Insider Ikväll 22:00 Kanal 3

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
"Detta beror på arbetslösheten"

Sure, bland äldre. Men alla som var 13-20? Går man inte i plugget då?

Jag vet inte, bara en tanke. Hemskt hur som helst

Raptor

Kör bara kör!
Gick med
12 Apr 2004
Hoj
Ingen
Förstår inte hur "gubben med skägg" kan hänvisa till statistik från 96! Det är ju faan snart tio år gammalt.

Vi lever ju i nuet. 75% av alla som sitter på kåken är invandrare. Märkligt när det "bara" 10% "invandrare" av svenska befolkningen!!!!!!!!!!!!1

Kahobe skrev:
Japp.. också fick man veta att allt berodde på att "dom" (tm) inte hade några jobb och att allt skulle bli bättre om de tvingades att stiga upp kl 06.00 och gå till jobbet..
Ett enkelt sätt för panelen (bara PK-folk) att smita undan allt ansvar och krav.
När det inte ens finns jobb åt s.k etniska svenskar ??
Innan våra partitrogna börjar gapa "rasist" åt mig, läs gärna i spalten till vänster under mitt nick, först!

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Det är ju ganska löjligt egentligen att man "inte får" prata om invandrare utan att bli kallad rasist. Och gud förbjude om en offentlig person tar upp ämnet - blåsväder och avgång som resultat på fem röda. Tidningarna lindar in det, men läser man mellan raderna så är det ganska uppenbart i hur stor utsträckning det är invandrare som utför dåden. Oftast nämns det på sin höjd iform av att personen riskerar utvisning. Och jag tror inte det är Agda Persson 78 som det syftas på då.

Jag tror att det här kan leda till att det talas om det mer i media och gynnar utvecklingen av det hela. En av anlendningen till att det blivit så utsträckt och vanligt kan mycket väl ha att göra med det inte talas om det, de förstår inte vilka brott de utför egentligen (ref: killarna utanför slussen om deras bravader), tas det upp kanske de skäms och tänker till en extra gång innan de utför något., någonstans borde de ju ända förstå vad som är ditt och mitt. Idioter.

När jag växte upp var en rasist en svensk som såg snett på en invandrare, idag är det tvärtom. Det är invandrarna som har rakad skalle, svarta kängor med stålhätta och bomberjacka; inte "Svennarna".

sandstream

Guest
När jag växte upp på 80-talet var vi livrädda för invandrargängen som härjade runt Kungsan.
Verkar inte vara så annorlunda idag :död

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Husaberg 570
Innan man går ut här så plockar jag och mina kompisar av oss alla kort och grejer som man inte behöver ha så är det lättare att få nya saker när man har blivit rånad.. Och man vet att en fredagskväll så kommer MINST 4-5 invandrare att bråka med en... Det enda man kan försöka göra är att ingorera dom.. Pratar bara om högst personliga erfarneheter men jag har varit med om att två (!!!) svenskar har hållt på o tjafsat medans ja, säkert uppe i 60-70 invandrare börjat bråka med genom tiderna... Och då är jag endast 17 år så jag har ju inte varit ute lika mycket som ni andra...

Något är ruskigt fel i detta samhälle!!

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Stolten skrev:
Innan man går ut här så plockar jag och mina kompisar av oss alla kort och grejer som man inte behöver ha så är det lättare att få nya saker när man har blivit rånad.. Och man vet att en fredagskväll så kommer MINST 4-5 invandrare att bråka med en... Det enda man kan försöka göra är att ingorera dom.. Pratar bara om högst personliga erfarneheter men jag har varit med om att två (!!!) svenskar har hållt på o tjafsat medans ja, säkert uppe i 60-70 invandrare börjat bråka med genom tiderna... Och då är jag endast 17 år så jag har ju inte varit ute lika mycket som ni andra...

Något är ruskigt fel i detta samhälle!!

ooh, herre gud. & jag tycker det är många "sånna där" (invandrare mellan 13-18år) i gävle som ska hålla på & bråka.. :fatta! :huvet

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
allt dedär är lögn.. måste det ju vara.. för sånt finns ju inte här ba.. i min pappa politikerns lilla villa på 1½ miljon m^2 ... asåå... de har ju inte gjort er nått.. eller hur.. de e ju inte så många, man ser dem ju aldrig ute ens.. hmmppff... :3freak

edit: inte speciellt konstruktivt meddelande men ändå

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Husaberg 570
granath_ skrev:
ooh, herre gud. & jag tycker det är många "sånna där" (invandrare mellan 13-18år) i gävle som ska hålla på & bråka.. :fatta! :huvet

Har hört nånstans att Eskilstuna har mest kriminalitet i Sverige baserat på antalet invånare, om det stämmer vet jag ej men det skulle absolut inte förvåna mig..

