låg det en sån liten förbannad skallerorm under och tryckte. Hädan efter ställer jag ingenting på gräsmattan, inte ens Dodgen.

Haha, det suger att bo där livsfarliga djur trivs. ;D
Fast, sommar året runt är klart värt vissa besvär med flygande/mobilt organiskt skräp.

vx800

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
Suzuki vx800 (först en rödmetallic...skrotad, nu en blåmetallic.)
proPulsion skrev:
Är ny på SH så jag kan ju passa på att ta inläggs-oskulden :)

Jag frågade den skomakare jag är stammis hos vad som vårdar lädret bäst varav han sa att man ska undvika skofett. Istället började han snacka om ett mirakelmedel - Läderbalsam. Jag köpte det provade först på min torrfnasiga läderjacka...den blev 20år yngre (kanske kan användas som antirynk :) )

Läderbalsamet använder jag på stället då och då....det är verkligen en mirakelkur! Det bästa är att det luktar skitgott då det innehåller lite vax och honung (beprövade skinnmedel), det är såpass skonsamt att min skomakare använder det som Läppsyl om vintern!

Verkar lysande !! Var kan man hitta detta mirakelmedel ??? Skinnaffärer ?? :confused:

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Hoj
TL1000s
Tiger302 skrev:
Just på grund av sånt beundrar jag stollarna som åker i öppen hjälm och solbrillor. Känns nog fint att få en sån där på snoken i 100+.... :hihi

Det är väl därför glidar folkets paroll är: Lyckliga knuttar har flugor på tänderna.. :hihi

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
badcat skrev:
Det är väl därför glidar folkets paroll är: Lyckliga knuttar har flugor på tänderna.. :hihi

Så här?
:hihi

Bifogat

• 1177.jpg
    1177.jpg
    19.2 KB · Visningar: 57
  • 1184.jpg
    1184.jpg
    30 KB · Visningar: 61
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...