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Stolten skrev:
Har hört nånstans att Eskilstuna har mest kriminalitet i Sverige baserat på antalet invånare, om det stämmer vet jag ej men det skulle absolut inte förvåna mig..
Men det är fortkörningar på slangen den statisiken handlar om, det hör inte hit :rolleyes:

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Hittar igentligen inga ord..

Men " Du muckar med mig, du muckar med hela min familj" är väl ett ord som är gammalt och fortfarande sanning i.
Deras sk familj är ju stor. Kommer aldrig att förstå utlänningar som håller på som de gör.
De skiter ju i allt, skulle man göra dem nått, då är man genast rasist.

NU är jag ej rasist, har jobbar kompisar, brorsans tjej m,m som är utlänsk.

Men man ser tyvär allt för ofta utlänningar som grupperar sig. då man är ute.
Blev själv inte allt för länge sen nersparkad och slagen med en reklamskylt av järn, då jag gick förbi en pizzeri i fel tidpunkt.

Hade varit några innan som de hade kommit i despyt med, sen råkade jag gå i förbifarten, de tog mig. Polisen kom förbi men gjorde inget, jag anmälde eftersom jag var tvungen att gå till sjukhus.
Fick hem papper efter någon dag, nerlagd, brott kan ej styrkas.. även fast det fanns vittnen.

Fan hatar att folk som bråkar och stör omgivningen klarar sig jämt. :mad:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Dokumentären var på sedvanligt TV3 vis oerhört dålig (trots spännande berättar-röst). Debatten var också usel, sex personer som var överens. Bra att problematiken togs fram dock, det var inte ett sekel för tidigt. Enda höjdpunkten var när Nalin Pekgul slog den där tomten från etniska klubben på fingranra och han nästan började gråta: "Men vi gör ju jättemycket åt det här, vi pratar ju om vårat utanförskap jämt". No shit att han gör. :rofl

Tyvärr är det som vanligt, de enda kritiska röster som tillåts kommer från personer med egen invandrarbakgrund. Roberto och Pekgul var ju de enda som vågade säga att det är ett problem och att det skall debatteras.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
heimdal skrev:
:)

man blir smått irriterad efter att ha läst den boken ja.

den här är det värre med.. den blir man mörkrädd över också:

"Förintelseindustrin" ISBN: 9173248207

den e rätt jobbigt skriven i början.. men de blir bättre efter ett tag..

Jag skulle snarare råda alla att undvika den där smörjan!

Det är ingen historiebok om förintelsen (författaren är inte historiker utan snarare en onyanserad konspirationsteoretiker) utan en massiv kritik mot de som enligt författaren marknadsför förintelsen för att tjäna pengar på den(bland annat den judiska jättekonspirationen i Israel och USA). Hans kängor träffar förvisso rätt ibland, tex då de träffar Daniel Goldhagen i arslet. Mannen som påstod att tyskarna har en sorts nedärvd eller inbyggd antisemitism som gjorde att de hatade judar. Detta i boken "Hitlers willing executioners". Vilket är en helt uppenbart felaktig tes som dessutom mött moteld från seriös forskning av sällan skådat slag. Finkelstein påstår dock att personer som Goldhagen är de som dominerar förintelseforskningen och så att säga färgar och likriktar debatten om förintelsen och bara fäller spektakulära uttalanden för att passa deras egna syften (vilket dock gäller i hög grad för författaren själv), vilket inte alls är fallet då det finns en väldigt blandad och mångsidig debatt om tex Israels "utnyttjande" av förintelsen,förbudet att ifrågasätta detaljer, vilka som får ta del av skadestånden med mera. Frågor som Finkelstein tar upp och ger sin smått vansinniga och ogrundade syn på.

Dessutom slås man av att författaren är precis lika ytlig,ensidig och perspektivlös som de han angriper, vilket har lett till att boken är uppskattad i revisionistiska kretsar trots att Finkelstein inte är revisionist, han är jude med föräldrar som överlevt förintelsen.

Det är helt enkelt en bok skriven av en fanatisk hysteriker och saknar varje mått av objektivitet som bör förekomma i en seriös bok av det här slaget.

Vad har den förresten med svenska invandrare att göra?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Chris Ash skrev:
Jag skulle snarare råda alla att undvika den där smörjan!

Du överträffar dig själv, det skall du ha all tänkbar respekt för. :Bugar
Att du sedan snor andras recensioner och lägger ut dem som de vore dina egna ska du inte ha lika mycket cred för.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024